Unifikácia pomohla aj finančne

George - Kalkhoven
George - Kalkhoven, foto: IndyCar Media
Matej Krajčovič 6. července 2008 16:52
Sdílej:

V druhej polovici sezóny IndyCar Series bol čas aj na obzretie sa späť za uplynulým obdobím tohto roka. Zdá sa, že očakávania pred ktorými všetci stáli na začiatku roka sa ukázali ako reálne a všetci zúčastnení profitovali.

Z čoho majú radosť predovšetkým fanúšikovia, je nárast počtu štartujúcich monopostov v jednotlivých pretekoch. Po deviatich pretekoch je priemer štartujúcich na každej z doterajších tratí 26. To má samozrejme bezprostredný vplyv na počet predbiehacích manévrov v pretekoch a tým aj na atraktivitu. Stúpajúca atraktivita má vplyv na sledovanosť. Celková sledovanosť IndyCar Series na televíznych obrazovkách oproti porovnateľnému obdobiu v roku 2007 vzrástla o 17%. Hlavný dodávatelia signálu na domácom americkom trhu taktiež vzrástli: ABC o 7%, ESPN dokonca o 61, respektíve 42 percent v závislosti na programe z ktorého štatistika pochádza (ESPN či ESPN 2).  ESPN pokrýva výrobou signálu 10 podnikov, ABC ostatných 7. Nemalú zásluhu na tom má isto aj to, že tohtoročné preteky sú vysielané aj v high definition rozlíšení. Merchandising, teda predaj reklamných suvenírov, či tričiek s menami pilotov vzrástol o 70%. Netreba zrejme rozsiahlu ekonomickú analýzu, aby sme dospeli k tomu čo za tento nárast môže hlavnou mierou. V apríli totiž ikona predaja reklamných predmetov, Danica Patrick, vyhrala svoje prvé preteky... Terry Angstadt, prezident komerčného oddelenia série: "Nemôžme byť šťastnejší z toho čo sme videli v prvej polovici spojenej sezóny ICS. Kľúčové prvky ako návštevnosť, sledovanosť a sponzoring idú dobrým smerom. Predpokladáme ďalší budúci rast v druhej polovici sezóny". (Ten sa dá očakávať hlavne s rozuzľujúcim sa bojom o titul, keď k posledným pretekom bude usadať zrejme stále viac divákov.) "Unifikácia bola úžasná pre šport, a teraz tú máme okolo celej série skutočný bzukot. Naším cieľom je pokračovať v tvrdej práci a budovať širšie zázemie sponzorinku pre tímy, média a združenia."
Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.