Brands Hatch - Hlavné preteky: Napriek už známemu šampiónovi priniesli záverečné preteky pre bývalého pilota F1 cenné víťazstvo na konto Indie. Výborný výkon však podal aj Nový Zéland.
Tím Švajčiarska nastupoval do záverečných pretekov vo väčšej pohode vďaka vlastníctvu titulu, ktorý si zásluhou tímu a Neela Janiho vybojoval už v rannej jazde. Výsledková listina celkového poradia v šampionáte ešte nebola zďaleka odokrytá. Zlá kvalifikácia ovplyvnila Jonnyho Reida z Nového Zélandu natoľko, že posledné preteky znamenali naozaj vážnu výzvu.
Anglická trať pripomínajúca skôr húsenkovú dráhu najlepšie nie len v kvalifikácii, ale aj v samotných pretekoch sadla Narainovi Karthikeyanovi. Indický pretekár si po dnešku pripísal svoje druhé víťazstvo v A1GP. Druhé miesto patrilo víťazovi ranného Šprintu Veľkej Británii. Posledné miesto na pódiu patrilo už spomínanému držiteľovi titulu Švajčiarsku.
Výborne si počínal tím Číny, ktorý skončil pred bránami pódia. Divácky zrak sa však najviac upieral na čierny monopost tímu Nového Zélandu štartujúceho až zo sedemnásteho miesta. Domácemu Robbie Kerrovi bolo pred štartom viac než jasné, že má vysokú šancu na zisk titulu vicemajstra.
Jonny Reid sa však ujal akejkoľvek šance a stíhacou jazdou prešiel cielovou čiarou na ôsmom mieste. Záver bol po vyhlásení výsledkov viac než kuriózny. Nový zéland sa stal vicemajstrom iba vďaka jednobodovému rozdielu!
Brands Hatch - Hlavné preteky:
1 India Narain Karthikeyan 48 1:07'24.691 2 Veľká Británia Robbie Kerr 48 1:07'25.769 + 1.078 3 Švajčiarsko Neel Jani 48 1:07'33.416 + 8.725 4 Čína Cheng Cong Fu 48 1:07'33.823 + 9.132 5 Francúzsko Franck Montagny 48 1:07'37.651 + 12.960 6 Holandsko Jeroen Bleekemolen 48 1:07'40.229 + 15.538 7 Portugalsko Filipe Albuquerque 48 1:07'40.405 + 15.714 8 Nový Zéland Jonny Reid 48 1:07'44.553 + 19.862 9 Taliansko Edoardo Piscopo 48 1:07'51.044 + 26.353 10 Indonézia Satrio Hermanto 48 1:08'13.959 + 49.268 11 Južná Afrika Adrian Zaugg 48 1:08'14.352 + 49.661 12 USA Jonathan Summerton 48 1:08'14.723 + 50.032 13 Írsko Adam Carroll 48 1:08'14.938 + 50.247 14 Brazília Alexandre Negrão 48 1:08'25.353 + 1'00.662 15 Česká Republika Filip Salaquarda 47 1:06'53.173 + 1 kolo 16 Mexiko David Martínez 47 1:07'47.078 + 1 kolo 17 Kanada James Hinchcliffe 47 1:07'49.512 + 1 kolo 18 Libanon Khalil Beschir 46 1:08'06.465 + 2 kola 19 Nemecko Michael Ammermüller 39 55'55.117 + 9 kol 20 Malajzia Fairuz Fauzy 39 56'22.619 + 9 kol 21 Pakistan Adam Khan 2 2'52.129 + 46 kol 22 Austrália John Martin 2 2'52.788 + 46 kol
Foto: A1 Grand Prix Media
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.