Filipu Salaquardovi a českému týmu A1GP se ve finále třetí sezóny A1GP v Brand Hatch nepodařilo získat body, ačkoliv k nim měli hodně blízko. Mladý Pražan dojel ve sprintu 12. a v hlavním závodě bojoval o desáté místo, když ho soupeř vytlačil z dráhy.
Do závodu odstartoval 13. a v cíli byl odmávnut na 12. místě. Český tým si více sliboval od hlavního závodu, ačkoliv do něj Salaquarda vyrážel z 15. místa. Hned na začátku závodu se jedinkrát dostal na trať zpomalovací vůz, když kolidovaly vozy Austrálie a Pákistánu a následně tvrdě havarovaly. Salaquarda si po první zastávce polepšil na 12. místo a jezdil stejné časy jako soupeři přímo před ním. Bohužel druhá zastávka značně zasáhla naděje na bodované umístění, při rozjezdu zhasl motor.
Tím se ztratily cenné sekundy a pozice, ale i přesto byl Salaquarda v posledních kolech na dosah bodu. Několik kol se tlačil na vůz Indonésie a v posledním kole se rozhodl zaútočit, aby získal desáté bodované místo. Před druhou zatáčkou se mu podařilo protáhnout vpřed, ale následně dostal náraz zezadu, který ho poslal do štěrkové zóny. I přesto byl klasifikován na 15. místě.
Český tým v průběhu sezóny získal 10 bodů, o jeden se přičinil Erik Janiš a dalších devět přidal Tomáš Enge, v konečném pořadí skončil na 12. místě. Z vítězství v šampionátu se radovalo Švýcarsko.
Filip Salaquarda: „Dnes jsme určitě byli dost rychlí na zisk bodů. Ve sprintu jsem měl dobrý start a polepšil jsem si o jedno místo. Cítil jsem, že jsem o trochu rychlejší než vozy přímo přede mnou, ale na této trati je předjíždění extrémně obtížné, i když jste rychlejší o půl nebo i celou sekundu. Čekal jsem na jakoukoliv příležitost, ale žádná se nenaskytla. Start hlavního závodu nebyl ideální a ztratil jsem pozici, ale zase jsem ji získal zpět ve druhé zatáčce. Držel jsem se vozů přede mnou a čekal na první zastávky. Tam se nám podařilo získat několik míst, ale druhý stint byl hodně ošemetný. Vůz byl hodně přetáčivý a musel jsem si dávat velký pozor. Bohužel nám nevyšla druhá zastávka, kdy jsme ztratili hodně času a míst. Zhasl mi motor a nechtěl hned naskočit. Pořád ale byla šance na bod a tvrdě jsem tlačil na Indonézana, snažil se ho donutit k chybě. Tu také nakonec udělal v první zatáčce posledního kola. V nájezdu do druhé zatáčky jsem už byl před ním. Nevím, na co myslel, ale jednoduše mě vytlačil z dráhy. Takhle se nezávodí a jsem hodně zklamaný jeho chováním. Doufám, že se aspoň přijde omluvit.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Pochopitelně by bývalo lepší skončit na bodech, ale nevyšlo to. Filip v posledním kole udělal správnou věc, musel to jednoduše zkusit dostat se na body. Sezóna skončila, musíme si sednout, v klidu vše vyhodnotit a pak rozhodneme o naší budoucnosti v A1GP.“
Tlačová správa+Foto: BPA sport marketing, a.s.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.