Janiš míří do Champ Car

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: BPA sport marketing, a.s.
ar1 7. října 2004 23:40
Sdílej:

Jarek Janiš již tento víkend odlétá do USA, kde bude po dva dny testovat vůz Champ Car týmu Dale Coyne Racing.

V případě zájmu týmu nastoupí Janiš do zbývajících letošních závodů série Champ Car v Austrálii a Mexicu. Proto jeho manažer narychle zorganizoval test s F3000 s tymem ma-con Dark Dog Charouz dnes v Brně. Test byl mimořadně úspěšný. Nečekaný a příjemný obrat nabral konec sezony pro českého jezdce Jarka Janiše. Spoza oceánu projevil o jeho služby zájem tým Dale Coyne Racing, se kterým bude testovat 12. a 13. října na okruhu Putnam poblíž Chicaga. A nejde jen o zdvořilostní test, ve hře je totiž Janišův start v posledních dvou letošních závodech Champ Car, které se jedou v australském Gold Coastu a Mexico city. V týmu Dale Coyna by měl nahradit argentinského jezdce Gastona Mazzacaneho. Pro tým Dale Coyne to nebude první setkání s českým jezdcem, v minulém roce pro něj testoval Tomáš Enge, který měl dokonce nastoupit v závodu ve Fontaně, který však byl kvůli rozsáhlému požáru zrušen. V letošní sezoně za tým Dale Coyna nastupují Oriol Servia, ve druhém voze začal Tarso Marques, kterého v průběhu sezony nahradil Mazzacane. Nejlepším letošním výsledkem týmu je třetí místo Servii v Laguně Seca. Jarek Janiš: „Je to pro mě skvělá příležitost, která se objevila hodně nečekaně, byl to pro mě trochu šok. Původně jsem měl jet o víkendu Epilog v Brně, ale tou dobou už budu v letadle. Dnešní jízdy s F3000 proběhly velmi dobře, zvyknutí si znovu na formuli bylo snazší, než jsem předpokládal. Co do maximální rychlosti je vůz DTM na tom stejně, ve formuli se pochopitelně později brzdí a průjezd zatáčkami je rychlejší. Na testy vozu Champ Car se hodně těším, bude to pro mě určitě silný zážitek. Jejich ovládání se asi bude lišit od F3000, jsou totiž těžší a přeplňované motory mají výkon asi 750 koní, což je zhruba o 300 koní více než F3000. Okruh v Putnamu znám pouze z doslechu, mělo by jít o zatáčkovitou trať. Věřím, že na vůz i trať si rychle zvyknu, s učením nových tratí nemívám větší problémy. Udělám vše pro to, abych nezklamal důvěru, kterou do mě tým vložil.“ Antonín Charouz, Janišův manažer: „Tato příležitost mě velmi potěšila, neboť to dokazuje, jak si Jarka cení . Při dnešních jízdách se ukázalo, že Jarek se letos v DTM hodně naučil, zvláště využití nových pneumatik. Dnes byl hned po vyjetí na trať velmi rychlý. A problém se zajetím rychlého času na nových pneumatikách už nemá, z tohoto hlediska splnila účast v DTM svůj účel.“ BPA sport marketing, a.s. a www.jarek-janis.cz
Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.