Jen co se Gil de Ferran zapojil do řízení týmu Luczo Dragon Racing / de Ferran Motorsport, začal plánovat rozšíření závodního programu pro rok 2010. Netrvalo dlouho a de Ferran oznámil dohodu s Daveyem Hamiltonem na závody v Indianapolis, Texasu a ještě jeden blíže neurčený podnik na oválu.
Provoz druhého monopostu zajistí sponzoři HP, McAfee a Bell Micro. „Pořád má silné ambice, obzvlášť u Indianapolis 500,“ uvedl de Ferran na adresu sedmačtyřicetiletého veterána. „Také ukázal oddanost pomáhat vyvíjet tým a mladé jezdce. Na oválech má bohaté zkušenosti, dokáže přivézt dobrý výsledek, a hlavně, pomůže zvýšit preference týmu a celkově ho pozvednout.“
Davey Hamilton byl předním závodníkem v začátcích IRL, v letech 1997 a 1998 patřil mezi kandidáty na titul, ačkoliv vyhrát závod se mu nikdy nepodařilo. Z 51 podniků, do kterých nastoupil, si odnesl osm umístění na pódiu a 15x dojel v TOP10.
Jeho kariéru závodního jezdce násilně přerušila nehoda na ovále Texas Motor Speedway v roce 2001. Z vážné havárie si odnesl mnohačetná zranění, dokonce absolvoval 21 operací chodidla. Do kokpitu se vrátil v roce 2007, jak jinak než na Indianapolis 500. Květnový závod absolvoval i v následujících letech a ani letos sérii nepřeruší.
„Je skvělé vrátit se zpět na Indy 500,“ uvedl spokojený Hamilton. „Vždy jsem chtěl závodit ve více závodech, ale nebyl jsem schopen toho docílit. Teď už se mi to povedlo.“
Hamilton pojede i v Texasu, kde prožil svou nejhorší nehodu v kariéře. „Určitě tam budu prožívat různé emoce, vrátím se tam poprvé od své nehody, ale je to pro mne důležité, chci závod dokončit.“
Kompletní sezónu v týmu Luczo Dragon Racing / de Ferran Motorsport absolvuje již druhým rokem Raphael Matos. Loni získal titul nováček roku.
NEHODA Z TEXASU ROKU 2001
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.