Zítra čeká sérii IndyCar probuzení ze zimního spánku. Týmy sice již dávno nespí a občas absolvují krátké testy, ale od zítřka začíná oficiální dvoudenní testování na okruhu Barber Motorsports Park, kde se pojede třetí závod sezóny.
Okruh je na rychlé monoposty připraven, v délce dráhy byla nainstalována bariéra z pneumatik a oplocení. „První a nejdůležitější věcí pro pana Barbera je bezpečnost,“ uvedl výkonný ředitel okruhu Mark Whitt.
Barber Motorsports Park vlastněný Georgem Barberem Jr. není pro sérii IndyCar novinkou, monoposty zde testují již několikátým rokem. Právě loňské testování dalo impuls k zařazení do kalendáře sezóny, neboť i obyčejné testování přilákalo na okruh mnoho fanoušků. Pořadatelé teď mohou doufat, že je nepřilákala podívaná zdarma a budou ochotni si za lístky na závod zaplatit.
Jezdci vyjedou na dráhu zítra v 16:00 SEČ a skončí o půl noci. Stejný formát bude následovat i ve čtvrtek, v pátek se ke slovu dostane série IndyLights. Na testování je zatím přihlášeno 19 pilotů.
2 Raphael Matos - de Ferran Luczo Dragon Racing 3 Helio Castroneves - Team Penske 5 Takuma Sato - KV Racing Technology * 6 Ryan Briscoe - Team Penske 7 Danica Patrick - Andretti Autosport 8 E.J. Viso - KV Racing Technology 9 Scott Dixon - Target Chip Ganassi Racing 10 Dario Franchitti - Target Chip Ganassi Racing 11 Tony Kanaan - Andretti Autosport 12 Will Power - Verizon Team Penske 14 Vitor Meira - A.J. Foyt Enterprises 22 Justin Wilson - Dreyer & Reinbold Racing 24 Mike Conway - Dreyer & Reinbold Racing 26 Marco Andretti - Andretti Autosport 32 TBA - KV Racing Technology 34 TBA - Conquest Racing 37 Ryan Hunter-Reay - Andretti Autosport 67 Sarah Fisher - Sarah Fisher Racing 67 Jay Howard - Sarah Fisher Racing * 77 Alex Tagliani - FAZZT Race Team 78 TBA - HVM Racing 06 Hideki Mutoh - Newman/Haas/Lanigan Racing
* nováček
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.