Co se skrývá za partnerstvím Izod a IndyCar?

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: IndyCar Media
iM3 6. listopadu 2009 17:33
Sdílej:

Dlouhá léta hledání plnohodnotného partnera série IndyCar konečně skončilo.

Kolem série občas propluly malé rybky, kterým ale chyběl potenciál partnerství. Před rokem se schylovalo k dohodě s Coca – Colou, ale kontrakt vyšuměl, podobně jako tento nápoj, do ztracena. Pak přišla značka Izod vlastněná organizací Phillips-Van Heusen. Ačkoliv je u v České republice Izod prakticky neznámý, v Americké má silné jméno. A právě silný partner může pomoci oslabující vitalitě IndyCar. Potřeba silného partnera Šestiletá dohoda s Izod znamená bohatou finanční injekci, která přišla v pravý čas. Po odchodu Tonyho George z vedení Indianapolis Motor Speedway a IndyCar ztratila série zdroj finančního příjmu. George lil do IRL peníze, které utržil z provozu IMS, po letní restrukturalizaci však byly kohoutky z IMS uzavřeny. K popularitě IndyCar nepřispěla ani extrémně nízká sledovanost. Sporný přechod na kabelovou stanici Versus je mnohými zpochybňován, úplné K.O. pak zasadil provozovatel kabelové televize DIRECTV, jenž ze své programové nabídky stáhl stanici Versus. Vyhlídky série byly mizerné, dohnat někoho k podpisu smlouvy o sponzoringu IndyCar bylo extrémně těžké. Vedení série přesto učinilo husarský kousek a přesvědčilo Izod, aby vedle sponzorství Ryana Hunter-Reaye zaštítilo i kompletní šampionát. Balík peněz úzkou spolupráci „V naší kampani zvolíme velmi agresivní přístup,“ uvedl marketingový ředitel Phillips-Van Heusen Mike Kelly. Izod investuje do IndyCar 10 milionů ročně, obratem za to může být značka v oficiálním logu série. Dalších 100 000 dolarů poskytne všem týmům, které se zúčastní celého šampionátu. Výměnou za bohatý obnos bude moci Izod reprezentovat sérii v nových kolekcích oblečení. V rámci 100. výročí závodu Indianapolis 500, které se uskuteční roku 2011, připravuje speciální sérii triček. Všichni jezdci IndyCar budou volně k dispozici k reklamním účelům, pro fanoušky a vážené hosty bude k dispozici dvousedadlový monopost, s nímž se vyvolení projedou v průběhu zaváděcích kol podniku Indianapolis 500. V plánu je zvýšení iniciativy televizních partnerů Versus a ESPN na stanici ABC, či zapojení do tvorby oficiálních stránek IndyCar. „Naše mise zůstává stejná – přesunout se z komunity lidí, která zná závody, do nové skupiny, která vzrušení ze závodů monopostů ještě nepoznala,“ pokračoval Mike Kelly Izod tak vezme sponzorství za správný konec, do propagace seriálu se vrhne střemhlav a vnese do podvědomí veřejnosti pojem IndyCar. „Přinesli odborný marketinkový plán, který jsme doposud neměli,“ uvedl spokojený sportovní ředitel IRL Brian Barnhart. „Nejprve jsme se spojili a teď máme nového sponzora,“ komentoval situaci Franchitti. „Myslím, že IndyCar jde správným směrem.“ Detailní marketingový plán Izod odhalí před začátkem sezóny v březnu.
Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.