Sedm jezdců ve vedení, posledním byl Briscoe

Briscoe, Ryan
Briscoe, Ryan, foto: IndyCar Media
iM3 20. července 2008 22:44
Sdílej:

MID-OHIO - ZÁVOD; Jezdci na prvních pozicích se měnili stejně často jako na oválech, což se na klasických tratích vidí zřídka. Poslední fázi závodu zcela ovládl Ryan Briscoe, který tak zaslouženě vyhrál. Úspěch stáje Penske stvrdil druhým místem Helio Castroneves.

V poledne se nad okruhem přehnal déšť, který skropil dráhu. Ovšem mezi mraky prostoupilo slunce a začalo okruh vysoušet. Přesto byla na začátku závodu některá místa na okruhu mokrá. Kvůli tomu nasadili všichni piloti pneumatiky se vzorkem. Start proběhl na mokré povrchu, ovšem v první šikaně už jezdci řídili své monoposty na suché dráze. Castroneves si okamžitě začal budovat náskok. Na druhé místo se prosadil Justin Wilson. Výměny pneumatik otevřel už v druhém kole Will Power, který okamžitě začal zajíždět o čtyři vteřiny rychlejší časy. Powera následovalo dalších několik jezdců. První trojice, už v pořadí Wilson, Castroneves, Dixon zamířila k mechanikům společně. Závod na pitlane vyhrál Castroneves, Wilson hned po výjezdu chyboval a ocitl se mimo dráhu. Po zastávkách se na čele objevil Meira, Manning a Power. Ti totiž měnili pneumatiky nejdříve a díky tomu si vyjeli slušný náskok. První kolize se odehrála mezi Hunter-Reayem a Bernoldim. Američan nasadil na předjetí a Bernoldi ho v zatáčce bezohledně zavřel. Bernoldi skončil, Hunter-Reay pokračoval. Na trať vyjel pace car. Restart proběhl v klidném tempu a tak se odvíjelo i dalších několik kol. Druhou žlutou fázi vyvolal Mario Dominguez. Ten se hned v úvodu závodu dostal mimo trať a lehce se opřel zadním křídlem o bariéru z pneumatik. V dvaadvacátém kole už lehce poškozené křídlo nevydrželo obrovský odpor vzduchu na dlouhé rovince a zlomilo se. K mechanikům zamířilo celé startovní pole. Na špatně odvedenou práci si mohli stěžovat Meira s Manningem, kteří se propadli za Powera, Castronevese a Dixona. Na čele se objevil Wilson s Wheldonem, ti dotankovat etanol nepřijeli. Třetí místo držel Camara. Andretti tvrdě bojoval o pozice a vlastní chybou vyjel mimo dráhu. Motor udržel v chodu, takže jakmile se kolem něj prohnalo celé startovní pole, vrátil se do závodu a čekal na potřebnou žlutou fázi. Wilson s Wheldonem zajížděli s poloprázdnou nádrží velmi rychlé časy a každým kolem si vytvářeli velký náskok. Kolo před plánovou zastávkou už měli dostatečný náskok, aby se po pitstopu vrátili mezi první pětku. Bohužel, byla vyvěšena třetí žlutá fáze. Způsobila ji Milka Duno identickou chybou, jakou předvedl Andretti. Po zastávkách v boxech vévodil startovnímu poli Briscoe, Moraes a Power. Další restart už neproběhl tak hladce jako předtím. Do kontaktu se dostali Dominguez a Wilson, na jejich špatný odhad doplatili i Andretti, Wheldon a Foyt IV. Z hromadné havárie odešel po svých  pouze Andretti. Závod vedl stále Briscoe před Moraesem a Powerem. Dan Wheldon v boxech Pod zelenými vlajkami zamířil naposled k mechanikům Briscoe, po něm na pitlane zajeli další piloti. Jakmile se pořadí ustálilo, převzal vedení znovu Briscoe. Dobře rozjetý závod si zkazil Moraes, který měl šanci na pódiové umístění. V poměrně vysoké rychlosti opustil dráhu a závod pro něj skončil. Na okruh se vrátil pace car. Tentokrát do boxů nikdo nezamířili, protože množství etanolu v nádržích mělo akorát vystačit do cíle závodu. První místo s přehledem kontroloval Briscoe před Junqueirou, Castronevesem a útočícím Dixonem. Bohužel Junqueira neměl dostatek paliva, aby vydržel na dráze až do konce a osm kol před cílem zajel tankovat. Díky tomu se na prvních dvou pozicích objevily oba vozy Penske. Přesně v tomto pořadí dokončili podnik v Mid-Ohio. Z druhého prvenství v kariéře se radoval Ryan Briscoe. Průběžné pořadí
Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?