Danica Patrick poprvé vyhrává, půjde dohola?

Patrick, Danica
Patrick, Danica, foto: IndyCar Media
iM3 20. dubna 2008 11:23
Sdílej:

MOTEGI - ZÁVOD; Po projetí cílem se zvedla obrovská vlna emocí, z modročerného monopostu se ozýval hlasitý výkřik a většina příznivců série IndyCar spokojeně sledovala vítězné oslavy Danici Patrick.

„Konečně,“ řekla se slzami v očích Patrick. „Po tak dlouhé době. Závod se točil kolem množství paliva. Můj tým mne povolal ve správný čas. S Heliem (Castronevesem) jsme byli na stejné strategii. Bylo to neuvěřitelné, když jsem ho předjela. Je to báječné.“ První část závodu vedl Castroneves, po něm se do čela propracoval Dixon, který získal bonusové body nejdelší vedení v závodě. Tři kola před cílem byl Castroneves opět první, ale finále nejlépe zvládla Patrick. V roce 2005 startovala v Motegi z první řady, klasifikována byla na čtvrtém místě. Další pozornost na sebe upoutala vedením ve slavné pětistovce v Indianapolis. Od té doby se zařadila mezi kvalitní piloty s nadějí na vítězství. „Tolikrát se mne ptali, kdy už konečně vyhraji první závod. Teď už tyto otázky neuslyším.“ V loňském roce uzavřela Patrick s týmovými kolegy sázku. Předmětem dohody bylo samozřejmě první vítězství. Pokud by Patrick vyhrála, ostříhala by se dohola. Ovšem sázka padla už v loni a zda-li přešla i do roku 2008 se zatím neví. Na čele šampionátu zůstane nadále Castroneves. Výsledky z Long Beach jeho pozici nijak neovlivní. Rahal s padesáti body by v případě vítězství poskočil na druhé místo. Zdá se, že smůla se Andrettiho nadále drží. Po nevydařeném podniku v ulicích St. Petersburgu nedojel ani v Japonsku. Naopak Hunter-Reay získal vynikající sedmé místo. Příjemně překvapil i Carpenter, který skončil těsně za branami TOP5. Naopak Briscoe dosud značně pokulhává, deváté místo rozhodně není důvodem k oslavám.
Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?