Jen co se Gil de Ferran zapojil do řízení týmu Luczo Dragon Racing / de Ferran Motorsport, začal plánovat rozšíření závodního programu pro rok 2010. Netrvalo dlouho a de Ferran oznámil dohodu s Daveyem Hamiltonem na závody v Indianapolis, Texasu a ještě jeden blíže neurčený podnik na oválu.
Provoz druhého monopostu zajistí sponzoři HP, McAfee a Bell Micro. „Pořád má silné ambice, obzvlášť u Indianapolis 500,“ uvedl de Ferran na adresu sedmačtyřicetiletého veterána. „Také ukázal oddanost pomáhat vyvíjet tým a mladé jezdce. Na oválech má bohaté zkušenosti, dokáže přivézt dobrý výsledek, a hlavně, pomůže zvýšit preference týmu a celkově ho pozvednout.“
Davey Hamilton byl předním závodníkem v začátcích IRL, v letech 1997 a 1998 patřil mezi kandidáty na titul, ačkoliv vyhrát závod se mu nikdy nepodařilo. Z 51 podniků, do kterých nastoupil, si odnesl osm umístění na pódiu a 15x dojel v TOP10.
Jeho kariéru závodního jezdce násilně přerušila nehoda na ovále Texas Motor Speedway v roce 2001. Z vážné havárie si odnesl mnohačetná zranění, dokonce absolvoval 21 operací chodidla. Do kokpitu se vrátil v roce 2007, jak jinak než na Indianapolis 500. Květnový závod absolvoval i v následujících letech a ani letos sérii nepřeruší.
„Je skvělé vrátit se zpět na Indy 500,“ uvedl spokojený Hamilton. „Vždy jsem chtěl závodit ve více závodech, ale nebyl jsem schopen toho docílit. Teď už se mi to povedlo.“
Hamilton pojede i v Texasu, kde prožil svou nejhorší nehodu v kariéře. „Určitě tam budu prožívat různé emoce, vrátím se tam poprvé od své nehody, ale je to pro mne důležité, chci závod dokončit.“
Kompletní sezónu v týmu Luczo Dragon Racing / de Ferran Motorsport absolvuje již druhým rokem Raphael Matos. Loni získal titul nováček roku.
NEHODA Z TEXASU ROKU 2001
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.