Dixon dominoval, ale vítězství získal Wheldon

Wheldon, Dan
Wheldon, Dan, foto: IndyCar Media
iM3 28. dubna 2008 01:34
Sdílej:

KANSAS - ZÁVOD; Stáj Target Chip Ganassi Racing naprosto přesvědčivě vévodila celému víkendu a i závěr vyšel v její prospěch. Po celou dobu držel vedení Scott Dixon, ale nečekaná žlutá fáze ho odsunula do zadních pozic a příležitosti se chopil Dan Wheldon.

Pod zelenou vlajkou nejlépe vyrazil Thomas Scheckter, který útočil na druhé místo, ale postup vpřed mu zkazily žluté vlajky. Bruno Junqueira roztočil ve druhé zatáčce svůj vůz, naštěstí startoval mezi posledními a ke kolizi nedošlo. Brazilec si poškodil přední přítlačné křídlo, avšak zastávka v boxu problém vyřešila. Scheckter neotálel a útočil na vedoucího Scotta Dixona, ale chyběla mu rychlost, kterou zanedlouho disponoval Dan Wheldon a získal své druhé místo nazpět. Ve 24. kole absolvoval Will Power velmi tvrdý náraz do zdi. Power těsně sledoval Darrena Manninga, což se mu vymstilo a ztratil kontrolu nad vozem. Po otevření pitlane zamířilo k mechanikům celé startovní pole. I v boxech se děly věci. Zatímco Thomas Scheckter byl obsluhován mechaniky, Marty Roth nezvládl cestu po pitlane a lehce, avšak bolestivě předním křídlem srazil klečícího Scheckterova mechanika. Jihoameričana stál incident několik vteřin, Rotha odstoupení a pohlavek od inkriminovaného mechanika, kterému na čas zůstane zcela určitě několik modřin. Marty Roth inkasuje pohlavek od mechanika Souboj na pitlane vyhrál Dixon, Carpenter získal tři pozice a dostal se na druhé místo. Justin Wilson byl jediným jezdem, který do boxu nezamířil, tudíž se ujal vedení. Ve skutečnosti mu moc dlouho nevydrželo a Dixon už ve druhé zatáčce vedl. Poté si druhé místo vybojoval Wheldon a dva vozy Chipa Ganassiho s přehledem kontrolovaly závod v Kansasu. Na ovály se zatím nejlépe adaptoval E.J. Viso, který se během šedesáti kol propracoval až na osmé místo a pokračoval dál. Dokonce útočil i na oba monoposty stáje Penske Racing. Druhou sérii zastávek v boxech (pod zelenými vlajkami) otevřel Viso, po něm následovali další. Do podobných problémů jako Marty Roth se dostala i Milka Duno. Venezuelská závodnice se roztočila na pitlane, tentokrát k žádnému kontaktu nedošlo. Bezproblémové zastávky odvedly Ganassiho mechanici a Dixon s Wheldonem pohodlně udrželi vedení. Scott Dixon hájí první místo před Thomasem Scheckterem V polovině závodu se o skvěle rozjetý závod připravili Scheckter a Viso, oba po celou dobu svými výkony příjemně překvapovali. Scheckter s Visem bojovali bok po boku o pozice, ale nováček z Venezueli neudržel vnitřní stopu a vrazil do Schecktera. Monoposty se roztočily, ale jako zázrakem se oba vyhnuly tvrdé zdi. Scheckter se zlomeným závěsem odstoupil, Viso mohl pokračovat. Logicky následovaly zastávky v boxech. Dixon s Wheldonem si udrželi vedení, za ně se zařadil Kanaan a vystřídal tak do té doby třetího Carpentera. Smůla opět provázela Vitora Meiru, který zasáhl nešikovně postavenou pneumatiku určenou pro Buddyho Rice. Ohnutý závěs kola mu dal stopku. Další plánované zastávky nastaly padesát kol před cílem, k mechanikům stihl zajet pouze Dixon a Carpenter. Poté došlo k velmi tvrdému nárazu Rice. Američan v rychlosti přes 300 km/h narazil do zdi a zcela zdemoloval pravý bok monopostu. Na dráhu vyjel pace car, ale většina pilotů už měla kritické množství paliva. Tuto situaci ošetřuje pravidlo, které pilotům umožňuje zajet i při zavřené pit lane k mechanikům a doplnit potřebné množství paliva, aby dojeli na regulérní zastávku v boxech. Výměna pneumatik a jakékoliv úpravy nejsou povoleny. Problémy s pravým zadním kolem ukončily snažení vítězky minulého závodu, Danici Patrick. První místo převzal Wheldon před Kanaanem, Castronevesem, Briscoem, Mutohem, Andrettim a konečně Dixonem. Třicet kol před cílem byl závod restartován. Dixon se okamžitě snažil propracovat vpřed, ale velký provoz mu to značně komplikoval. Novozélanďan měl zcela jistě nejrychlejší vůz, sedmnáct kol před cílem si konečně mohl odpočinout, ale na prvního Wheldona a Kanaana ztrácel čtyři a půl vteřiny. Rozhodující souboj o vítězství se nakonec nekonal. Do hry se vložili opozdilci a Kanaan výrazně ztratil. Dixon si udržel třetí místo, naopak nádherně si to rozdávali Castroneves, Briscoe, Andretti a Mutoh. Dan Wheldon se stal prvním pilotem, který dokázal na Kansas Speedway vyhrát dvakrát, doposud se to nikomu nepodařilo.
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.