Sportovní ředitel IRL Brian Barnhart na včerejší tiskové konferenci představil několik změn připravovaných na letošní sezónu série IndyCar. Největší novinkou je zrušení čtyřpolohového systému spotřeby paliva.
Ještě do loňského roku měli závodníci možnost nastavit spotřebu paliva ve čtyřech variacích, od minimální až po maximální spotřebu. Díky této strategii občas vyhrávali jezdci, kteří téměř celý závod šetřili palivem a v posledních kolech se dostali do vedení díky krátké nebo žádné zastávce v boxech. Na tomto systému nejvíce vydělal úřadující šampión Dario Franchitti, jenž při loňském finále v Homesteadu šetřil palivem a pak projel cílem jako vítěz.
„Týmy a jezdci mohu stále šetřit palivem a vymýšlet strategii, ale namísto technické pomoci se budou muset spolehnout na pravou nohu,“ uvedl technický ředitel IRL Les Mactaggart. „Pokud budou chtít šetřit palivem, musí správně zacházet s plynovým pedálem. Takže i systém Push to Pass bude efektivnější.“ Jediné co zůstává je pozice „žlutá fáze“, kterou jezdci používají při jízdě za pace carem.
Systém Push to Pass tak zůstává v sérii nadále. Jde o časově omezený přídavný výkon, kdy motor upustí uzdu a zvýší výkon o několik koní. Tento systém byl představen loni na oválu Kentucky Speedway a velmi se osvědčil. Míra přídavných koních záležela na zvolené spotřebě paliva, pokud jezdec šetřil, dostal více, pokud jel na maximální výkon, byl rozdíl menší.
Další novinkou je pěnový chránič hlavy, jenž je umístěn za hlavou jezdce. Účelem tohoto komponentu je ochrana hlavy při nárazech pozadu a absorbování energie. Ačkoliv díl není povinnou výbavou, vedení sérii doporučuje jeho nasazení.
Došlo i na redukci cen. Startovné na celou sezónu bylo sníženo o 27 000 dolarů na částku 935 000 dolarů, což je téměř o polovinu méně něž v roce 2005. I týmy startující pouze na Indianapolis ušetří. Loňská částka 225 000 dolarů se snížila na 150 000 dolarů.
Poslední novinkou v sérii IndyCar je zpátečka. Informovali zde: Novinka v IndyCar: plnou parou vzad
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.