Rozhovor s Hidekim Mutohem

Mutoh, Hideki
Mutoh, Hideki, foto: IndyCar Media
iM3 15. dubna 2008 8:42
Sdílej:

Hideki Mutoh se vrací do svého rodiště, poprvé jako profesionální pilot série IndyCar. Jeho rodina už po tři generace prodává na rybím trhu, ale on se vydal cestou závodního jezdce a nyní má před sebou otevřenou cestu k úspěchům.

Řekněte nám něco o vyrůstání ve velkoměstě jako Tokio. Vždy jsem žil v centru, starém tradičním japonském městě. Před naším domem se hodně těžko parkovalo. Rád jsem jezdil na kole, hrál kopanou a baseball, svůj čas jsem vždy trávil v parku. Když jsem přišel domů pozdě, můj otec mi dával dlouhé kázání. Někdy jsem byl ponořen do hry natolik, že jsem ztratil pojem o čase. V Japonsku můžete dostat řidičák na motorku v šestnácti, s kluky jsme projezdili mnoho míst. Mluvili jsme o našich snech a samozřejmě o holkách. Když přijedu zpět do Japonska, vždy se znovu sejdeme a strávíme spolu skoro každou noc. Řekněte nám něco málo o rodině.
Mám dvě sestry. Vždy mne v závodění podporovaly. Vezmou si den volna, aby se mohly v Twin Ring Motegi podívat na kvalifikaci a závod. Když jedete do Tokya, existují věci, které děláte vždy při návratu domů? Vždy navštívím hrob mých prarodičů, setkám se s rodinou a přáteli. Většinu času strávím v mé oblíbené restauraci a na mé oblíbené pláži. Mám rad japonské snídaně, takže kdykoliv jsem doma, má matka mi připraví snídani.
Byl jste dobrým studentem? Špatným! Myslím, že dobře jsem si vedl jen v angličtině a tělocviku. Cítíte se lépe v Americe - s životním stylem, kulturou, jídlem, jazykem? Zvykl jsem si. Žiji v Indianapolis, lidé jsou zde velmi příjemní. Nenudím se, ale někdy se mi po Japonsku stýská. Chybí mi japonské jídlo, naštěstí jsou v Indianapolis dobré restaurace.
Jak jste se ve dvanácti dostal k motokárám? A kdy jste se definitivně rozhodl pro kariéru závodního pilota? Na motokárách jsem jezdil v zábavních parcích, oblíbil jsem si to. Když můj otec našel v časopise článek a motokárové dráze, zašli jsme tam. Tamní opravdové motokáry byly mnohem rychlejší, než ty v zábavním parku. Díky tomu jsem se zamiloval do rychlosti. V devatenácti mne poprvé napadlo stát se profesionálním jezdcem.
Řekněte nám něco o programu Aguri Suzukiho a jeho výchově mladých japonských pilotů a jaké to je být vybrán. V roce 2002 jsem závodil v projektu Formula Dream. Mé každoroční dobré výsledky mi pomohly dostat se až sem. Budu nadále podávat maximum a nezastavím se, dokud nedosáhnu nejvyšších cílů. Těšíte se na závody IndyCar série v Japonsku? Strašně se těším. Je skvělé být jezdcem reprezentující Japonsko. Chci si užít závod se všemi fanoušky a doufám, že s nimi budu co oslavovat. Od dob profesionální kariéry cítím tlak vždy, nemyslím si, že v Japonsku se něco změní.
Témata:
Stalo se
Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.