Rozhovor s Hidekim Mutohem

Mutoh, Hideki
Mutoh, Hideki, foto: IndyCar Media
iM3 15. dubna 2008 08:42
Sdílej:

Hideki Mutoh se vrací do svého rodiště, poprvé jako profesionální pilot série IndyCar. Jeho rodina už po tři generace prodává na rybím trhu, ale on se vydal cestou závodního jezdce a nyní má před sebou otevřenou cestu k úspěchům.

Řekněte nám něco o vyrůstání ve velkoměstě jako Tokio. Vždy jsem žil v centru, starém tradičním japonském městě. Před naším domem se hodně těžko parkovalo. Rád jsem jezdil na kole, hrál kopanou a baseball, svůj čas jsem vždy trávil v parku. Když jsem přišel domů pozdě, můj otec mi dával dlouhé kázání. Někdy jsem byl ponořen do hry natolik, že jsem ztratil pojem o čase. V Japonsku můžete dostat řidičák na motorku v šestnácti, s kluky jsme projezdili mnoho míst. Mluvili jsme o našich snech a samozřejmě o holkách. Když přijedu zpět do Japonska, vždy se znovu sejdeme a strávíme spolu skoro každou noc. Řekněte nám něco málo o rodině. Mám dvě sestry. Vždy mne v závodění podporovaly. Vezmou si den volna, aby se mohly v Twin Ring Motegi podívat na kvalifikaci a závod. Když jedete do Tokya, existují věci, které děláte vždy při návratu domů? Vždy navštívím hrob mých prarodičů, setkám se s rodinou a přáteli. Většinu času strávím v mé oblíbené restauraci a na mé oblíbené pláži. Mám rad japonské snídaně, takže kdykoliv jsem doma, má matka mi připraví snídani. Byl jste dobrým studentem? Špatným! Myslím, že dobře jsem si vedl jen v angličtině a tělocviku. Cítíte se lépe v Americe - s životním stylem, kulturou, jídlem, jazykem? Zvykl jsem si. Žiji v Indianapolis, lidé jsou zde velmi příjemní. Nenudím se, ale někdy se mi po Japonsku stýská. Chybí mi japonské jídlo, naštěstí jsou v Indianapolis dobré restaurace. Jak jste se ve dvanácti dostal k motokárám? A kdy jste se definitivně rozhodl pro kariéru závodního pilota? Na motokárách jsem jezdil v zábavních parcích, oblíbil jsem si to. Když můj otec našel v časopise článek a motokárové dráze, zašli jsme tam. Tamní opravdové motokáry byly mnohem rychlejší, než ty v zábavním parku. Díky tomu jsem se zamiloval do rychlosti. V devatenácti mne poprvé napadlo stát se profesionálním jezdcem. Řekněte nám něco o programu Aguri Suzukiho a jeho výchově mladých japonských pilotů a jaké to je být vybrán. V roce 2002 jsem závodil v projektu Formula Dream. Mé každoroční dobré výsledky mi pomohly dostat se až sem. Budu nadále podávat maximum a nezastavím se, dokud nedosáhnu nejvyšších cílů. Těšíte se na závody IndyCar série v Japonsku? Strašně se těším. Je skvělé být jezdcem reprezentující Japonsko. Chci si užít závod se všemi fanoušky a doufám, že s nimi budu co oslavovat. Od dob profesionální kariéry cítím tlak vždy, nemyslím si, že v Japonsku se něco změní.
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.