Sebastian Saavedra pojede na Indianapolis 500

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: IndyCar Media
iM3 25. února 2010 07:11
Sdílej:

Bryan Herta se netajil úmyslem nastoupit do slavné pětistovky na Indianapolis. Bývalý pilot CART a IndyCar však za volant neusedne, závodu se zúčastní jako šéf týmu Bryan Herta Autosport, za volant posadí třetího muže loňské sezony IndyLights Sebastiana Saavedru.

Bryan Herta Autosport je v IndyLights mladým týmem, debutoval teprve loni, v závěrečném závodě sezóny na Chicagolandu získal díky Danieli Herringtonovi premiérové vítězství.

V průběhu zimní přestávky tým expandoval, přestěhoval se do větší budovy a vedle další sezóny v IndyLights začal připravovat program na Indianapolis 500.

Do nadcházející sezóny nastoupí u BHA zmíněný Sebastian Saavedra a mladší bratr Justina Wilsona Stefan. „Sebastian a Stefan budou velkým přínosem a pomohou posunout tým o další stupeň výše. Vím, že na sebe budou vzájemně tlačit a motivovat se k lepším výkonům,“ řekl Bryan Herta.

Právě Saavedra dostane díky svým zkušenostem šanci startovat na Indianapolis 500. Devatenáctiletý Kolumbijec bude těžit z bohatých zkušeností Bryana Herty, jenž v CART debutoval v roce 1994. „Indy 500 je pro mě velmi důležitým podnikem,“ uvedl Saavedra. „Je mi ctí, že se stanu teprve třetím Kolumbijcem, který na Indy startoval.“

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.