Dlouho se o jejich spolupráci mluvilo, spojení Hideki Mutoh a Newman Haas Lanigan Racing byla prakticky veřejně známou věcí, pouze na oficiální potvrzení jsme si museli počkat už na závěr února.
Japonský jezdec Hideki Mutoh má za sebou dvě sezóny, obě strávil v týmu Andretti Green s podporou automobilky Honda a Panasonic. V roce 2008 dosáhl na titul nováček roku, dojel na druhém místě v Iowě a celkově skončil na desátém místě konečného pořadí. Na nováčka solidní úspěch, loni si o jedno místo pohoršil, ale v interním boji čtyřčlenného týmu příliš nezaostával.
Na konci roku 2009 ztratil místo na úkor Ryana Hunter-Reaye, za nimž stojí oficiální sponzor série IZOD. Sedmadvacetiletý Mutoh usiloval o setrvání v IndyCar, nové útočiště našel právě u stáje Newman Haas Lanigan Racing, která se nachází v kritické finanční situaci.
Kdysi úspěšný a špičkový tým ztratil důležitou podporu sponzora McDonalds. V loňském roce se z peněz amerického giganta těšil Graham Rahal, ale druhý vůz, v němž se vystřídali Doornbos, Servia a Lloyd, byl částečně dotován z peněz Carla Haase a Mika Lanigana.
Původně měli v letošním roce nastoupit v týmu Graham Rahal, Alex Lloyd a Hideki Mutoh. Nakonec to vypadá, že barvy stáje bude hájit pouze Mutoh. Rahal má potencionální sponzory až na rok 2011 a z dohody mezi Lloydovým sponzorem, energetickým nápojem HER, a NHL Racing sešlo.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?