Giaffone se těší na rok 2005

Giaffone, Felipe
Giaffone, Felipe, foto: IRL
ar1 20. listopadu 2004 18:16
Sdílej:

V dubnu letošního roku, kdy se Robbie Buhl rozhodl o odchodu ze šampionátu IRL IndyCar Series, tým neměl těžkou práci s hledáním náhrady.

Felipe Giaffone, který za tým Hollywood Mo Nunn Racing odjel v roce 2003 11 závodů, byl prvním možným jezdcem, jehož spolumajitel týmu Denis Reinbold chtěl na místo Robbieho Buhla. Brazilec neměl s touto nabídkou velký problém, protože hned viděl tuto příležitost jako velkou šanci na úspěch. Ve třech startech Buhlové deváté sezony, dokázal nejlépe odstartovat z 11. pozice do závodu a nejlépe se umístit na 10. pozici v cíli. Po jeho finiši na 21. místě v závodě na japonském oválu Twin Ring Motegi, kde musel odstoupit po 38. kolech pro technickou závadu, se 40letý jezdec a rodák z Detroitu rozhodl pověsit svoji závodní helmu na pomyslný hřebík. “Všichni jsme pracovali od konce sezony 2003 velmi tvrdě, na začátku sezony 2004 jsem startoval snad s nejlepší formou ve své dlouhé kariéře a přiznám se, že jsme mohli mít velmi dobrou sezonu,“ řekl Buhl, jenž letos nastoupil do šampionátu s vozem č. 24 Dallara Chevrolet. “Opravdu to nebyl jen jeden důvod, proč jsem opustil závodění, ale ukončil jsem něco, co trvalo dost dlouho a bylo to z mého vlastního rozhodnutí. Neviděl jsem již další smysl mého setrvání v závodech.“ “A před startem v Indy, kdy měl tým k dispozici měsíční přestávku, jsem viděl můj odcho nejlepší pro aklimatizaci nového jezdce v týmu, což bylo pro tým to nejlepší. Věřím, že moje vášeň pro závody bude i nadále pokračovat i když budu na druhé straně zdi a snad ještě mnoho let. Takže Buhl, jenž má na svém kontě dvě vítězství a 30 top 10 finišů, odjel celkem 78 závodů IRL IndyCar Series, byl od 88. ročníku závodu 500 mil Indianapolisu nahrazen talentovaným jezdcem Felipem Giaffonem. Giaffone se do tohoto výjimečného závodu kvalifikoval na 25. pozici a závod dokončil na slušné 15. místě. Byl to dobrý vstup do sezony. Po startu z 19. a 18. pozice na oválech v Texas Motor Speedway a Richmond International Raceway Giaffone zaznamenal další úspěch v Texasu s 11. pozicí a v Richmondu s 10. pozicí v cíli. Pozitivní výsledky byly limitovány zbytkem sezony, když Giaffone mohl odjet jen zbývajících 9 z 10 závodů. Další dobrý výsledek ho čekal v září při závodě v Chicagolandu, kdy si ze zdejšího Superspeedwaye odvezl po startu z 19. pozice skvělou 8. místo v cíli. Felipe Giaffone sezonu zakončil na celkové 11. pozici. “Docela vážně, byli jsme si vědomi toho, že nedokážeme vyhrát šampionát, ale jsme si jistí, že v příští sezoně můžeme zažít mnoho další menších úspěchů,“ řekl Giaffone, jenž má v IRL IndyCar již odjeto 52 závodů. “Náš tým, dobře ví, kde je potřeba věci zlepšit, stejně tak Denis a Robbie chtějí více než jen účast v šampionátu, ale také vyhrávat závody.“ “Doufejme, že můžeme pro nás čekat silný rok 2005.“ Giaffoneho očekávání se odráží v řeči Denise Reinbolda: “Přesto, že naše sezona probíhala v černo bílých barvách, jsme rádi, že jsme azžili tolik malých úspěchů, které nám dávají jistotu, že náš tým bude ještě lepší. Značně jsme zlepšili pit stopy a kromě závodu v Kalifornii jsme dokončili všechny zbývající závody.“ “Nakonec, se ale těšíme na zlepšené výsledky v nové sezoně 2005 a jsme rádi, že můžeme pokračovat v seriálu i v budoucnu. Ještě nikdy jsme neměli tolik sponzorů ještě před zahájením sezony, což hodláme řádně zužitkovat pro přípravu na novou sezonu…“ Foto: IRL IndyCar
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?