Laguna Seca: Carpentier dominantně obhájil loňské prvenství

Carpentier, Patrick
Carpentier, Patrick, foto: Photo by Phil Abbott, USA LAT Photographic
ar1 13. září 2004 15:06
Sdílej:

Po loňském suverénním vítězství Patrick Carpentier i letos prokázal vzájemnou harmonii mezi ním a okruhem v Laguna Seca, když do cíle dorazil dominantním způsobem první.

Carpentier tak se svým vozem Lola Ford-Cosworth týmu Forsytie Championship Racing vyhrál 11. podnik seriálu The Bridgestone Presents The Champ Car World Series Powered by Ford, jenž se jel na slavné trati v Laguna Seca. Kanadský jezdec ovládl situaci na 2,238 míle dlouhém okruhu již druhým rokem, když zůstal ve vedení závodu po dobu 40. kol z celkových 79. První část závodu přitom ve vedení působil jeho týmový kolega Paul Tracy, jenž doplatil na špatně zvolenou taktiku. Po první výměně pneumatik se Carpentier dostal brzy před Tracyho a vybudoval si 22 sekundový náskok. Později se za něj dostal Bruno Junqueira, který po druhém restartu se držel za Patrickem. Ten však dokázal i když s minimálním rozdílem zvítězit. Rozdíl činil 5,395 sekund. Carpentier si tak zapsal již páté vítězství v jeho Champ car kariéře. Závod byl zahájen velkou bitvou dvou rivalů Paula Tracyho a držitele Pole-position Sebastiena Bourdaise, kteří se řítili do první zatáčky spoiler na spoiler. Carpentier se držel třetí. Bourdais po kontaktu s Tracym musel na výměnu pneumatik, čímž pustil vedení Tracymu. Do čela se dostala skupinka tří jezdců s Tracym, Carpentierem a Allmendingerem. Do prvních pit stopů si mezi sebou tito jezdci drželi maximální odstup do 2 sekund. Pit stopy trochu toto pořadí narušily. Tagliani s vozem č.8 se ujal dočasného vedení, když vedoucí trojka byla v boxech. Během těchto pit stopů se právě Carpentier dostal před Tracyho. Jen sedm kol po tomto pit stopu se Tracy nevešel do zatáčky č. 2, kde si poškodil přední část vozu a musel opět do boxů na výměnu nosu. Podobně si počínal Bourdais, jenž v průběhu závodu narazil na před ním jedoucího Gonzalese, kterého se snažil ve vývrtce (známá zatáčka okruhu) předjet. Byl však velmi horlivý a urazil si pravou část předního přítlačného křídla. Tím se připravil o možnost boje o první příčky. Nakonec však dokázal dojet na osmé pozici a v čele šampionátu zůstal. Skvělý závod odjel také Oriol Servia, který po dlouhé době opět vyjel pódiové umístění pro tým Dale Dožne Racing, když skončil na třetí pozici. Čtvrtý v cíli byl Michel Jourdain jr., který do cíle dorazil se skoro 30ti sekundovou ztrátou na vítěze. Tracy nakonec skončil až za Bourdaisem na 10. pozici. Životní výsledek si zatím vyjel Guy Smith s druhým vozem Dale Coyne Racing, který skočil devátý. Foto: Phil Abbott, USA LAT Photographic
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?