Po fantastické jízdě od samého počátku závodu si Tony Kanaan druhou pozicí vybojoval svůj první titul mistra IRL IndyCar Series. Adrian Fernandez závod vyhrál a připsal si na své konto již třetí vítězství letošní sezony.
Fernandez byl druhý za Kanaanem ve 199. kole, tedy v období po restartu, který byl způsoben havárií mezi Tomasem Scheckterem a českým jezdcem Tomášem Engem. Oba jezdci havarovali v zatáčce č. 4 po vzájemné kolizi, kterou patrně zavinil Scheckter. Oba jezdci vyvázli z havárie bez zranění. Vítezství Adriana Fernandez je jeho již druhé následné a třetí v posledních pěti závodech. To dokazuje, že Adrian Fernandez patří momentálně k nejvyšší špičce celého šampionátu. Dnešní vítězství ho posunulo v celkovém pořadní na 4. pozici, kde předběhl Helioa Castronevese, jenž opět výhodu Pole-position nedokázal proměnit ve vítězství. „Můj tým udělal mnoho práce,“ říká Fernandez. Jediný vlastník-jezdec v šampionátu. „Jsem velmi pyšný na celý tým. Udělali jsme fantastickou práci po restartu. Věděl jsem, že mám silné auto. Tony opravdu respektoval moji linii a to bylo skvělé. Bylo to velmi těsné.“ „Je to má nejlepší sezona v kariéře jezdce. Nevzpomínám si, že jsem měl někdy takovou sezonu. Kdy bych měl pět závodu tak fantastických.“ Fernandez tak zatím figuruje na celkovém čtvrtém místě v hodnocení jezdců a Tony Kanaan může slavit první titul své kariéry. „Smekám před Tonym klobouk,“ říká Fernandez. „Znal jsem ho od doby, co jsem startoval v Indy Lights a vím, že je skvělý jezdec. Věděl jsem, že vyhraje titul. Byla to jen otázka času.“ Wheldon, jenž obdržel od vedení závodu penalizaci za blokování, nakonec po restartu měl fantastický nástup a do cíle dorazil na třetí pozici. Je to jeho již šesté top 5 umístění. Vlastně nejlepší nováček roku 2003, startoval zde ve Fontaně ze 13. pozice. Sam Hornish jr., jenž vyhrál předchozí dva ročníky na zdejším 2 mílovým oválu, si tentokrát dojel do cíle pro čtvrtou pozici. Jeho týmový kolega Helio Castroneves, jenž startoval po třetí za sebou z Pole-position skončil sedmý. Vedl však startovní pole skvělých 145 kol. Český jezdec Tomáš Enge si od začátku vedl tak, jak se od něj očekávalo. Učil se nejen okruh, ale i jízdu pro něj s novým vozem. Jak sám řekl po kvalifikaci, jízda s vozem IRL je zcela odlišná od jízdy s formulemi v Evropě. Po startu se pohyboval neustále kolem 18. pozice. Enge řekl, že se tým rozhodl pro větší přítlak, to jej stavilo trochu do nevýhodně pozice v okamžiku, kdy jel sám. Možná to byla sázka naslepo, avšak tým se pravděpodobně rozhodl pro bezpečnou jistotu. Není totiž jednoduché v prvním závodě jet s nejnižším přítlakem a tohle byla jistá pomoc pro Tomáše. Bohužel, výkon motoru Chevrolet v letošní sezoně není takový, aby i s tímto přítlakem mohl Tomáš v jízdě, kdy nemá nikoho před sebou neztrácet na ostatní jezdce. Tomáš to překonal a dokázal se držet kolem 18. pozice. To si zaslouží jistě pochvalu. Katastrofa pro Tomáš, který potřeboval dokončit první závod přišla ve 193. kole, kdy se střetnul s Tomasem Scheckterem. Co bylo příčinou srážky zatím nevíme jistě, ale asi to byla nečistota na trati. K tomu se ostatně vrátíme ve vyjádření Tomáše Engeho v nejbližších hodinách. Příští a poslední závod se pojede již s novým mistrem IRL IndyCar. Pojede se na oválu v Texas Motor Speedway 17. října 2004 a TV Galaxie-sport Vám opět společně s námi přinese obrazové a textové zpravodajství. Foto: IRL
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?