Zbožné návraty: Mansell, Unser, Andretti...

Andretti Marco - Andretti Mario
Andretti Marco - Andretti Mario, foto: IndyCar Media
iM3 20. srpna 2009 17:14
Sdílej:

Sportovní svět leckdy prožívá velké návraty legendárních „umělců“ své disciplíny. Slavné i neslavné comebacky si prožili např. Muhammad Ali, Michael Jordan, Martina Navrátilová, Lance Armstrong a skoro i Michael Schumacher.

Za oceánem vyvolal značný mediální zájem návrat špičkového hráče amerického fotbalu. Oficiální stránky indycar.com ihned zareagovaly dotazem hypotetického návratu některého z jezdců IndyCar / Champ Car, mezi fanoušky se tak odehrála velmi zajímavá diskuze. Většina z jmen byla pouze zbožné přání fanoušků, kteří nemohou zapomenout na zlatou éru amerického formulového světa. Mnohokrát padlo jméno Mario Andretti. Jenže Andretti příští rok oslaví sedmdesáté narozeniny a na druhou etapu kariéry závodního jezdce nemá věk (ačkoliv se s kariérou rozloučil v čtyřiapadesáti letech závodem v Indianapolis 500). Věk není problém pouze u Maria Andrettiho. Hvězdy jako Rick Mears, Al Unser Jr., Scott Goodyear, Arie Luyendyk, Nigel Mansell, Jimmy Vasser, Bobby Rahal, Gil de Ferran nebo Michael Andretti nezadržitelně stárnou. I když by pro některé z nich nebyl problém posadit se do kokpitu a zajet dobrý výsledek, má mnoho z nich jiné povinnosti. Přání fanoušků určitě nevyslyší Tony Stewart, Juan Pablo Montoya, Kenny Brack nebo Alex Zanardi. Důvody jsou prosté: Stewart slaví úspěchy v NASCAR a po založení vlastního týmu se vrací zpět na výsluní. Navíc by musel hodně shodit, aby se do kokpitu dostal. Podobné schéma najdeme u Montoyi. Poprvé za tři roky má šanci probojovat se do finálního souboje o titul. Navíc si nedělá starosti s životosprávou a pomalu kyne před očima. Brack má po děsivé havárii v roce 2003 psychický blok. Alex Zanardi přišel o nohy a do kokpitu se těžko posadí, nejideálnější jsou pro něj cestovní vozy, kde občas dokáže prohnat „pérka“ i těm nejlepším. A co třeba Sam Hornish, Jacques Villeneuve nebo Christiano de Matta? Teoreticky by u nich návrat do IndyCar mohl proběhnout, ale ta šance, že je znovu uvidíme v kokpitu, není příliš velká. Takže kdo nám zbývá? Přece Sebastien Bourdais. Francouz, jenž v USA získal čtyři tituly, ale v Evropě ho vyhodili, je kvalitním pilotem. Formule 1 mu prostě nejde, ale v Americe umí zářit a dokázal by to znovu.
Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.