ALGARVE – HLAVNÍ ZÁVOD; Neel Jani využil po neúspěšném sprintu svoji přední startovní pozici a vybojoval s přispěním mechaniků další cenné vítězství. Původně druzí Irové byli penalizováni v závodě a podruhé po jeho skončení. Druhé místo tak získalo domácí Portugalsko, třetí skončila Malajsie.
Pole position připadlo v hlavním závodě druhému z kvalifikace Carrollovi. Holanďané do závodu totiž pro technickou poruchu neodstartovali. Podobně dopadla Brazílie, která nestihla opravit monopost po kolizi ve sprintu.
Irsko udrželo vedení i po startu a odjíždělo soupeřům. Vedení závodu však nečekaně udělilo vedoucímu vozu penalizaci za předčasný start. Těsně po sérii prvních zastávek v boxech byl závod zpomalen bezpečnostním vozem kvůli kolizi Nového Zélandu a Jižní Afriky.
Po restartu vedlo pole Portugalsko, když Albuquerque překonal Janiho po nádherném souboji po vnější straně první zatáčky. Následovalo Švýcarsko, Itálie a nečekaně vysoko jedoucí USA.
Safety Car byl ale povolán vzápětí zpět. Itálie kolidovala s USA a doplatilo na to i Monako. Na třetí pozici se posunulo Mexiko.
Druhá série zastávek pořadí opět změnila. Vedení se ujalo znovu Švýcarsko před Portugalskem a Irskem. Irové ale obdrželi další penalizaci. Ta byla sice ještě v průběhu závodu stažena, ale po jejím projednání později odpoledne nakonec sesadila Irsko z druhého na páté místo.
Třetí místo v cíli vybojovalo Portugalsko, následovaly Malajsie, Mexiko, Francie, Velká Británie, Čína, Německo a Top10 uzavřela Indonésie.
Dva závody před koncem seriálu vede tabulku Švýcarsko (88), následuje Irsko (86) a Portugalsko (82). Ztráta Holandska v hlavním závodě znamená, že má podobně velkou ztrátu na čelo i rezervu před pátou Francií.
1 Switzerland Neel Jani 42 1:10'45.011 2 Portugal Filipe Albuquerque 42 1:10'51.797 6.786 3 Malaysia Fairuz Fauzy 42 1:10'54.716 9.705 4 Mexico Salvador Durán 42 1:11'01.343 16.332 5 Ireland Adam Carroll 42 1:11'10.422 25.411 6 France Nicolas Prost 42 1:11'12.333 27.322 7 Great Britain Dan Clarke 42 1:11'14.891 29.880 8 China Ho-Pin Tung 42 1:11'19.597 34.586 9 Germany André Lotterer 42 1:11'28.981 43.970 10 Indonesia Zahir Ali 42 1:11'59.004 1'13.993 11 India Narain Karthikeyan 39 1:06'18.915 3 laps 12 Australia John Martin 38 1:05'15.599 4 laps 13 Italy Vitantonio Liuzzi 18 30'33.518 24 laps 14 USA Marco Andretti 18 30'33.604 24 laps 15 Monaco Clivio Piccione 18 30'34.044 24 laps 16 South Africa Adrian Zaugg 15 24'18.166 27 laps 17 New Zealand Earl Bamber 15 24'18.264 27 laps 18 Lebanon Daniel Morad 1 1'42.800 41 laps - Netherlands Robert Doornbos 0 - Brazil Felipe Guimarães 0
Celkové pořadí
1 Switzerland 88 2 Ireland 86 3 Portugal 82 4 Netherlands 66 5 France 46 6 Malaysia 43 7 New Zealand 36 8 Australia 30 9 Monaco 27 10 Great Britain 24 11 USA 19 12 South Africa 19 13 Brazil 18 14 Italy 15 15 India 11 16 Mexico 8 17 Lebanon 8 18 China 7 19 Korea 4 20 Indonesia 3 21 Germany 2
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?