Rozhovor s Hidekim Mutohem

Mutoh, Hideki
Mutoh, Hideki, foto: IndyCar Media
iM3 15. dubna 2008 08:42
Sdílej:

Hideki Mutoh se vrací do svého rodiště, poprvé jako profesionální pilot série IndyCar. Jeho rodina už po tři generace prodává na rybím trhu, ale on se vydal cestou závodního jezdce a nyní má před sebou otevřenou cestu k úspěchům.

Řekněte nám něco o vyrůstání ve velkoměstě jako Tokio. Vždy jsem žil v centru, starém tradičním japonském městě. Před naším domem se hodně těžko parkovalo. Rád jsem jezdil na kole, hrál kopanou a baseball, svůj čas jsem vždy trávil v parku. Když jsem přišel domů pozdě, můj otec mi dával dlouhé kázání. Někdy jsem byl ponořen do hry natolik, že jsem ztratil pojem o čase. V Japonsku můžete dostat řidičák na motorku v šestnácti, s kluky jsme projezdili mnoho míst. Mluvili jsme o našich snech a samozřejmě o holkách. Když přijedu zpět do Japonska, vždy se znovu sejdeme a strávíme spolu skoro každou noc. Řekněte nám něco málo o rodině. Mám dvě sestry. Vždy mne v závodění podporovaly. Vezmou si den volna, aby se mohly v Twin Ring Motegi podívat na kvalifikaci a závod. Když jedete do Tokya, existují věci, které děláte vždy při návratu domů? Vždy navštívím hrob mých prarodičů, setkám se s rodinou a přáteli. Většinu času strávím v mé oblíbené restauraci a na mé oblíbené pláži. Mám rad japonské snídaně, takže kdykoliv jsem doma, má matka mi připraví snídani. Byl jste dobrým studentem? Špatným! Myslím, že dobře jsem si vedl jen v angličtině a tělocviku. Cítíte se lépe v Americe - s životním stylem, kulturou, jídlem, jazykem? Zvykl jsem si. Žiji v Indianapolis, lidé jsou zde velmi příjemní. Nenudím se, ale někdy se mi po Japonsku stýská. Chybí mi japonské jídlo, naštěstí jsou v Indianapolis dobré restaurace. Jak jste se ve dvanácti dostal k motokárám? A kdy jste se definitivně rozhodl pro kariéru závodního pilota? Na motokárách jsem jezdil v zábavních parcích, oblíbil jsem si to. Když můj otec našel v časopise článek a motokárové dráze, zašli jsme tam. Tamní opravdové motokáry byly mnohem rychlejší, než ty v zábavním parku. Díky tomu jsem se zamiloval do rychlosti. V devatenácti mne poprvé napadlo stát se profesionálním jezdcem. Řekněte nám něco o programu Aguri Suzukiho a jeho výchově mladých japonských pilotů a jaké to je být vybrán. V roce 2002 jsem závodil v projektu Formula Dream. Mé každoroční dobré výsledky mi pomohly dostat se až sem. Budu nadále podávat maximum a nezastavím se, dokud nedosáhnu nejvyšších cílů. Těšíte se na závody IndyCar série v Japonsku? Strašně se těším. Je skvělé být jezdcem reprezentující Japonsko. Chci si užít závod se všemi fanoušky a doufám, že s nimi budu co oslavovat. Od dob profesionální kariéry cítím tlak vždy, nemyslím si, že v Japonsku se něco změní.
Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.