ALGARVE – HLAVNÍ ZÁVOD; Neel Jani využil po neúspěšném sprintu svoji přední startovní pozici a vybojoval s přispěním mechaniků další cenné vítězství. Původně druzí Irové byli penalizováni v závodě a podruhé po jeho skončení. Druhé místo tak získalo domácí Portugalsko, třetí skončila Malajsie.
Pole position připadlo v hlavním závodě druhému z kvalifikace Carrollovi. Holanďané do závodu totiž pro technickou poruchu neodstartovali. Podobně dopadla Brazílie, která nestihla opravit monopost po kolizi ve sprintu.
Irsko udrželo vedení i po startu a odjíždělo soupeřům. Vedení závodu však nečekaně udělilo vedoucímu vozu penalizaci za předčasný start. Těsně po sérii prvních zastávek v boxech byl závod zpomalen bezpečnostním vozem kvůli kolizi Nového Zélandu a Jižní Afriky.
Po restartu vedlo pole Portugalsko, když Albuquerque překonal Janiho po nádherném souboji po vnější straně první zatáčky. Následovalo Švýcarsko, Itálie a nečekaně vysoko jedoucí USA.
Safety Car byl ale povolán vzápětí zpět. Itálie kolidovala s USA a doplatilo na to i Monako. Na třetí pozici se posunulo Mexiko.
Druhá série zastávek pořadí opět změnila. Vedení se ujalo znovu Švýcarsko před Portugalskem a Irskem. Irové ale obdrželi další penalizaci. Ta byla sice ještě v průběhu závodu stažena, ale po jejím projednání později odpoledne nakonec sesadila Irsko z druhého na páté místo.
Třetí místo v cíli vybojovalo Portugalsko, následovaly Malajsie, Mexiko, Francie, Velká Británie, Čína, Německo a Top10 uzavřela Indonésie.
Dva závody před koncem seriálu vede tabulku Švýcarsko (88), následuje Irsko (86) a Portugalsko (82). Ztráta Holandska v hlavním závodě znamená, že má podobně velkou ztrátu na čelo i rezervu před pátou Francií.
1 Switzerland Neel Jani 42 1:10'45.011 2 Portugal Filipe Albuquerque 42 1:10'51.797 6.786 3 Malaysia Fairuz Fauzy 42 1:10'54.716 9.705 4 Mexico Salvador Durán 42 1:11'01.343 16.332 5 Ireland Adam Carroll 42 1:11'10.422 25.411 6 France Nicolas Prost 42 1:11'12.333 27.322 7 Great Britain Dan Clarke 42 1:11'14.891 29.880 8 China Ho-Pin Tung 42 1:11'19.597 34.586 9 Germany André Lotterer 42 1:11'28.981 43.970 10 Indonesia Zahir Ali 42 1:11'59.004 1'13.993 11 India Narain Karthikeyan 39 1:06'18.915 3 laps 12 Australia John Martin 38 1:05'15.599 4 laps 13 Italy Vitantonio Liuzzi 18 30'33.518 24 laps 14 USA Marco Andretti 18 30'33.604 24 laps 15 Monaco Clivio Piccione 18 30'34.044 24 laps 16 South Africa Adrian Zaugg 15 24'18.166 27 laps 17 New Zealand Earl Bamber 15 24'18.264 27 laps 18 Lebanon Daniel Morad 1 1'42.800 41 laps - Netherlands Robert Doornbos 0 - Brazil Felipe Guimarães 0
Celkové pořadí
1 Switzerland 88 2 Ireland 86 3 Portugal 82 4 Netherlands 66 5 France 46 6 Malaysia 43 7 New Zealand 36 8 Australia 30 9 Monaco 27 10 Great Britain 24 11 USA 19 12 South Africa 19 13 Brazil 18 14 Italy 15 15 India 11 16 Mexico 8 17 Lebanon 8 18 China 7 19 Korea 4 20 Indonesia 3 21 Germany 2
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).