Hamilton se představí na Indianapolis 500

Hamilton, Davey
Hamilton, Davey, foto: IndyCar Media
iM3 26. února 2010 18:54
Sdílej:

Jen co se Gil de Ferran zapojil do řízení týmu Luczo Dragon Racing / de Ferran Motorsport, začal plánovat rozšíření závodního programu pro rok 2010. Netrvalo dlouho a de Ferran oznámil dohodu s Daveyem Hamiltonem na závody v Indianapolis, Texasu a ještě jeden blíže neurčený podnik na oválu.

Provoz druhého monopostu zajistí sponzoři HP, McAfee a Bell Micro. „Pořád má silné ambice, obzvlášť u Indianapolis 500,“ uvedl de Ferran na adresu sedmačtyřicetiletého veterána. „Také ukázal oddanost pomáhat vyvíjet tým a mladé jezdce. Na oválech má bohaté zkušenosti, dokáže přivézt dobrý výsledek, a hlavně, pomůže zvýšit preference týmu a celkově ho pozvednout.“

Davey Hamilton byl předním závodníkem v začátcích IRL, v letech 1997 a 1998 patřil mezi kandidáty na titul, ačkoliv vyhrát závod se mu nikdy nepodařilo. Z 51 podniků, do kterých nastoupil, si odnesl osm umístění na pódiu a 15x dojel v TOP10.

Jeho kariéru závodního jezdce násilně přerušila nehoda na ovále Texas Motor Speedway v roce 2001. Z vážné havárie si odnesl mnohačetná zranění, dokonce absolvoval 21 operací chodidla. Do kokpitu se vrátil v roce 2007, jak jinak než na Indianapolis 500. Květnový závod absolvoval i v následujících letech a ani letos sérii nepřeruší.

„Je skvělé vrátit se zpět na Indy 500,“ uvedl spokojený Hamilton. „Vždy jsem chtěl závodit ve více závodech, ale nebyl jsem schopen toho docílit. Teď už se mi to povedlo.“

Hamilton pojede i v Texasu, kde prožil svou nejhorší nehodu v kariéře. „Určitě tam budu prožívat různé emoce, vrátím se tam poprvé od své nehody, ale je to pro mne důležité, chci závod dokončit.“

Kompletní sezónu v týmu Luczo Dragon Racing / de Ferran Motorsport absolvuje již druhým rokem Raphael Matos. Loni získal titul nováček roku.

NEHODA Z TEXASU ROKU 2001

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.