Filipu Salaquardovi a českému týmu A1GP se ve finále třetí sezóny A1GP v Brand Hatch nepodařilo získat body, ačkoliv k nim měli hodně blízko. Mladý Pražan dojel ve sprintu 12. a v hlavním závodě bojoval o desáté místo, když ho soupeř vytlačil z dráhy.
Do závodu odstartoval 13. a v cíli byl odmávnut na 12. místě. Český tým si více sliboval od hlavního závodu, ačkoliv do něj Salaquarda vyrážel z 15. místa. Hned na začátku závodu se jedinkrát dostal na trať zpomalovací vůz, když kolidovaly vozy Austrálie a Pákistánu a následně tvrdě havarovaly. Salaquarda si po první zastávce polepšil na 12. místo a jezdil stejné časy jako soupeři přímo před ním. Bohužel druhá zastávka značně zasáhla naděje na bodované umístění, při rozjezdu zhasl motor.
Tím se ztratily cenné sekundy a pozice, ale i přesto byl Salaquarda v posledních kolech na dosah bodu. Několik kol se tlačil na vůz Indonésie a v posledním kole se rozhodl zaútočit, aby získal desáté bodované místo. Před druhou zatáčkou se mu podařilo protáhnout vpřed, ale následně dostal náraz zezadu, který ho poslal do štěrkové zóny. I přesto byl klasifikován na 15. místě.
Český tým v průběhu sezóny získal 10 bodů, o jeden se přičinil Erik Janiš a dalších devět přidal Tomáš Enge, v konečném pořadí skončil na 12. místě. Z vítězství v šampionátu se radovalo Švýcarsko.
Filip Salaquarda: „Dnes jsme určitě byli dost rychlí na zisk bodů. Ve sprintu jsem měl dobrý start a polepšil jsem si o jedno místo. Cítil jsem, že jsem o trochu rychlejší než vozy přímo přede mnou, ale na této trati je předjíždění extrémně obtížné, i když jste rychlejší o půl nebo i celou sekundu. Čekal jsem na jakoukoliv příležitost, ale žádná se nenaskytla. Start hlavního závodu nebyl ideální a ztratil jsem pozici, ale zase jsem ji získal zpět ve druhé zatáčce. Držel jsem se vozů přede mnou a čekal na první zastávky. Tam se nám podařilo získat několik míst, ale druhý stint byl hodně ošemetný. Vůz byl hodně přetáčivý a musel jsem si dávat velký pozor. Bohužel nám nevyšla druhá zastávka, kdy jsme ztratili hodně času a míst. Zhasl mi motor a nechtěl hned naskočit. Pořád ale byla šance na bod a tvrdě jsem tlačil na Indonézana, snažil se ho donutit k chybě. Tu také nakonec udělal v první zatáčce posledního kola. V nájezdu do druhé zatáčky jsem už byl před ním. Nevím, na co myslel, ale jednoduše mě vytlačil z dráhy. Takhle se nezávodí a jsem hodně zklamaný jeho chováním. Doufám, že se aspoň přijde omluvit.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Pochopitelně by bývalo lepší skončit na bodech, ale nevyšlo to. Filip v posledním kole udělal správnou věc, musel to jednoduše zkusit dostat se na body. Sezóna skončila, musíme si sednout, v klidu vše vyhodnotit a pak rozhodneme o naší budoucnosti v A1GP.“
Tlačová správa+Foto: BPA sport marketing, a.s.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?