Bourdais vyhrál i druhou kvalifikaci

bourdais, sébastien
bourdais, sébastien, foto: Photo by Michael Kim/LAT Photographic
ar1 29. srpna 2004 11:27
Sdílej:

Legendární okruh v Montrealu byl v 70. a 80. letech spojován s tzv. létajícími Francouzi, kterými byli Lafleur, Richard a Cournoyed. Nyní se k této tradici připojuje i Bourdais.

Konečném pořadí byl Baourdais necelé čtyři desetiny rychlejší než druhý jezdec v pořadí A.J. Allmendinger. Toho navíc Bourdais překonal heroickým výkonem v posledním měřeném kole kvalifikace. Druhý Allmendinger zajel čas 1:20,272s, což značí průměrnou rychlost 121,492 m/h. Allmendinger měl do poslední chvíle šanci na první Pole-position, protože do posledního kola vedl startovní pole s časem lepším o 0,002s. Bohužel mu to ale nevyšlo ke spokojenosti Bourdaise. Bourdais prakticky zajel nejrychlejší čas druhé kvalifikace tím, že projel startovní čáru deset sekund před odmávnutím konce kvalifikace. Jeho čas se ale ještě musel počítat. Vyhrál tak již šesté pole letošní sezony a třetí v řadě. Zatím nejvyšší počet Pole-position měl v novodobé historii Danny Sullivan, jenž v roce 1988 vybojoval devět PP za sezonu. Mladý Kaliforňan, A.J. Allmendinger vybojoval alespoň jeho první start z první řady. Zatím má za sebou deset startů. Svůj nejrychlejší čas zajel ve 13. kole, pak zajel do boxů. Bourdaiseho boj sledoval z pit lane. Boj o Pole-position doplnil veterán seriálu Mario Dominguez. Svým časem si zajistil pro závod třetí startovní pozici. Bruno Junqueira skončil o 0,142s zpět za Dominguezem na páté pozici. Junqueira využil podobné taktiky jako Bourdais, když vyjel v závěru kvalifikace na trať se záměrem zajet Pole. Jemu však lán nevyšel. V jedné ze zatáček mu došlo palivo. Kanaďanovi Paulu Tracymu se stopky měřeného času zastavili na 1:20,803s. Čímž si vyjel pátou pozici na startu nedělního závodu. Foto: Michael Kim/LAT Photographic
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?