Jen co se Gil de Ferran zapojil do řízení týmu Luczo Dragon Racing / de Ferran Motorsport, začal plánovat rozšíření závodního programu pro rok 2010. Netrvalo dlouho a de Ferran oznámil dohodu s Daveyem Hamiltonem na závody v Indianapolis, Texasu a ještě jeden blíže neurčený podnik na oválu.
Provoz druhého monopostu zajistí sponzoři HP, McAfee a Bell Micro. „Pořád má silné ambice, obzvlášť u Indianapolis 500,“ uvedl de Ferran na adresu sedmačtyřicetiletého veterána. „Také ukázal oddanost pomáhat vyvíjet tým a mladé jezdce. Na oválech má bohaté zkušenosti, dokáže přivézt dobrý výsledek, a hlavně, pomůže zvýšit preference týmu a celkově ho pozvednout.“
Davey Hamilton byl předním závodníkem v začátcích IRL, v letech 1997 a 1998 patřil mezi kandidáty na titul, ačkoliv vyhrát závod se mu nikdy nepodařilo. Z 51 podniků, do kterých nastoupil, si odnesl osm umístění na pódiu a 15x dojel v TOP10.
Jeho kariéru závodního jezdce násilně přerušila nehoda na ovále Texas Motor Speedway v roce 2001. Z vážné havárie si odnesl mnohačetná zranění, dokonce absolvoval 21 operací chodidla. Do kokpitu se vrátil v roce 2007, jak jinak než na Indianapolis 500. Květnový závod absolvoval i v následujících letech a ani letos sérii nepřeruší.
„Je skvělé vrátit se zpět na Indy 500,“ uvedl spokojený Hamilton. „Vždy jsem chtěl závodit ve více závodech, ale nebyl jsem schopen toho docílit. Teď už se mi to povedlo.“
Hamilton pojede i v Texasu, kde prožil svou nejhorší nehodu v kariéře. „Určitě tam budu prožívat různé emoce, vrátím se tam poprvé od své nehody, ale je to pro mne důležité, chci závod dokončit.“
Kompletní sezónu v týmu Luczo Dragon Racing / de Ferran Motorsport absolvuje již druhým rokem Raphael Matos. Loni získal titul nováček roku.
NEHODA Z TEXASU ROKU 2001
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.