Brands Hatch - Hlavné preteky: Napriek už známemu šampiónovi priniesli záverečné preteky pre bývalého pilota F1 cenné víťazstvo na konto Indie. Výborný výkon však podal aj Nový Zéland.
Tím Švajčiarska nastupoval do záverečných pretekov vo väčšej pohode vďaka vlastníctvu titulu, ktorý si zásluhou tímu a Neela Janiho vybojoval už v rannej jazde. Výsledková listina celkového poradia v šampionáte ešte nebola zďaleka odokrytá. Zlá kvalifikácia ovplyvnila Jonnyho Reida z Nového Zélandu natoľko, že posledné preteky znamenali naozaj vážnu výzvu.
Anglická trať pripomínajúca skôr húsenkovú dráhu najlepšie nie len v kvalifikácii, ale aj v samotných pretekoch sadla Narainovi Karthikeyanovi. Indický pretekár si po dnešku pripísal svoje druhé víťazstvo v A1GP. Druhé miesto patrilo víťazovi ranného Šprintu Veľkej Británii. Posledné miesto na pódiu patrilo už spomínanému držiteľovi titulu Švajčiarsku.
Výborne si počínal tím Číny, ktorý skončil pred bránami pódia. Divácky zrak sa však najviac upieral na čierny monopost tímu Nového Zélandu štartujúceho až zo sedemnásteho miesta. Domácemu Robbie Kerrovi bolo pred štartom viac než jasné, že má vysokú šancu na zisk titulu vicemajstra.
Jonny Reid sa však ujal akejkoľvek šance a stíhacou jazdou prešiel cielovou čiarou na ôsmom mieste. Záver bol po vyhlásení výsledkov viac než kuriózny. Nový zéland sa stal vicemajstrom iba vďaka jednobodovému rozdielu!
Brands Hatch - Hlavné preteky:
1 India Narain Karthikeyan 48 1:07'24.691 2 Veľká Británia Robbie Kerr 48 1:07'25.769 + 1.078 3 Švajčiarsko Neel Jani 48 1:07'33.416 + 8.725 4 Čína Cheng Cong Fu 48 1:07'33.823 + 9.132 5 Francúzsko Franck Montagny 48 1:07'37.651 + 12.960 6 Holandsko Jeroen Bleekemolen 48 1:07'40.229 + 15.538 7 Portugalsko Filipe Albuquerque 48 1:07'40.405 + 15.714 8 Nový Zéland Jonny Reid 48 1:07'44.553 + 19.862 9 Taliansko Edoardo Piscopo 48 1:07'51.044 + 26.353 10 Indonézia Satrio Hermanto 48 1:08'13.959 + 49.268 11 Južná Afrika Adrian Zaugg 48 1:08'14.352 + 49.661 12 USA Jonathan Summerton 48 1:08'14.723 + 50.032 13 Írsko Adam Carroll 48 1:08'14.938 + 50.247 14 Brazília Alexandre Negrão 48 1:08'25.353 + 1'00.662 15 Česká Republika Filip Salaquarda 47 1:06'53.173 + 1 kolo 16 Mexiko David Martínez 47 1:07'47.078 + 1 kolo 17 Kanada James Hinchcliffe 47 1:07'49.512 + 1 kolo 18 Libanon Khalil Beschir 46 1:08'06.465 + 2 kola 19 Nemecko Michael Ammermüller 39 55'55.117 + 9 kol 20 Malajzia Fairuz Fauzy 39 56'22.619 + 9 kol 21 Pakistan Adam Khan 2 2'52.129 + 46 kol 22 Austrália John Martin 2 2'52.788 + 46 kol
Foto: A1 Grand Prix Media
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.