Unifikácia pomohla aj finančne

George - Kalkhoven
George - Kalkhoven, foto: IndyCar Media
Matej Krajčovič 6. července 2008 16:52
Sdílej:

V druhej polovici sezóny IndyCar Series bol čas aj na obzretie sa späť za uplynulým obdobím tohto roka. Zdá sa, že očakávania pred ktorými všetci stáli na začiatku roka sa ukázali ako reálne a všetci zúčastnení profitovali.

Z čoho majú radosť predovšetkým fanúšikovia, je nárast počtu štartujúcich monopostov v jednotlivých pretekoch. Po deviatich pretekoch je priemer štartujúcich na každej z doterajších tratí 26. To má samozrejme bezprostredný vplyv na počet predbiehacích manévrov v pretekoch a tým aj na atraktivitu. Stúpajúca atraktivita má vplyv na sledovanosť. Celková sledovanosť IndyCar Series na televíznych obrazovkách oproti porovnateľnému obdobiu v roku 2007 vzrástla o 17%. Hlavný dodávatelia signálu na domácom americkom trhu taktiež vzrástli: ABC o 7%, ESPN dokonca o 61, respektíve 42 percent v závislosti na programe z ktorého štatistika pochádza (ESPN či ESPN 2).  ESPN pokrýva výrobou signálu 10 podnikov, ABC ostatných 7. Nemalú zásluhu na tom má isto aj to, že tohtoročné preteky sú vysielané aj v high definition rozlíšení.
Merchandising, teda predaj reklamných suvenírov, či tričiek s menami pilotov vzrástol o 70%. Netreba zrejme rozsiahlu ekonomickú analýzu, aby sme dospeli k tomu čo za tento nárast môže hlavnou mierou. V apríli totiž ikona predaja reklamných predmetov, Danica Patrick, vyhrala svoje prvé preteky... Terry Angstadt, prezident komerčného oddelenia série: "Nemôžme byť šťastnejší z toho čo sme videli v prvej polovici spojenej sezóny ICS. Kľúčové prvky ako návštevnosť, sledovanosť a sponzoring idú dobrým smerom. Predpokladáme ďalší budúci rast v druhej polovici sezóny". (Ten sa dá očakávať hlavne s rozuzľujúcim sa bojom o titul, keď k posledným pretekom bude usadať zrejme stále viac divákov.) "Unifikácia bola úžasná pre šport, a teraz tú máme okolo celej série skutočný bzukot. Naším cieľom je pokračovať v tvrdej práci a budovať širšie zázemie sponzorinku pre tímy, média a združenia."
Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.