Brands Hatch - Hlavné preteky: Napriek už známemu šampiónovi priniesli záverečné preteky pre bývalého pilota F1 cenné víťazstvo na konto Indie. Výborný výkon však podal aj Nový Zéland.
Tím Švajčiarska nastupoval do záverečných pretekov vo väčšej pohode vďaka vlastníctvu titulu, ktorý si zásluhou tímu a Neela Janiho vybojoval už v rannej jazde. Výsledková listina celkového poradia v šampionáte ešte nebola zďaleka odokrytá. Zlá kvalifikácia ovplyvnila Jonnyho Reida z Nového Zélandu natoľko, že posledné preteky znamenali naozaj vážnu výzvu.
Anglická trať pripomínajúca skôr húsenkovú dráhu najlepšie nie len v kvalifikácii, ale aj v samotných pretekoch sadla Narainovi Karthikeyanovi. Indický pretekár si po dnešku pripísal svoje druhé víťazstvo v A1GP. Druhé miesto patrilo víťazovi ranného Šprintu Veľkej Británii. Posledné miesto na pódiu patrilo už spomínanému držiteľovi titulu Švajčiarsku.
Výborne si počínal tím Číny, ktorý skončil pred bránami pódia. Divácky zrak sa však najviac upieral na čierny monopost tímu Nového Zélandu štartujúceho až zo sedemnásteho miesta. Domácemu Robbie Kerrovi bolo pred štartom viac než jasné, že má vysokú šancu na zisk titulu vicemajstra.
Jonny Reid sa však ujal akejkoľvek šance a stíhacou jazdou prešiel cielovou čiarou na ôsmom mieste. Záver bol po vyhlásení výsledkov viac než kuriózny. Nový zéland sa stal vicemajstrom iba vďaka jednobodovému rozdielu!
Brands Hatch - Hlavné preteky:
1 India Narain Karthikeyan 48 1:07'24.691 2 Veľká Británia Robbie Kerr 48 1:07'25.769 + 1.078 3 Švajčiarsko Neel Jani 48 1:07'33.416 + 8.725 4 Čína Cheng Cong Fu 48 1:07'33.823 + 9.132 5 Francúzsko Franck Montagny 48 1:07'37.651 + 12.960 6 Holandsko Jeroen Bleekemolen 48 1:07'40.229 + 15.538 7 Portugalsko Filipe Albuquerque 48 1:07'40.405 + 15.714 8 Nový Zéland Jonny Reid 48 1:07'44.553 + 19.862 9 Taliansko Edoardo Piscopo 48 1:07'51.044 + 26.353 10 Indonézia Satrio Hermanto 48 1:08'13.959 + 49.268 11 Južná Afrika Adrian Zaugg 48 1:08'14.352 + 49.661 12 USA Jonathan Summerton 48 1:08'14.723 + 50.032 13 Írsko Adam Carroll 48 1:08'14.938 + 50.247 14 Brazília Alexandre Negrão 48 1:08'25.353 + 1'00.662 15 Česká Republika Filip Salaquarda 47 1:06'53.173 + 1 kolo 16 Mexiko David Martínez 47 1:07'47.078 + 1 kolo 17 Kanada James Hinchcliffe 47 1:07'49.512 + 1 kolo 18 Libanon Khalil Beschir 46 1:08'06.465 + 2 kola 19 Nemecko Michael Ammermüller 39 55'55.117 + 9 kol 20 Malajzia Fairuz Fauzy 39 56'22.619 + 9 kol 21 Pakistan Adam Khan 2 2'52.129 + 46 kol 22 Austrália John Martin 2 2'52.788 + 46 kol
Foto: A1 Grand Prix Media
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?