Filipu Salaquardovi a českému týmu A1GP se ve finále třetí sezóny A1GP v Brand Hatch nepodařilo získat body, ačkoliv k nim měli hodně blízko. Mladý Pražan dojel ve sprintu 12. a v hlavním závodě bojoval o desáté místo, když ho soupeř vytlačil z dráhy.
Do závodu odstartoval 13. a v cíli byl odmávnut na 12. místě. Český tým si více sliboval od hlavního závodu, ačkoliv do něj Salaquarda vyrážel z 15. místa. Hned na začátku závodu se jedinkrát dostal na trať zpomalovací vůz, když kolidovaly vozy Austrálie a Pákistánu a následně tvrdě havarovaly. Salaquarda si po první zastávce polepšil na 12. místo a jezdil stejné časy jako soupeři přímo před ním. Bohužel druhá zastávka značně zasáhla naděje na bodované umístění, při rozjezdu zhasl motor.
Tím se ztratily cenné sekundy a pozice, ale i přesto byl Salaquarda v posledních kolech na dosah bodu. Několik kol se tlačil na vůz Indonésie a v posledním kole se rozhodl zaútočit, aby získal desáté bodované místo. Před druhou zatáčkou se mu podařilo protáhnout vpřed, ale následně dostal náraz zezadu, který ho poslal do štěrkové zóny. I přesto byl klasifikován na 15. místě.
Český tým v průběhu sezóny získal 10 bodů, o jeden se přičinil Erik Janiš a dalších devět přidal Tomáš Enge, v konečném pořadí skončil na 12. místě. Z vítězství v šampionátu se radovalo Švýcarsko.
Filip Salaquarda: „Dnes jsme určitě byli dost rychlí na zisk bodů. Ve sprintu jsem měl dobrý start a polepšil jsem si o jedno místo. Cítil jsem, že jsem o trochu rychlejší než vozy přímo přede mnou, ale na této trati je předjíždění extrémně obtížné, i když jste rychlejší o půl nebo i celou sekundu. Čekal jsem na jakoukoliv příležitost, ale žádná se nenaskytla. Start hlavního závodu nebyl ideální a ztratil jsem pozici, ale zase jsem ji získal zpět ve druhé zatáčce. Držel jsem se vozů přede mnou a čekal na první zastávky. Tam se nám podařilo získat několik míst, ale druhý stint byl hodně ošemetný. Vůz byl hodně přetáčivý a musel jsem si dávat velký pozor. Bohužel nám nevyšla druhá zastávka, kdy jsme ztratili hodně času a míst. Zhasl mi motor a nechtěl hned naskočit. Pořád ale byla šance na bod a tvrdě jsem tlačil na Indonézana, snažil se ho donutit k chybě. Tu také nakonec udělal v první zatáčce posledního kola. V nájezdu do druhé zatáčky jsem už byl před ním. Nevím, na co myslel, ale jednoduše mě vytlačil z dráhy. Takhle se nezávodí a jsem hodně zklamaný jeho chováním. Doufám, že se aspoň přijde omluvit.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Pochopitelně by bývalo lepší skončit na bodech, ale nevyšlo to. Filip v posledním kole udělal správnou věc, musel to jednoduše zkusit dostat se na body. Sezóna skončila, musíme si sednout, v klidu vše vyhodnotit a pak rozhodneme o naší budoucnosti v A1GP.“
Tlačová správa+Foto: BPA sport marketing, a.s.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?