Včera prohrál svůj marný boj s rakovinou Paul Newman. Herecká legenda účinkovala v desítkách filmech, ale smutek nezavládl jen ve filmovém prostředí. Paul Newman miloval i motosport a byl vlastníkem jednoho z nejúspěšnějších týmů v sérii Champ Car.
Americký herec se dožil úctyhodného věku třiaosmdesáti let, naposledy účinkoval ve známém "animáku" Auta (Cars), kde nadaboval jedno z roztomilých autíček. Posledních pár měsíců strávil doma, kde pomocí svého neutuchajícího elánu bojoval se zákeřnou nemocí. Alespoň v posledních okamžicích mohl oslavit vynikající úspěch vlastního týmu Newman / Haas / Lanigan Racing, jenž funguje v sérii IndyCar. Justin Wilson vyhrál předposlední podnik sezóny v Detroitu a vítězství samozřejmě věnoval svému jedinečnému zaměstnavateli.
Paul Newman tíhl ke sportům již od útlého dětství, po střední škole se chtěl stát válečným pilotem, ale při lékařské prohlídce odhalili doktoři jeho barvoslepost a sen se rozplynul. Avšak svět může děkovat za nepovedený pokus, jelikož od té doby přesunul své ambice do herectví. Všechny fanoušky motosportu bude určitě zajímat, že v roce 1969 natočil film z prostředí formulových závodů. Jednalo se o dvouhodinové drama zasazené do nejslavnějšího závodu světa Indianapolis 500. K motorismu se Newman nedostával pouze skrz filmy, on sám byl výborným závodníkem. V roce 1979 startoval na 24 Le Mans a v závodě dojel na druhém místě! O pár let později založil spolu s Carlem Haasem tým v sérii Champ Car a slavil jeden úspěch za druhým.
Paul Newman byl jedním z mála hercu, kterém nestoupla sláva a peníze do hlavy. Choval se naprosto přirozeně. Charismatický zevnějšek učaroval snad každého, kdo vyděl alespoň jeden jeho film. Je smutné, že nás Paul Newman navždy opustil, ale čas dožene každého bez rozdílu. Nezbývá nic jiného, než se s touto nešťastnou zprávou vyrovnat.
Carl Haas, spolumajitel týmu Za celý Newman / Haas / Lanigan Racing, za mou ženu a za sebe, chci vyjádřit co nejupřímnější soustrast Joanne a celé jeho rodině, ztratili jsme neuvěřitelného člověka. Paul a já jsme byli partneři po 26 let. Objevil jsem jeho vášeň, humor, velkorysost a další vlastnosti. Jeho podpora jezdců a všech členů týmu je legendární. Jeho čisté nadšení z každé pole-position nebo vítězství bylo příkladem jedinečného ducha, kterého měl.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?