Rozhovor s Hidekim Mutohem

Mutoh, Hideki
Mutoh, Hideki, foto: IndyCar Media
iM3 15. dubna 2008 08:42
Sdílej:

Hideki Mutoh se vrací do svého rodiště, poprvé jako profesionální pilot série IndyCar. Jeho rodina už po tři generace prodává na rybím trhu, ale on se vydal cestou závodního jezdce a nyní má před sebou otevřenou cestu k úspěchům.

Řekněte nám něco o vyrůstání ve velkoměstě jako Tokio. Vždy jsem žil v centru, starém tradičním japonském městě. Před naším domem se hodně těžko parkovalo. Rád jsem jezdil na kole, hrál kopanou a baseball, svůj čas jsem vždy trávil v parku. Když jsem přišel domů pozdě, můj otec mi dával dlouhé kázání. Někdy jsem byl ponořen do hry natolik, že jsem ztratil pojem o čase. V Japonsku můžete dostat řidičák na motorku v šestnácti, s kluky jsme projezdili mnoho míst. Mluvili jsme o našich snech a samozřejmě o holkách. Když přijedu zpět do Japonska, vždy se znovu sejdeme a strávíme spolu skoro každou noc. Řekněte nám něco málo o rodině. Mám dvě sestry. Vždy mne v závodění podporovaly. Vezmou si den volna, aby se mohly v Twin Ring Motegi podívat na kvalifikaci a závod. Když jedete do Tokya, existují věci, které děláte vždy při návratu domů? Vždy navštívím hrob mých prarodičů, setkám se s rodinou a přáteli. Většinu času strávím v mé oblíbené restauraci a na mé oblíbené pláži. Mám rad japonské snídaně, takže kdykoliv jsem doma, má matka mi připraví snídani. Byl jste dobrým studentem? Špatným! Myslím, že dobře jsem si vedl jen v angličtině a tělocviku. Cítíte se lépe v Americe - s životním stylem, kulturou, jídlem, jazykem? Zvykl jsem si. Žiji v Indianapolis, lidé jsou zde velmi příjemní. Nenudím se, ale někdy se mi po Japonsku stýská. Chybí mi japonské jídlo, naštěstí jsou v Indianapolis dobré restaurace. Jak jste se ve dvanácti dostal k motokárám? A kdy jste se definitivně rozhodl pro kariéru závodního pilota? Na motokárách jsem jezdil v zábavních parcích, oblíbil jsem si to. Když můj otec našel v časopise článek a motokárové dráze, zašli jsme tam. Tamní opravdové motokáry byly mnohem rychlejší, než ty v zábavním parku. Díky tomu jsem se zamiloval do rychlosti. V devatenácti mne poprvé napadlo stát se profesionálním jezdcem. Řekněte nám něco o programu Aguri Suzukiho a jeho výchově mladých japonských pilotů a jaké to je být vybrán. V roce 2002 jsem závodil v projektu Formula Dream. Mé každoroční dobré výsledky mi pomohly dostat se až sem. Budu nadále podávat maximum a nezastavím se, dokud nedosáhnu nejvyšších cílů. Těšíte se na závody IndyCar série v Japonsku? Strašně se těším. Je skvělé být jezdcem reprezentující Japonsko. Chci si užít závod se všemi fanoušky a doufám, že s nimi budu co oslavovat. Od dob profesionální kariéry cítím tlak vždy, nemyslím si, že v Japonsku se něco změní.
Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?