1. Itálie: Pantano v hloubi pole, ale mistrem

Pantano, Giorgio
Pantano, Giorgio, foto: www.gp2series.com
Daniel Šupa 13. září 2008 20:55
Sdílej:

ITÁLIE - 1. ZÁVOD; Domácí pilot Giorgio Pantano dotáhl do vítězného konce letošní působení v GP2. Přestože se dopustil neprofesionální chyby, jež ho stála pódium, zítřejší poslední závod roku už nezmění nic na skutečnosti, že bývalý pilot formule 1 je novým šampionem GP2.

Závod byl odstartován za bezpečnostním vozem, neboť na trati bylo velké množství vody, která se jen velmi pomalu dostávala z ideální stopy. Vedení uhájil vítěz kvalifikace Pantano a díky slušné viditelnosti se začal soupeřům rychle vzdalovat. Ale žádný z jezdců včetně něj nedokázal jet bez jediné chyby, podmínky byly velmi náročné.

Druhé místo se ztrátou až tří vteřin držel di Grassi, za kterým jezdil Maldonado a Buemi. Pantano přišel o svůj náskok v okamžiku, kdy z boxů vyjel první jezdec na hladkých pneumatikách Filippi, jenž ho zbrzdil.

I on později zamířil pro slicky, ale sedm kol před cílem se dopustil hrubky, která pokazila jeho dnešní výkon. Ještě před nájezdem na pitlane prohrál souboj s di Grassim a při výjezdu zpět od mechaniků podcenil přilnavost nových pneumatik a přejel bílou čáru. Po Belgii byl potrestán vedením závodu i v Itálii a obdržel penalizaci průjezdu boxy, která ho svrhla za bodované pozice.

Maldonado tvrdě na di Grassiho v posledních kolech útočil, ale ke změně nedošlo. Lucas di Grassi se v závěru sezony předvádí ve výborném světle a i dnes ukázal, že si pozvánku na testy formule 1 bezesporu zaslouží. Třetí protnul cílovou čáru s větším odstupem Buemi.

Diametrálně odlišný závod předvedli proti včerejší kvalifikaci favorité Grosjean se Sennou, kteří se probili za těžkých podmínek na čtvrté a páté místo. Sennova bodová ztráta na Pantana je však před posledním zítřejším závodem větší než sedm bodů, které je možné ještě získat, proto se Ital spolu s týmem Racing Engineering radoval z titulu i přesto, že dojel až desátý. Zítra se však bude bojovat o titul vicemistra, tři jezdce od něj dělí rozestup tří bodů.

Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.