Monza: Enge se s F3000 rozloučil důstojně

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: Ma-Con Engineering
ar1 12. září 2004 13:49
Sdílej:

Tomáš Enge po velmi dobrém výkonu vybojoval v závěrečném závodu Mezinárodního šampionátu FIA F3000 druhé místo, díky kterému se v konečném pořadí mistrovství dostal na čtvrtou příčku.

Ze skvělého úspěchu se těšil tým ma-con Dark Dog Charouz, které ve své premiérové sezoně v F3000 získal třetí místo v hodnocení týmů. V sobotu 11. září 2004 se vozy F3000 seřadily ke 206. a poslednímu závodu Mezinárodního šampionátu FIA F3000. Enge startoval ze šestého místa, jeho reakce na zhasnutí světel byla perfektní a po první šikaně už byl čtvrtý, když předstihnul Patricka Friesachera a Roberta Doornbose. Po třetím kole si o další příčku polepšil, Jose Maria Lopez při vyjetí z tratě poškodil přední křídlo, které mu v šikaně Ascari odpadlo a jezdec týmu CMS skončil ve svodidlech. O další změnu pořadí se postaraly povinné zastávky v boxech, Enge zajel do boxů mezi posledními. Tým mechaniků dokázal Engeho odbavit mimořádně rychle, což mu pomohlo k postupu na druhou příčku. Český jezdec pak byl jediným, kdo se svými časy dokázal přiblížit vedoucímu Vitantoniu Liuzzimu a bez problémů udržel druhé místo, které bylo příjemným a zaslouženě vybojovaným dárkem k jezdcovým 28. narozeninám. Osm bodů ho posunulo v konečném hodnocení na čtvrtou příčku šampionátu. Týmový kolega Tony Schmidt měl rovněž skvěle rozjetý závod, o čtvrté místo ho však v závěru připravily technické problémy po najetí jednoho ze soupeřů a vyjetí z tratě, po kterém nevydržela v posledním kole pneumatika. Historie Mezinárodního šampionátu F3000 se v sobotu po dvaceti sezonách uzavřela. Enge se zúčastnil 55 závodů, v nichž šestkrát vyhrál a celkem získal 149 bodů, český jezdec je v počtu startů a získaných bodů rekordmanem série. Enge z Monzy rychle vyrazil do belgického Spa, kde v neděli nastoupí s Robertem Perglem a Patricem Goueslardem do závodu 1000 km Spa, který je součástí evropské série Le Mans. Tomáš Enge: „Měl jsem velmi dobrý start a podařilo se mi hned v první šikaně získat dvě místa, což bylo pro další vývoj závodu hodně důležité. Jel jsem co nejostřeji, abych se udržel v kontaktu s Giammariou, ale nebylo to snadné, protože vůz byl na první sadě pneumatik nedotáčivý. Po zastávce v boxech a výměně pneumatik už bylo všechno v pořádku, mohl jsem jezdit hodně rychlé časy. S dnešním závodem jsem velmi spokojen. Druhé místo je skvělé, jde o krásnou tečku za mým účinkováním v F3000. Pokud jde o celou sezonu, pak mě nejvíce mrzí nezaviněné sestřelení na Hockenheimu, jinak bych celkově skončil třetí. Chtěl bych týmu poděkovat za vynikající práci, kterou ve své první sezoně v F3000 odváděl a konečné třetí místo je pro nás velkým a zaslouženým úspěchem.“ Marian Hamprecht, šéf týmu: „Jsem velmi šťastný, protože stupně vítězů byly přesně tím, co jsme chtěli v posledním závodu sezony získat. Tomáš i Tony měli skvělé starty a hned v úvodu závodu si hodně polepšili. Tým odvedl při obou zastávkách skvělou práci, byli jsme po nich na druhém a čtvrtém místě. Tony měl po najetí Toccacela poškozený přívod vzduchu k brzdám, které se kvůli tomu přehřívaly a proto se jednou nevešel do šikany. Tomáš byl jediným jezdcem, který jezdil ve druhé polovině závodu podobné časy jako Liuzzi. S naší sezonou jsem mimořádně spokojený. Mrzí mě jen to, že Tomáš měl po akcích Schroedera několik nul, jinak by určitě skončil mezi nejlepšími třemi jezdci šampionátu.“ BPA sport marketing a.s., a www.tomas-enge.cz
Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.