Rozhovor s Hidekim Mutohem

Mutoh, Hideki
Mutoh, Hideki, foto: IndyCar Media
iM3 15. dubna 2008 08:42
Sdílej:

Hideki Mutoh se vrací do svého rodiště, poprvé jako profesionální pilot série IndyCar. Jeho rodina už po tři generace prodává na rybím trhu, ale on se vydal cestou závodního jezdce a nyní má před sebou otevřenou cestu k úspěchům.

Řekněte nám něco o vyrůstání ve velkoměstě jako Tokio. Vždy jsem žil v centru, starém tradičním japonském městě. Před naším domem se hodně těžko parkovalo. Rád jsem jezdil na kole, hrál kopanou a baseball, svůj čas jsem vždy trávil v parku. Když jsem přišel domů pozdě, můj otec mi dával dlouhé kázání. Někdy jsem byl ponořen do hry natolik, že jsem ztratil pojem o čase. V Japonsku můžete dostat řidičák na motorku v šestnácti, s kluky jsme projezdili mnoho míst. Mluvili jsme o našich snech a samozřejmě o holkách. Když přijedu zpět do Japonska, vždy se znovu sejdeme a strávíme spolu skoro každou noc. Řekněte nám něco málo o rodině. Mám dvě sestry. Vždy mne v závodění podporovaly. Vezmou si den volna, aby se mohly v Twin Ring Motegi podívat na kvalifikaci a závod. Když jedete do Tokya, existují věci, které děláte vždy při návratu domů? Vždy navštívím hrob mých prarodičů, setkám se s rodinou a přáteli. Většinu času strávím v mé oblíbené restauraci a na mé oblíbené pláži. Mám rad japonské snídaně, takže kdykoliv jsem doma, má matka mi připraví snídani. Byl jste dobrým studentem? Špatným! Myslím, že dobře jsem si vedl jen v angličtině a tělocviku. Cítíte se lépe v Americe - s životním stylem, kulturou, jídlem, jazykem? Zvykl jsem si. Žiji v Indianapolis, lidé jsou zde velmi příjemní. Nenudím se, ale někdy se mi po Japonsku stýská. Chybí mi japonské jídlo, naštěstí jsou v Indianapolis dobré restaurace. Jak jste se ve dvanácti dostal k motokárám? A kdy jste se definitivně rozhodl pro kariéru závodního pilota? Na motokárách jsem jezdil v zábavních parcích, oblíbil jsem si to. Když můj otec našel v časopise článek a motokárové dráze, zašli jsme tam. Tamní opravdové motokáry byly mnohem rychlejší, než ty v zábavním parku. Díky tomu jsem se zamiloval do rychlosti. V devatenácti mne poprvé napadlo stát se profesionálním jezdcem. Řekněte nám něco o programu Aguri Suzukiho a jeho výchově mladých japonských pilotů a jaké to je být vybrán. V roce 2002 jsem závodil v projektu Formula Dream. Mé každoroční dobré výsledky mi pomohly dostat se až sem. Budu nadále podávat maximum a nezastavím se, dokud nedosáhnu nejvyšších cílů. Těšíte se na závody IndyCar série v Japonsku? Strašně se těším. Je skvělé být jezdcem reprezentující Japonsko. Chci si užít závod se všemi fanoušky a doufám, že s nimi budu co oslavovat. Od dob profesionální kariéry cítím tlak vždy, nemyslím si, že v Japonsku se něco změní.
Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?