Bourdais vyhrál i druhou kvalifikaci

bourdais, sébastien
bourdais, sébastien, foto: Photo by Michael Kim/LAT Photographic
ar1 29. srpna 2004 11:27
Sdílej:

Legendární okruh v Montrealu byl v 70. a 80. letech spojován s tzv. létajícími Francouzi, kterými byli Lafleur, Richard a Cournoyed. Nyní se k této tradici připojuje i Bourdais.

Konečném pořadí byl Baourdais necelé čtyři desetiny rychlejší než druhý jezdec v pořadí A.J. Allmendinger. Toho navíc Bourdais překonal heroickým výkonem v posledním měřeném kole kvalifikace. Druhý Allmendinger zajel čas 1:20,272s, což značí průměrnou rychlost 121,492 m/h. Allmendinger měl do poslední chvíle šanci na první Pole-position, protože do posledního kola vedl startovní pole s časem lepším o 0,002s. Bohužel mu to ale nevyšlo ke spokojenosti Bourdaise. Bourdais prakticky zajel nejrychlejší čas druhé kvalifikace tím, že projel startovní čáru deset sekund před odmávnutím konce kvalifikace. Jeho čas se ale ještě musel počítat. Vyhrál tak již šesté pole letošní sezony a třetí v řadě. Zatím nejvyšší počet Pole-position měl v novodobé historii Danny Sullivan, jenž v roce 1988 vybojoval devět PP za sezonu. Mladý Kaliforňan, A.J. Allmendinger vybojoval alespoň jeho první start z první řady. Zatím má za sebou deset startů. Svůj nejrychlejší čas zajel ve 13. kole, pak zajel do boxů. Bourdaiseho boj sledoval z pit lane. Boj o Pole-position doplnil veterán seriálu Mario Dominguez. Svým časem si zajistil pro závod třetí startovní pozici. Bruno Junqueira skončil o 0,142s zpět za Dominguezem na páté pozici. Junqueira využil podobné taktiky jako Bourdais, když vyjel v závěru kvalifikace na trať se záměrem zajet Pole. Jemu však lán nevyšel. V jedné ze zatáček mu došlo palivo. Kanaďanovi Paulu Tracymu se stopky měřeného času zastavili na 1:20,803s. Čímž si vyjel pátou pozici na startu nedělního závodu. Foto: Michael Kim/LAT Photographic
Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.