Po fantastické jízdě od samého počátku závodu si Tony Kanaan druhou pozicí vybojoval svůj první titul mistra IRL IndyCar Series. Adrian Fernandez závod vyhrál a připsal si na své konto již třetí vítězství letošní sezony.
Fernandez byl druhý za Kanaanem ve 199. kole, tedy v období po restartu, který byl způsoben havárií mezi Tomasem Scheckterem a českým jezdcem Tomášem Engem. Oba jezdci havarovali v zatáčce č. 4 po vzájemné kolizi, kterou patrně zavinil Scheckter. Oba jezdci vyvázli z havárie bez zranění. Vítezství Adriana Fernandez je jeho již druhé následné a třetí v posledních pěti závodech. To dokazuje, že Adrian Fernandez patří momentálně k nejvyšší špičce celého šampionátu. Dnešní vítězství ho posunulo v celkovém pořadní na 4. pozici, kde předběhl Helioa Castronevese, jenž opět výhodu Pole-position nedokázal proměnit ve vítězství. „Můj tým udělal mnoho práce,“ říká Fernandez. Jediný vlastník-jezdec v šampionátu. „Jsem velmi pyšný na celý tým. Udělali jsme fantastickou práci po restartu. Věděl jsem, že mám silné auto. Tony opravdu respektoval moji linii a to bylo skvělé. Bylo to velmi těsné.“ „Je to má nejlepší sezona v kariéře jezdce. Nevzpomínám si, že jsem měl někdy takovou sezonu. Kdy bych měl pět závodu tak fantastických.“ Fernandez tak zatím figuruje na celkovém čtvrtém místě v hodnocení jezdců a Tony Kanaan může slavit první titul své kariéry. „Smekám před Tonym klobouk,“ říká Fernandez. „Znal jsem ho od doby, co jsem startoval v Indy Lights a vím, že je skvělý jezdec. Věděl jsem, že vyhraje titul. Byla to jen otázka času.“ Wheldon, jenž obdržel od vedení závodu penalizaci za blokování, nakonec po restartu měl fantastický nástup a do cíle dorazil na třetí pozici. Je to jeho již šesté top 5 umístění. Vlastně nejlepší nováček roku 2003, startoval zde ve Fontaně ze 13. pozice. Sam Hornish jr., jenž vyhrál předchozí dva ročníky na zdejším 2 mílovým oválu, si tentokrát dojel do cíle pro čtvrtou pozici. Jeho týmový kolega Helio Castroneves, jenž startoval po třetí za sebou z Pole-position skončil sedmý. Vedl však startovní pole skvělých 145 kol. Český jezdec Tomáš Enge si od začátku vedl tak, jak se od něj očekávalo. Učil se nejen okruh, ale i jízdu pro něj s novým vozem. Jak sám řekl po kvalifikaci, jízda s vozem IRL je zcela odlišná od jízdy s formulemi v Evropě. Po startu se pohyboval neustále kolem 18. pozice. Enge řekl, že se tým rozhodl pro větší přítlak, to jej stavilo trochu do nevýhodně pozice v okamžiku, kdy jel sám. Možná to byla sázka naslepo, avšak tým se pravděpodobně rozhodl pro bezpečnou jistotu. Není totiž jednoduché v prvním závodě jet s nejnižším přítlakem a tohle byla jistá pomoc pro Tomáše. Bohužel, výkon motoru Chevrolet v letošní sezoně není takový, aby i s tímto přítlakem mohl Tomáš v jízdě, kdy nemá nikoho před sebou neztrácet na ostatní jezdce. Tomáš to překonal a dokázal se držet kolem 18. pozice. To si zaslouží jistě pochvalu. Katastrofa pro Tomáš, který potřeboval dokončit první závod přišla ve 193. kole, kdy se střetnul s Tomasem Scheckterem. Co bylo příčinou srážky zatím nevíme jistě, ale asi to byla nečistota na trati. K tomu se ostatně vrátíme ve vyjádření Tomáše Engeho v nejbližších hodinách. Příští a poslední závod se pojede již s novým mistrem IRL IndyCar. Pojede se na oválu v Texas Motor Speedway 17. října 2004 a TV Galaxie-sport Vám opět společně s námi přinese obrazové a textové zpravodajství. Foto: IRL
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.