Zítra čeká sérii IndyCar probuzení ze zimního spánku. Týmy sice již dávno nespí a občas absolvují krátké testy, ale od zítřka začíná oficiální dvoudenní testování na okruhu Barber Motorsports Park, kde se pojede třetí závod sezóny.
Okruh je na rychlé monoposty připraven, v délce dráhy byla nainstalována bariéra z pneumatik a oplocení. „První a nejdůležitější věcí pro pana Barbera je bezpečnost,“ uvedl výkonný ředitel okruhu Mark Whitt.
Barber Motorsports Park vlastněný Georgem Barberem Jr. není pro sérii IndyCar novinkou, monoposty zde testují již několikátým rokem. Právě loňské testování dalo impuls k zařazení do kalendáře sezóny, neboť i obyčejné testování přilákalo na okruh mnoho fanoušků. Pořadatelé teď mohou doufat, že je nepřilákala podívaná zdarma a budou ochotni si za lístky na závod zaplatit.
Jezdci vyjedou na dráhu zítra v 16:00 SEČ a skončí o půl noci. Stejný formát bude následovat i ve čtvrtek, v pátek se ke slovu dostane série IndyLights. Na testování je zatím přihlášeno 19 pilotů.
2 Raphael Matos - de Ferran Luczo Dragon Racing 3 Helio Castroneves - Team Penske 5 Takuma Sato - KV Racing Technology * 6 Ryan Briscoe - Team Penske 7 Danica Patrick - Andretti Autosport 8 E.J. Viso - KV Racing Technology 9 Scott Dixon - Target Chip Ganassi Racing 10 Dario Franchitti - Target Chip Ganassi Racing 11 Tony Kanaan - Andretti Autosport 12 Will Power - Verizon Team Penske 14 Vitor Meira - A.J. Foyt Enterprises 22 Justin Wilson - Dreyer & Reinbold Racing 24 Mike Conway - Dreyer & Reinbold Racing 26 Marco Andretti - Andretti Autosport 32 TBA - KV Racing Technology 34 TBA - Conquest Racing 37 Ryan Hunter-Reay - Andretti Autosport 67 Sarah Fisher - Sarah Fisher Racing 67 Jay Howard - Sarah Fisher Racing * 77 Alex Tagliani - FAZZT Race Team 78 TBA - HVM Racing 06 Hideki Mutoh - Newman/Haas/Lanigan Racing
* nováček
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.