Laguna Seca: Carpentier dominantně obhájil loňské prvenství

Carpentier, Patrick
Carpentier, Patrick, foto: Photo by Phil Abbott, USA LAT Photographic
ar1 13. září 2004 15:06
Sdílej:

Po loňském suverénním vítězství Patrick Carpentier i letos prokázal vzájemnou harmonii mezi ním a okruhem v Laguna Seca, když do cíle dorazil dominantním způsobem první.

Carpentier tak se svým vozem Lola Ford-Cosworth týmu Forsytie Championship Racing vyhrál 11. podnik seriálu The Bridgestone Presents The Champ Car World Series Powered by Ford, jenž se jel na slavné trati v Laguna Seca. Kanadský jezdec ovládl situaci na 2,238 míle dlouhém okruhu již druhým rokem, když zůstal ve vedení závodu po dobu 40. kol z celkových 79. První část závodu přitom ve vedení působil jeho týmový kolega Paul Tracy, jenž doplatil na špatně zvolenou taktiku. Po první výměně pneumatik se Carpentier dostal brzy před Tracyho a vybudoval si 22 sekundový náskok. Později se za něj dostal Bruno Junqueira, který po druhém restartu se držel za Patrickem. Ten však dokázal i když s minimálním rozdílem zvítězit. Rozdíl činil 5,395 sekund. Carpentier si tak zapsal již páté vítězství v jeho Champ car kariéře. Závod byl zahájen velkou bitvou dvou rivalů Paula Tracyho a držitele Pole-position Sebastiena Bourdaise, kteří se řítili do první zatáčky spoiler na spoiler. Carpentier se držel třetí. Bourdais po kontaktu s Tracym musel na výměnu pneumatik, čímž pustil vedení Tracymu. Do čela se dostala skupinka tří jezdců s Tracym, Carpentierem a Allmendingerem. Do prvních pit stopů si mezi sebou tito jezdci drželi maximální odstup do 2 sekund. Pit stopy trochu toto pořadí narušily. Tagliani s vozem č.8 se ujal dočasného vedení, když vedoucí trojka byla v boxech. Během těchto pit stopů se právě Carpentier dostal před Tracyho. Jen sedm kol po tomto pit stopu se Tracy nevešel do zatáčky č. 2, kde si poškodil přední část vozu a musel opět do boxů na výměnu nosu. Podobně si počínal Bourdais, jenž v průběhu závodu narazil na před ním jedoucího Gonzalese, kterého se snažil ve vývrtce (známá zatáčka okruhu) předjet. Byl však velmi horlivý a urazil si pravou část předního přítlačného křídla. Tím se připravil o možnost boje o první příčky. Nakonec však dokázal dojet na osmé pozici a v čele šampionátu zůstal. Skvělý závod odjel také Oriol Servia, který po dlouhé době opět vyjel pódiové umístění pro tým Dale Dožne Racing, když skončil na třetí pozici. Čtvrtý v cíli byl Michel Jourdain jr., který do cíle dorazil se skoro 30ti sekundovou ztrátou na vítěze. Tracy nakonec skončil až za Bourdaisem na 10. pozici. Životní výsledek si zatím vyjel Guy Smith s druhým vozem Dale Coyne Racing, který skočil devátý. Foto: Phil Abbott, USA LAT Photographic
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.