ITÁLIE - 1. ZÁVOD; Domácí pilot Giorgio Pantano dotáhl do vítězného konce letošní působení v GP2. Přestože se dopustil neprofesionální chyby, jež ho stála pódium, zítřejší poslední závod roku už nezmění nic na skutečnosti, že bývalý pilot formule 1 je novým šampionem GP2.
Závod byl odstartován za bezpečnostním vozem, neboť na trati bylo velké množství vody, která se jen velmi pomalu dostávala z ideální stopy. Vedení uhájil vítěz kvalifikace Pantano a díky slušné viditelnosti se začal soupeřům rychle vzdalovat. Ale žádný z jezdců včetně něj nedokázal jet bez jediné chyby, podmínky byly velmi náročné.
Druhé místo se ztrátou až tří vteřin držel di Grassi, za kterým jezdil Maldonado a Buemi. Pantano přišel o svůj náskok v okamžiku, kdy z boxů vyjel první jezdec na hladkých pneumatikách Filippi, jenž ho zbrzdil.
I on později zamířil pro slicky, ale sedm kol před cílem se dopustil hrubky, která pokazila jeho dnešní výkon. Ještě před nájezdem na pitlane prohrál souboj s di Grassim a při výjezdu zpět od mechaniků podcenil přilnavost nových pneumatik a přejel bílou čáru. Po Belgii byl potrestán vedením závodu i v Itálii a obdržel penalizaci průjezdu boxy, která ho svrhla za bodované pozice.
Maldonado tvrdě na di Grassiho v posledních kolech útočil, ale ke změně nedošlo. Lucas di Grassi se v závěru sezony předvádí ve výborném světle a i dnes ukázal, že si pozvánku na testy formule 1 bezesporu zaslouží. Třetí protnul cílovou čáru s větším odstupem Buemi.
Diametrálně odlišný závod předvedli proti včerejší kvalifikaci favorité Grosjean se Sennou, kteří se probili za těžkých podmínek na čtvrté a páté místo. Sennova bodová ztráta na Pantana je však před posledním zítřejším závodem větší než sedm bodů, které je možné ještě získat, proto se Ital spolu s týmem Racing Engineering radoval z titulu i přesto, že dojel až desátý. Zítra se však bude bojovat o titul vicemistra, tři jezdce od něj dělí rozestup tří bodů.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.