Las Vegas: Bourdais vyhrál na oválu v Las Vegas

bourdais, sébastien
bourdais, sébastien, foto: Photo by Lesley Ann Miller, USA LAT Photographic
ar1 26. září 2004 15:43
Sdílej:

Ne často je k vidění devět formulí Champ Car v cíli s rozdílem deseti sekund. Stalo se tak dnes v noci, kdy se jel 12. podnik seriálu Champ Car World Series.

O sobotní noci v Las Vegas Bourdais ukázal, jaké je vyhrát závod, když mu na záda dýchalo dalších osm jezdců a všichni se vešli do deseti sekund. Současný vedoucí jezdec, jenž kráčí směle k prvnímu titulu, to dokázal, když udržel pevné nervy na uzdě i před dotírajícím týmovým kolegou Brunem Junqueirou, jenž dojel velmi těsně (+0,066s) na druhé pozici. Právě s Junqueirou Bourdais bojoval posledních 15 kol kolo na kolo a do cíle dorazili takřka společně vedle sebe. Francouz si tak letos připsal již šesté vítězství v seriálu. Závod se zapsal do historie seriálu jako s šestým nejtěsnějším vítězstvím. Ještě těsněji v cíli bylo, když spolu v roce 2000 na ovále v Michiganu bojovali Juan Pablo Montoya a Michael Andretti. Tenkrát vyhrál Montoya o 0,04s. Během 15. kol se oba týmoví kolegové (Newman-Haas Racing) od sebe neodloučili na více jak 0,135s. V posledních sedmi kolech si čtyřikrát oba jezdci mezi sebou vyměnili pozici. Je to jejich již čtvrté double sezony 2004. Díky dnešnímu vítězství si Bourdais posílil pozici ve vedení před dvěma posledními závody seriálu o 27 bodů. Bruno Junqueira se sotva spokojí se druhou pozicí, stále však věří, že se udrží v boji o jeho první titul šampióna seriálu Champ Car, když se již po čtvrté v řadě umístil na pódiovém stupínku. Junqueira také si také připsal na své konto body za nejdelší vedení v závodě a nejrychlejší kolo závodu. Což mu umožňuje se držet na dosah jeho letošního rivala Sebastiena Bourdaise. Obhájce loňského titulu šampióna Paul Tracy (Forsythe Championship Racing) skončil hned po prvním kole, když jej zradila technika. Tracyho týmový kolega Patrick Carpentier se udržel za vedoucí dvojkou týmu Newman-Haas Racing a vybojoval si další pódium letošní sezony, když dorazil do cíle se ztrátou čtyř sekund na třetí pozici. Čtvrtý v závodě skončil další jeho týmový kolega Rodolfo Lavin. Tím se na prvních čtyřech pozicích objevili jezdci pouze ze dvou týmů. Do plného počtu kol a jen s celkovým rozdílem s deseti sekund se udrželi ještě na 5. pozici Jimmy Vasser (PKV Racing), 6. pozici A.J. Allmendinger (RuSPORT), 7. pozici Mario Dominguez (Herdez Competition), 8. pozici Justin Wilson (Mi-Jack Conquest) a 9. pozici Alex Sperafico (Mi-Jack Conquest). Závod se jel na 166 kol. SEBASTIEN BOURDAIS (#2 McDonald's Ford-Cosworth/Lola/Bridgestone): „Zdá se, že mi ovály superspeedway velmi vyhovují, ale stále potřebuji vylepšovat krátké ovály. Je to skvělý výsledek pro náš tým, zasloužili si to za tento víkend. Po dvou frustrujících víkendech je to jako balzám pro celý tým. Je to další velký finiš našeho týmu Newman-Haas Racing, věřím, že také skončíme první a druzí v celím šampionátu.“ BRUNO JUNQUEIRA (#6 PacifiCare Ford-Cosworth/Lola/Bridgestone): „Moje auto jelo skvěle. Cítil jsem, že bylo obtížné pro ostatní mě předjet, měl jsem také skvělý pit stop. V posledním kole jsme projeli pod cílovou věží společně, kolo na kolo, což muselo být fantastické pro diváky. Byl to další velký závod našeho týmu, vítězství je určeno týmu.“ PATRICK CARPENTIER (#7 Indeck Ford-Cosworth/Lola/Bridgestone): „Jsem velmi šťastný. Před startem závodu jsem kontroloval převodovku. Zjistil jsem, že pětka a šestka jsou špatné. Věděl jsem, že to bude velmi těžké po restartech závodu. Dokonce jsme udělali i několik změn na autě již v průběhu závodu ale nakonec se auto chovalo klidně. Nyní jsem třetí v šampionátu, z čehož jsme velmi šťastný. Byl to velmi zábavný a zároveň napínavý závod do posledních metrů a skutečně jsem si ho užil.“ Foto> Lesley Ann Miller, USA LAT Photographic
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.