Po fantastické jízdě od samého počátku závodu si Tony Kanaan druhou pozicí vybojoval svůj první titul mistra IRL IndyCar Series. Adrian Fernandez závod vyhrál a připsal si na své konto již třetí vítězství letošní sezony.
Fernandez byl druhý za Kanaanem ve 199. kole, tedy v období po restartu, který byl způsoben havárií mezi Tomasem Scheckterem a českým jezdcem Tomášem Engem. Oba jezdci havarovali v zatáčce č. 4 po vzájemné kolizi, kterou patrně zavinil Scheckter. Oba jezdci vyvázli z havárie bez zranění. Vítezství Adriana Fernandez je jeho již druhé následné a třetí v posledních pěti závodech. To dokazuje, že Adrian Fernandez patří momentálně k nejvyšší špičce celého šampionátu. Dnešní vítězství ho posunulo v celkovém pořadní na 4. pozici, kde předběhl Helioa Castronevese, jenž opět výhodu Pole-position nedokázal proměnit ve vítězství. „Můj tým udělal mnoho práce,“ říká Fernandez. Jediný vlastník-jezdec v šampionátu. „Jsem velmi pyšný na celý tým. Udělali jsme fantastickou práci po restartu. Věděl jsem, že mám silné auto. Tony opravdu respektoval moji linii a to bylo skvělé. Bylo to velmi těsné.“ „Je to má nejlepší sezona v kariéře jezdce. Nevzpomínám si, že jsem měl někdy takovou sezonu. Kdy bych měl pět závodu tak fantastických.“ Fernandez tak zatím figuruje na celkovém čtvrtém místě v hodnocení jezdců a Tony Kanaan může slavit první titul své kariéry. „Smekám před Tonym klobouk,“ říká Fernandez. „Znal jsem ho od doby, co jsem startoval v Indy Lights a vím, že je skvělý jezdec. Věděl jsem, že vyhraje titul. Byla to jen otázka času.“ Wheldon, jenž obdržel od vedení závodu penalizaci za blokování, nakonec po restartu měl fantastický nástup a do cíle dorazil na třetí pozici. Je to jeho již šesté top 5 umístění. Vlastně nejlepší nováček roku 2003, startoval zde ve Fontaně ze 13. pozice. Sam Hornish jr., jenž vyhrál předchozí dva ročníky na zdejším 2 mílovým oválu, si tentokrát dojel do cíle pro čtvrtou pozici. Jeho týmový kolega Helio Castroneves, jenž startoval po třetí za sebou z Pole-position skončil sedmý. Vedl však startovní pole skvělých 145 kol. Český jezdec Tomáš Enge si od začátku vedl tak, jak se od něj očekávalo. Učil se nejen okruh, ale i jízdu pro něj s novým vozem. Jak sám řekl po kvalifikaci, jízda s vozem IRL je zcela odlišná od jízdy s formulemi v Evropě. Po startu se pohyboval neustále kolem 18. pozice. Enge řekl, že se tým rozhodl pro větší přítlak, to jej stavilo trochu do nevýhodně pozice v okamžiku, kdy jel sám. Možná to byla sázka naslepo, avšak tým se pravděpodobně rozhodl pro bezpečnou jistotu. Není totiž jednoduché v prvním závodě jet s nejnižším přítlakem a tohle byla jistá pomoc pro Tomáše. Bohužel, výkon motoru Chevrolet v letošní sezoně není takový, aby i s tímto přítlakem mohl Tomáš v jízdě, kdy nemá nikoho před sebou neztrácet na ostatní jezdce. Tomáš to překonal a dokázal se držet kolem 18. pozice. To si zaslouží jistě pochvalu. Katastrofa pro Tomáš, který potřeboval dokončit první závod přišla ve 193. kole, kdy se střetnul s Tomasem Scheckterem. Co bylo příčinou srážky zatím nevíme jistě, ale asi to byla nečistota na trati. K tomu se ostatně vrátíme ve vyjádření Tomáše Engeho v nejbližších hodinách. Příští a poslední závod se pojede již s novým mistrem IRL IndyCar. Pojede se na oválu v Texas Motor Speedway 17. října 2004 a TV Galaxie-sport Vám opět společně s námi přinese obrazové a textové zpravodajství. Foto: IRL
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.