Filipu Salaquardovi a českému týmu A1GP se ve finále třetí sezóny A1GP v Brand Hatch nepodařilo získat body, ačkoliv k nim měli hodně blízko. Mladý Pražan dojel ve sprintu 12. a v hlavním závodě bojoval o desáté místo, když ho soupeř vytlačil z dráhy.
Do závodu odstartoval 13. a v cíli byl odmávnut na 12. místě. Český tým si více sliboval od hlavního závodu, ačkoliv do něj Salaquarda vyrážel z 15. místa. Hned na začátku závodu se jedinkrát dostal na trať zpomalovací vůz, když kolidovaly vozy Austrálie a Pákistánu a následně tvrdě havarovaly. Salaquarda si po první zastávce polepšil na 12. místo a jezdil stejné časy jako soupeři přímo před ním. Bohužel druhá zastávka značně zasáhla naděje na bodované umístění, při rozjezdu zhasl motor.
Tím se ztratily cenné sekundy a pozice, ale i přesto byl Salaquarda v posledních kolech na dosah bodu. Několik kol se tlačil na vůz Indonésie a v posledním kole se rozhodl zaútočit, aby získal desáté bodované místo. Před druhou zatáčkou se mu podařilo protáhnout vpřed, ale následně dostal náraz zezadu, který ho poslal do štěrkové zóny. I přesto byl klasifikován na 15. místě.
Český tým v průběhu sezóny získal 10 bodů, o jeden se přičinil Erik Janiš a dalších devět přidal Tomáš Enge, v konečném pořadí skončil na 12. místě. Z vítězství v šampionátu se radovalo Švýcarsko.
Filip Salaquarda: „Dnes jsme určitě byli dost rychlí na zisk bodů. Ve sprintu jsem měl dobrý start a polepšil jsem si o jedno místo. Cítil jsem, že jsem o trochu rychlejší než vozy přímo přede mnou, ale na této trati je předjíždění extrémně obtížné, i když jste rychlejší o půl nebo i celou sekundu. Čekal jsem na jakoukoliv příležitost, ale žádná se nenaskytla. Start hlavního závodu nebyl ideální a ztratil jsem pozici, ale zase jsem ji získal zpět ve druhé zatáčce. Držel jsem se vozů přede mnou a čekal na první zastávky. Tam se nám podařilo získat několik míst, ale druhý stint byl hodně ošemetný. Vůz byl hodně přetáčivý a musel jsem si dávat velký pozor. Bohužel nám nevyšla druhá zastávka, kdy jsme ztratili hodně času a míst. Zhasl mi motor a nechtěl hned naskočit. Pořád ale byla šance na bod a tvrdě jsem tlačil na Indonézana, snažil se ho donutit k chybě. Tu také nakonec udělal v první zatáčce posledního kola. V nájezdu do druhé zatáčky jsem už byl před ním. Nevím, na co myslel, ale jednoduše mě vytlačil z dráhy. Takhle se nezávodí a jsem hodně zklamaný jeho chováním. Doufám, že se aspoň přijde omluvit.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Pochopitelně by bývalo lepší skončit na bodech, ale nevyšlo to. Filip v posledním kole udělal správnou věc, musel to jednoduše zkusit dostat se na body. Sezóna skončila, musíme si sednout, v klidu vše vyhodnotit a pak rozhodneme o naší budoucnosti v A1GP.“
Tlačová správa+Foto: BPA sport marketing, a.s.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.