Laguna Seca: Carpentier dominantně obhájil loňské prvenství

Carpentier, Patrick
Carpentier, Patrick, foto: Photo by Phil Abbott, USA LAT Photographic
ar1 13. září 2004 15:06
Sdílej:

Po loňském suverénním vítězství Patrick Carpentier i letos prokázal vzájemnou harmonii mezi ním a okruhem v Laguna Seca, když do cíle dorazil dominantním způsobem první.

Carpentier tak se svým vozem Lola Ford-Cosworth týmu Forsytie Championship Racing vyhrál 11. podnik seriálu The Bridgestone Presents The Champ Car World Series Powered by Ford, jenž se jel na slavné trati v Laguna Seca. Kanadský jezdec ovládl situaci na 2,238 míle dlouhém okruhu již druhým rokem, když zůstal ve vedení závodu po dobu 40. kol z celkových 79. První část závodu přitom ve vedení působil jeho týmový kolega Paul Tracy, jenž doplatil na špatně zvolenou taktiku.
Po první výměně pneumatik se Carpentier dostal brzy před Tracyho a vybudoval si 22 sekundový náskok. Později se za něj dostal Bruno Junqueira, který po druhém restartu se držel za Patrickem. Ten však dokázal i když s minimálním rozdílem zvítězit. Rozdíl činil 5,395 sekund. Carpentier si tak zapsal již páté vítězství v jeho Champ car kariéře. Závod byl zahájen velkou bitvou dvou rivalů Paula Tracyho a držitele Pole-position Sebastiena Bourdaise, kteří se řítili do první zatáčky spoiler na spoiler. Carpentier se držel třetí. Bourdais po kontaktu s Tracym musel na výměnu pneumatik, čímž pustil vedení Tracymu. Do čela se dostala skupinka tří jezdců s Tracym, Carpentierem a Allmendingerem.
Do prvních pit stopů si mezi sebou tito jezdci drželi maximální odstup do 2 sekund. Pit stopy trochu toto pořadí narušily. Tagliani s vozem č.8 se ujal dočasného vedení, když vedoucí trojka byla v boxech. Během těchto pit stopů se právě Carpentier dostal před Tracyho. Jen sedm kol po tomto pit stopu se Tracy nevešel do zatáčky č. 2, kde si poškodil přední část vozu a musel opět do boxů na výměnu nosu. Podobně si počínal Bourdais, jenž v průběhu závodu narazil na před ním jedoucího Gonzalese, kterého se snažil ve vývrtce (známá zatáčka okruhu) předjet. Byl však velmi horlivý a urazil si pravou část předního přítlačného křídla. Tím se připravil o možnost boje o první příčky. Nakonec však dokázal dojet na osmé pozici a v čele šampionátu zůstal. Skvělý závod odjel také Oriol Servia, který po dlouhé době opět vyjel pódiové umístění pro tým Dale Dožne Racing, když skončil na třetí pozici. Čtvrtý v cíli byl Michel Jourdain jr., který do cíle dorazil se skoro 30ti sekundovou ztrátou na vítěze. Tracy nakonec skončil až za Bourdaisem na 10. pozici. Životní výsledek si zatím vyjel Guy Smith s druhým vozem Dale Coyne Racing, který skočil devátý.
Foto: Phil Abbott, USA LAT Photographic
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.