1. Itálie: Pantano v hloubi pole, ale mistrem

Pantano, Giorgio
Pantano, Giorgio, foto: www.gp2series.com
Daniel Šupa 13. září 2008 20:55
Sdílej:

ITÁLIE - 1. ZÁVOD; Domácí pilot Giorgio Pantano dotáhl do vítězného konce letošní působení v GP2. Přestože se dopustil neprofesionální chyby, jež ho stála pódium, zítřejší poslední závod roku už nezmění nic na skutečnosti, že bývalý pilot formule 1 je novým šampionem GP2.

Závod byl odstartován za bezpečnostním vozem, neboť na trati bylo velké množství vody, která se jen velmi pomalu dostávala z ideální stopy. Vedení uhájil vítěz kvalifikace Pantano a díky slušné viditelnosti se začal soupeřům rychle vzdalovat. Ale žádný z jezdců včetně něj nedokázal jet bez jediné chyby, podmínky byly velmi náročné.

Druhé místo se ztrátou až tří vteřin držel di Grassi, za kterým jezdil Maldonado a Buemi. Pantano přišel o svůj náskok v okamžiku, kdy z boxů vyjel první jezdec na hladkých pneumatikách Filippi, jenž ho zbrzdil.

I on později zamířil pro slicky, ale sedm kol před cílem se dopustil hrubky, která pokazila jeho dnešní výkon. Ještě před nájezdem na pitlane prohrál souboj s di Grassim a při výjezdu zpět od mechaniků podcenil přilnavost nových pneumatik a přejel bílou čáru. Po Belgii byl potrestán vedením závodu i v Itálii a obdržel penalizaci průjezdu boxy, která ho svrhla za bodované pozice.

Maldonado tvrdě na di Grassiho v posledních kolech útočil, ale ke změně nedošlo. Lucas di Grassi se v závěru sezony předvádí ve výborném světle a i dnes ukázal, že si pozvánku na testy formule 1 bezesporu zaslouží. Třetí protnul cílovou čáru s větším odstupem Buemi.

Diametrálně odlišný závod předvedli proti včerejší kvalifikaci favorité Grosjean se Sennou, kteří se probili za těžkých podmínek na čtvrté a páté místo. Sennova bodová ztráta na Pantana je však před posledním zítřejším závodem větší než sedm bodů, které je možné ještě získat, proto se Ital spolu s týmem Racing Engineering radoval z titulu i přesto, že dojel až desátý. Zítra se však bude bojovat o titul vicemistra, tři jezdce od něj dělí rozestup tří bodů.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.