Dixon dominoval, ale vítězství získal Wheldon

Wheldon, Dan
Wheldon, Dan, foto: IndyCar Media
iM3 28. dubna 2008 01:34
Sdílej:

KANSAS - ZÁVOD; Stáj Target Chip Ganassi Racing naprosto přesvědčivě vévodila celému víkendu a i závěr vyšel v její prospěch. Po celou dobu držel vedení Scott Dixon, ale nečekaná žlutá fáze ho odsunula do zadních pozic a příležitosti se chopil Dan Wheldon.

Pod zelenou vlajkou nejlépe vyrazil Thomas Scheckter, který útočil na druhé místo, ale postup vpřed mu zkazily žluté vlajky. Bruno Junqueira roztočil ve druhé zatáčce svůj vůz, naštěstí startoval mezi posledními a ke kolizi nedošlo. Brazilec si poškodil přední přítlačné křídlo, avšak zastávka v boxu problém vyřešila. Scheckter neotálel a útočil na vedoucího Scotta Dixona, ale chyběla mu rychlost, kterou zanedlouho disponoval Dan Wheldon a získal své druhé místo nazpět. Ve 24. kole absolvoval Will Power velmi tvrdý náraz do zdi. Power těsně sledoval Darrena Manninga, což se mu vymstilo a ztratil kontrolu nad vozem. Po otevření pitlane zamířilo k mechanikům celé startovní pole. I v boxech se děly věci. Zatímco Thomas Scheckter byl obsluhován mechaniky, Marty Roth nezvládl cestu po pitlane a lehce, avšak bolestivě předním křídlem srazil klečícího Scheckterova mechanika. Jihoameričana stál incident několik vteřin, Rotha odstoupení a pohlavek od inkriminovaného mechanika, kterému na čas zůstane zcela určitě několik modřin. Marty Roth inkasuje pohlavek od mechanika Souboj na pitlane vyhrál Dixon, Carpenter získal tři pozice a dostal se na druhé místo. Justin Wilson byl jediným jezdem, který do boxu nezamířil, tudíž se ujal vedení. Ve skutečnosti mu moc dlouho nevydrželo a Dixon už ve druhé zatáčce vedl. Poté si druhé místo vybojoval Wheldon a dva vozy Chipa Ganassiho s přehledem kontrolovaly závod v Kansasu. Na ovály se zatím nejlépe adaptoval E.J. Viso, který se během šedesáti kol propracoval až na osmé místo a pokračoval dál. Dokonce útočil i na oba monoposty stáje Penske Racing. Druhou sérii zastávek v boxech (pod zelenými vlajkami) otevřel Viso, po něm následovali další. Do podobných problémů jako Marty Roth se dostala i Milka Duno. Venezuelská závodnice se roztočila na pitlane, tentokrát k žádnému kontaktu nedošlo. Bezproblémové zastávky odvedly Ganassiho mechanici a Dixon s Wheldonem pohodlně udrželi vedení. Scott Dixon hájí první místo před Thomasem Scheckterem V polovině závodu se o skvěle rozjetý závod připravili Scheckter a Viso, oba po celou dobu svými výkony příjemně překvapovali. Scheckter s Visem bojovali bok po boku o pozice, ale nováček z Venezueli neudržel vnitřní stopu a vrazil do Schecktera. Monoposty se roztočily, ale jako zázrakem se oba vyhnuly tvrdé zdi. Scheckter se zlomeným závěsem odstoupil, Viso mohl pokračovat. Logicky následovaly zastávky v boxech. Dixon s Wheldonem si udrželi vedení, za ně se zařadil Kanaan a vystřídal tak do té doby třetího Carpentera. Smůla opět provázela Vitora Meiru, který zasáhl nešikovně postavenou pneumatiku určenou pro Buddyho Rice. Ohnutý závěs kola mu dal stopku. Další plánované zastávky nastaly padesát kol před cílem, k mechanikům stihl zajet pouze Dixon a Carpenter. Poté došlo k velmi tvrdému nárazu Rice. Američan v rychlosti přes 300 km/h narazil do zdi a zcela zdemoloval pravý bok monopostu. Na dráhu vyjel pace car, ale většina pilotů už měla kritické množství paliva. Tuto situaci ošetřuje pravidlo, které pilotům umožňuje zajet i při zavřené pit lane k mechanikům a doplnit potřebné množství paliva, aby dojeli na regulérní zastávku v boxech. Výměna pneumatik a jakékoliv úpravy nejsou povoleny. Problémy s pravým zadním kolem ukončily snažení vítězky minulého závodu, Danici Patrick. První místo převzal Wheldon před Kanaanem, Castronevesem, Briscoem, Mutohem, Andrettim a konečně Dixonem. Třicet kol před cílem byl závod restartován. Dixon se okamžitě snažil propracovat vpřed, ale velký provoz mu to značně komplikoval. Novozélanďan měl zcela jistě nejrychlejší vůz, sedmnáct kol před cílem si konečně mohl odpočinout, ale na prvního Wheldona a Kanaana ztrácel čtyři a půl vteřiny. Rozhodující souboj o vítězství se nakonec nekonal. Do hry se vložili opozdilci a Kanaan výrazně ztratil. Dixon si udržel třetí místo, naopak nádherně si to rozdávali Castroneves, Briscoe, Andretti a Mutoh. Dan Wheldon se stal prvním pilotem, který dokázal na Kansas Speedway vyhrát dvakrát, doposud se to nikomu nepodařilo.
Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?