ALGARVE – HLAVNÍ ZÁVOD; Neel Jani využil po neúspěšném sprintu svoji přední startovní pozici a vybojoval s přispěním mechaniků další cenné vítězství. Původně druzí Irové byli penalizováni v závodě a podruhé po jeho skončení. Druhé místo tak získalo domácí Portugalsko, třetí skončila Malajsie.
Pole position připadlo v hlavním závodě druhému z kvalifikace Carrollovi. Holanďané do závodu totiž pro technickou poruchu neodstartovali. Podobně dopadla Brazílie, která nestihla opravit monopost po kolizi ve sprintu.
Irsko udrželo vedení i po startu a odjíždělo soupeřům. Vedení závodu však nečekaně udělilo vedoucímu vozu penalizaci za předčasný start. Těsně po sérii prvních zastávek v boxech byl závod zpomalen bezpečnostním vozem kvůli kolizi Nového Zélandu a Jižní Afriky.
Po restartu vedlo pole Portugalsko, když Albuquerque překonal Janiho po nádherném souboji po vnější straně první zatáčky. Následovalo Švýcarsko, Itálie a nečekaně vysoko jedoucí USA.
Safety Car byl ale povolán vzápětí zpět. Itálie kolidovala s USA a doplatilo na to i Monako. Na třetí pozici se posunulo Mexiko.
Druhá série zastávek pořadí opět změnila. Vedení se ujalo znovu Švýcarsko před Portugalskem a Irskem. Irové ale obdrželi další penalizaci. Ta byla sice ještě v průběhu závodu stažena, ale po jejím projednání později odpoledne nakonec sesadila Irsko z druhého na páté místo.
Třetí místo v cíli vybojovalo Portugalsko, následovaly Malajsie, Mexiko, Francie, Velká Británie, Čína, Německo a Top10 uzavřela Indonésie.
Dva závody před koncem seriálu vede tabulku Švýcarsko (88), následuje Irsko (86) a Portugalsko (82). Ztráta Holandska v hlavním závodě znamená, že má podobně velkou ztrátu na čelo i rezervu před pátou Francií.
1 Switzerland Neel Jani 42 1:10'45.011 2 Portugal Filipe Albuquerque 42 1:10'51.797 6.786 3 Malaysia Fairuz Fauzy 42 1:10'54.716 9.705 4 Mexico Salvador Durán 42 1:11'01.343 16.332 5 Ireland Adam Carroll 42 1:11'10.422 25.411 6 France Nicolas Prost 42 1:11'12.333 27.322 7 Great Britain Dan Clarke 42 1:11'14.891 29.880 8 China Ho-Pin Tung 42 1:11'19.597 34.586 9 Germany André Lotterer 42 1:11'28.981 43.970 10 Indonesia Zahir Ali 42 1:11'59.004 1'13.993 11 India Narain Karthikeyan 39 1:06'18.915 3 laps 12 Australia John Martin 38 1:05'15.599 4 laps 13 Italy Vitantonio Liuzzi 18 30'33.518 24 laps 14 USA Marco Andretti 18 30'33.604 24 laps 15 Monaco Clivio Piccione 18 30'34.044 24 laps 16 South Africa Adrian Zaugg 15 24'18.166 27 laps 17 New Zealand Earl Bamber 15 24'18.264 27 laps 18 Lebanon Daniel Morad 1 1'42.800 41 laps - Netherlands Robert Doornbos 0 - Brazil Felipe Guimarães 0
Celkové pořadí
1 Switzerland 88 2 Ireland 86 3 Portugal 82 4 Netherlands 66 5 France 46 6 Malaysia 43 7 New Zealand 36 8 Australia 30 9 Monaco 27 10 Great Britain 24 11 USA 19 12 South Africa 19 13 Brazil 18 14 Italy 15 15 India 11 16 Mexico 8 17 Lebanon 8 18 China 7 19 Korea 4 20 Indonesia 3 21 Germany 2
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?