Sportovní ředitel IRL Brian Barnhart na včerejší tiskové konferenci představil několik změn připravovaných na letošní sezónu série IndyCar. Největší novinkou je zrušení čtyřpolohového systému spotřeby paliva.
Ještě do loňského roku měli závodníci možnost nastavit spotřebu paliva ve čtyřech variacích, od minimální až po maximální spotřebu. Díky této strategii občas vyhrávali jezdci, kteří téměř celý závod šetřili palivem a v posledních kolech se dostali do vedení díky krátké nebo žádné zastávce v boxech. Na tomto systému nejvíce vydělal úřadující šampión Dario Franchitti, jenž při loňském finále v Homesteadu šetřil palivem a pak projel cílem jako vítěz.
„Týmy a jezdci mohu stále šetřit palivem a vymýšlet strategii, ale namísto technické pomoci se budou muset spolehnout na pravou nohu,“ uvedl technický ředitel IRL Les Mactaggart. „Pokud budou chtít šetřit palivem, musí správně zacházet s plynovým pedálem. Takže i systém Push to Pass bude efektivnější.“ Jediné co zůstává je pozice „žlutá fáze“, kterou jezdci používají při jízdě za pace carem.
Systém Push to Pass tak zůstává v sérii nadále. Jde o časově omezený přídavný výkon, kdy motor upustí uzdu a zvýší výkon o několik koní. Tento systém byl představen loni na oválu Kentucky Speedway a velmi se osvědčil. Míra přídavných koních záležela na zvolené spotřebě paliva, pokud jezdec šetřil, dostal více, pokud jel na maximální výkon, byl rozdíl menší.
Další novinkou je pěnový chránič hlavy, jenž je umístěn za hlavou jezdce. Účelem tohoto komponentu je ochrana hlavy při nárazech pozadu a absorbování energie. Ačkoliv díl není povinnou výbavou, vedení sérii doporučuje jeho nasazení.
Došlo i na redukci cen. Startovné na celou sezónu bylo sníženo o 27 000 dolarů na částku 935 000 dolarů, což je téměř o polovinu méně něž v roce 2005. I týmy startující pouze na Indianapolis ušetří. Loňská částka 225 000 dolarů se snížila na 150 000 dolarů.
Poslední novinkou v sérii IndyCar je zpátečka. Informovali zde: Novinka v IndyCar: plnou parou vzad
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?