Justin Wilson opouští stáj Dale Coyne Racing a přesunuje se k Dreyer & Reinbold Racing. Týmovým kolegou mu bude Mike Conway, jenž hájil barvy DRR již v minulém roce.
Wilson odchází i přestože týmu Dale Coyne dokázal přivézt první vítězství od jeho založení v roce 1985. Pro Wilsona to bude čtvrtý tým v průběhu čtyř let. Majitelé stáje DDR Denis Reinbold a Robbie Buhl si od nové posily hodně slibují, vždyť Wilson dokázal za posledních pět let alespoň jednou zvítězit, bylo jedno v jakém voze seděl. Naopak Dreyer & Reinbold Racing nevyhrál od své premiérové sezóny 2000, kdy na oválu Walt Disney World Speedway triumfoval Robbie Buhl.
„Dohoda byla dojednána velmi rychle. Vždyť není to tak dávno, co jsme spolu začali komunikovat,“ uvedl Wilson během závodů 24 hodin v Daytoně, kde v týmu Chipa Ganassiho dojel na druhém místě.
„Vítězství jsou realistická,“ mluvil Wilson o nadcházející sezóně. „Boj o titul je nereálný, sžití s týmem zabere nějaký čas, ale první šestka v šampionátu je myslím reálným cílem.“ Wilson tím nepřímo poukázal na fakt, že se chce stát nejlepším ze zbytku světa. Špičkové týmy Penske a Ganassi totiž dohromady nasadí pět vozů. „Nevidím důvod, proč bychom je alespoň na okruzích nemohli prohnat. Podívejte se jak to minulý rok Mikovi šlo.“
Robbie Buhl je z jezdeckého dua nadšený. „Je to hodně dlouho, co jsme měli v obou vozech špičkové piloty, nemůžu být šťastnější. Jsme připraveni vyhrávat závody a cítím, že s Justinem a Mikem to dokážeme.“
S Wilsonem odchází i sponzor Z-Line Designs, jenž v minulém roce dotoval provoz vozu u Dale Coyne. „Zkoumal jsem možnosti, o nadcházející sezóně jsme se bavil s několika týmy a líbí se mi, jak jde vývoj u Dreyer & Reinbold Racing,“ uvedl výkonný ředitel společnosti Jim Sexton.
Stáj Dale Coyne tak pravděpodobně zůstane u jednoho vozu, který bude sponzorovat americká skautská organizace. Z-Line je společnost nábytkové designu a podle Sextena se tato oblast ke skautům nehodí.
Druhý monopost stáje Dreyer & Reinbold Racing budou nadále sponzorovat společnosti Dad´s Root Beer a Roll Coater. Ačkoliv Mike Conway testoval v prosinci monopost F1 BrawnGP, v IndyCar zůstává.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.