ALGARVE – HLAVNÍ ZÁVOD; Neel Jani využil po neúspěšném sprintu svoji přední startovní pozici a vybojoval s přispěním mechaniků další cenné vítězství. Původně druzí Irové byli penalizováni v závodě a podruhé po jeho skončení. Druhé místo tak získalo domácí Portugalsko, třetí skončila Malajsie.
Pole position připadlo v hlavním závodě druhému z kvalifikace Carrollovi. Holanďané do závodu totiž pro technickou poruchu neodstartovali. Podobně dopadla Brazílie, která nestihla opravit monopost po kolizi ve sprintu.
Irsko udrželo vedení i po startu a odjíždělo soupeřům. Vedení závodu však nečekaně udělilo vedoucímu vozu penalizaci za předčasný start. Těsně po sérii prvních zastávek v boxech byl závod zpomalen bezpečnostním vozem kvůli kolizi Nového Zélandu a Jižní Afriky.
Po restartu vedlo pole Portugalsko, když Albuquerque překonal Janiho po nádherném souboji po vnější straně první zatáčky. Následovalo Švýcarsko, Itálie a nečekaně vysoko jedoucí USA.
Safety Car byl ale povolán vzápětí zpět. Itálie kolidovala s USA a doplatilo na to i Monako. Na třetí pozici se posunulo Mexiko.
Druhá série zastávek pořadí opět změnila. Vedení se ujalo znovu Švýcarsko před Portugalskem a Irskem. Irové ale obdrželi další penalizaci. Ta byla sice ještě v průběhu závodu stažena, ale po jejím projednání později odpoledne nakonec sesadila Irsko z druhého na páté místo.
Třetí místo v cíli vybojovalo Portugalsko, následovaly Malajsie, Mexiko, Francie, Velká Británie, Čína, Německo a Top10 uzavřela Indonésie.
Dva závody před koncem seriálu vede tabulku Švýcarsko (88), následuje Irsko (86) a Portugalsko (82). Ztráta Holandska v hlavním závodě znamená, že má podobně velkou ztrátu na čelo i rezervu před pátou Francií.
1 Switzerland Neel Jani 42 1:10'45.011 2 Portugal Filipe Albuquerque 42 1:10'51.797 6.786 3 Malaysia Fairuz Fauzy 42 1:10'54.716 9.705 4 Mexico Salvador Durán 42 1:11'01.343 16.332 5 Ireland Adam Carroll 42 1:11'10.422 25.411 6 France Nicolas Prost 42 1:11'12.333 27.322 7 Great Britain Dan Clarke 42 1:11'14.891 29.880 8 China Ho-Pin Tung 42 1:11'19.597 34.586 9 Germany André Lotterer 42 1:11'28.981 43.970 10 Indonesia Zahir Ali 42 1:11'59.004 1'13.993 11 India Narain Karthikeyan 39 1:06'18.915 3 laps 12 Australia John Martin 38 1:05'15.599 4 laps 13 Italy Vitantonio Liuzzi 18 30'33.518 24 laps 14 USA Marco Andretti 18 30'33.604 24 laps 15 Monaco Clivio Piccione 18 30'34.044 24 laps 16 South Africa Adrian Zaugg 15 24'18.166 27 laps 17 New Zealand Earl Bamber 15 24'18.264 27 laps 18 Lebanon Daniel Morad 1 1'42.800 41 laps - Netherlands Robert Doornbos 0 - Brazil Felipe Guimarães 0
Celkové pořadí
1 Switzerland 88 2 Ireland 86 3 Portugal 82 4 Netherlands 66 5 France 46 6 Malaysia 43 7 New Zealand 36 8 Australia 30 9 Monaco 27 10 Great Britain 24 11 USA 19 12 South Africa 19 13 Brazil 18 14 Italy 15 15 India 11 16 Mexico 8 17 Lebanon 8 18 China 7 19 Korea 4 20 Indonesia 3 21 Germany 2
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.