Co se skrývá za partnerstvím Izod a IndyCar?

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: IndyCar Media
iM3 6. listopadu 2009 17:33
Sdílej:

Dlouhá léta hledání plnohodnotného partnera série IndyCar konečně skončilo.

Kolem série občas propluly malé rybky, kterým ale chyběl potenciál partnerství. Před rokem se schylovalo k dohodě s Coca – Colou, ale kontrakt vyšuměl, podobně jako tento nápoj, do ztracena. Pak přišla značka Izod vlastněná organizací Phillips-Van Heusen. Ačkoliv je u v České republice Izod prakticky neznámý, v Americké má silné jméno. A právě silný partner může pomoci oslabující vitalitě IndyCar.
Potřeba silného partnera Šestiletá dohoda s Izod znamená bohatou finanční injekci, která přišla v pravý čas. Po odchodu Tonyho George z vedení Indianapolis Motor Speedway a IndyCar ztratila série zdroj finančního příjmu. George lil do IRL peníze, které utržil z provozu IMS, po letní restrukturalizaci však byly kohoutky z IMS uzavřeny. K popularitě IndyCar nepřispěla ani extrémně nízká sledovanost. Sporný přechod na kabelovou stanici Versus je mnohými zpochybňován, úplné K.O. pak zasadil provozovatel kabelové televize DIRECTV, jenž ze své programové nabídky stáhl stanici Versus. Vyhlídky série byly mizerné, dohnat někoho k podpisu smlouvy o sponzoringu IndyCar bylo extrémně těžké. Vedení série přesto učinilo husarský kousek a přesvědčilo Izod, aby vedle sponzorství Ryana Hunter-Reaye zaštítilo i kompletní šampionát.
Balík peněz úzkou spolupráci „V naší kampani zvolíme velmi agresivní přístup,“ uvedl marketingový ředitel Phillips-Van Heusen Mike Kelly. Izod investuje do IndyCar 10 milionů ročně, obratem za to může být značka v oficiálním logu série. Dalších 100 000 dolarů poskytne všem týmům, které se zúčastní celého šampionátu. Výměnou za bohatý obnos bude moci Izod reprezentovat sérii v nových kolekcích oblečení. V rámci 100. výročí závodu Indianapolis 500, které se uskuteční roku 2011, připravuje speciální sérii triček. Všichni jezdci IndyCar budou volně k dispozici k reklamním účelům, pro fanoušky a vážené hosty bude k dispozici dvousedadlový monopost, s nímž se vyvolení projedou v průběhu zaváděcích kol podniku Indianapolis 500. V plánu je zvýšení iniciativy televizních partnerů Versus a ESPN na stanici ABC, či zapojení do tvorby oficiálních stránek IndyCar. „Naše mise zůstává stejná – přesunout se z komunity lidí, která zná závody, do nové skupiny, která vzrušení ze závodů monopostů ještě nepoznala,“ pokračoval Mike Kelly Izod tak vezme sponzorství za správný konec, do propagace seriálu se vrhne střemhlav a vnese do podvědomí veřejnosti pojem IndyCar. „Přinesli odborný marketinkový plán, který jsme doposud neměli,“ uvedl spokojený sportovní ředitel IRL Brian Barnhart. „Nejprve jsme se spojili a teď máme nového sponzora,“ komentoval situaci Franchitti. „Myslím, že IndyCar jde správným směrem.“
Detailní marketingový plán Izod odhalí před začátkem sezóny v březnu.
Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.