Po monopostech dallara spatřily světlo světa i vozy konstruktérské společnosti Swift Engineering. S těmito vozy by se chtěla firma zúčastnit šampionátu série IndyCar.
Nejdříve to vypadalo, že se „něco děje“ pouze pod pokličkou revolučního projektu DeltaWing, nyní, jako houby po dešti, rostou i koncepty společností Dallara, Lola a Swift.
Americká společnost vyrábějící závodní monoposty od roku 1983 má bohatou historii, taktéž v seriálu CART na čas zapustila kořeny, konkrétně v letech 1997 až 2000. „Naše společnost byla založena na motosportu, proto je přirozené, že se chceme stát partnery nejvyšší ligy amerických monopostů,“ řekl prezident Swift Engineering Jan Wesley Refsdal.
Swift se spojil s firmami Cray Inc., zabývající se výpočetní technikou, Mark One Composites a Cruden America, což je světový lídr v oblasti závodních simulací. „Každá z našich partnerství jsou pro Swift nesmírně důležité. Vzájemná spolupráce nám pomůže dosáhnout nových standardů v oblasti inovačního designu a výroby,“ pokračoval Refsdal.
Swift v současné době dokončuje finální hodnoty monopostu, data výkonnosti a aerodynamické detaily. „Naším cílem je startovat na 100. výročí závodu Indianapolis 500,“ uvedl Casper Van der Schoot, ředitel oddělení motosportu. „Koncept na sebe přejímá retrodesign z 50., 60. a 70. let monopostů indy.“
Swift šel neobvyklou cestou při navrhování zádi, resp. krytu motoru. Ten je z části odkrytý. „Testy v aerodynamickém tunelu ukázaly, že odkrytý motor má v porovnání s jinými komponenty velmi malý efekt na aerodynamiku vozu. V této variantě jsme viděli příležitost ukázat motor a odkrýt další „drahokamy“ technické stránky vozu.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.