SHANGHAI - HLAVNÉ PRETEKY: Tím USA sa dnes stal 16. tímom, ktorý kedy ochutnal víťazstvo v A1GP. Problémy tímu Švajčiarska oddialili predčasnú korunováciu víťaza šampionátu.
Oproti doobednému šprintu sa štart zaobišiel bez havárie, avšak cesta za plným počtom bodov vrámci víkendu začala byť pre Švajčiarsko oddialená po tom, čo výborne odštartoval jeho súper z druhého miesta Jonathan Summerton z USA a ujal sa v prvej zákrute vedenia.
Po prvom kole pokračoval tím USA na čele prenasledujúci tímami Švajčiarsko, India, Portugalsko, Írsko, Malajzia, Nový Zéland, Veľká Británia, Francúzsko a Taliansko.
V šiestom kole si prišiel na chuť po vydarenom Šprinte opäť tím Portugalska, ktorý zastupoval Filipe Albuquerque. Vo vlásenke prekonal Naraina Krthikeyana z Indie a posunula sa tak na pódiové umiestnenie. O dve kolá neskôr sa po tvrdých útokoch dostal pred Indiu aj Adam Carroll z Írska.
Deviatým kolom sa začala prvá séria zastávok v boxoch, ktorou si výrazne polepšil tím Nového Zélandu, keď sa posunul o dve miesta dopredu pred Malajziu a Indiu. Jonathan Summerton z USA si po skončení rošády naďalej udržal vedenie pred Švajčiarskom.
Relatívna radosť z druhého miesta Neelovi Janimu opadla, keď v 14. kole prišiel na svojom monoposte o druhý prevodový stupeň. Technická závada mala za následok postupné naberanie straty na vedúci monopost tímu USA.
Ešte pred tým, než Janiho prekonal tím Portugalska, v zadnejších pozíciách si po súboji s Indiou polepšil o jedno miesto Alex Yoong z Malajzie.
Druhú sériu zastávok, ktorej povolený začiatok bol naplánovaný na 25 kolo, otvoril líder pretekov Jonathan Summerton. Po dobre zvládnutej zastávke mohol pokračovať na prvom mieste. Takisto výbornú zastávku predviedol tím Portugalska. Naopak Neelovi Janimu sa v Hlavných pretekoch nalepila smola na päty príliš silno a po poruche prevodovky ešte nasledovali problémy pri nasadzovaní zadného kolesa.
Poradie pár kôl pred koncom sa teda ustálilo v poradí USA, Portugalsko, Írsko, Nový Zéland, Švajčiarsko.
Okrem toho, že preteky si napriek častým a divácky atraktívnym súbojom nevyžiadali ani jeden odstup a celé štartovné pole tak bolo klasifikované, jazdci ponechali výsledok šampionátu vďaka problémom Švajčiarska otvorený až do posledných pretekov, ktoré sú na pláne 4.mája 2008 na okruhu Brands Hatch. Víťazstvo Nového Zélandu je však pre veľký bodový nádskok Švajčiarska už iba teoretické.
Shanghai - Hlavné preteky - výsledky: 1 USA Jonathan Summerton 38 1:02'25.206 2 Portugalsko Filipe Albuquerque 38 1:02'34.935 + 9.729 3 Írsko Adam Carroll 38 1:02'40.509 + 15.303 4 Nový Zéland Jonny Reid 38 1:02'44.739 + 19.533 5 Švajčiarsko Neel Jani 38 1:02'51.399 + 26.193 6 Malajzia Alex Yoong 38 1:02'59.616 + 34.410 7 India Narain Karthikeyan 38 1:03'01.173 + 35.967 8 Francúzsko Franck Montagny 38 1:03'03.419 + 38.213 9 Veľká Británia Robbie Kerr 38 1:03'04.486 + 39.280 10 Nemecko Michael Ammermüller 38 1:03'05.096 + 39.890 11 Česká Republika Filip Salaquarda 38 1:03'12.774 + 47.568 12 Taliansko Edoardo Piscopo 38 1:03'15.554 + 50.348 13 Brazília Alexandre Negrão 38 1:03'16.174 + 50.968 14 Austrália John Martin 38 1:03'17.830 + 52.624 15 Čína Cheng Cong Fu 38 1:03'18.446 + 53.240 16 Južná Afrika Adrian Zaugg 38 1:03'20.835 + 55.629 17 Pakistan Adam Khan 38 1:03'30.558 + 1'05.352 18
Holandsko
Jeroen Bleekemolen 38 1:03'39.596 + 1'14.390 19 Indonézia Satrio Hermanto 38 1:03'45.458 + 1'20.252 20 Kanada Robert Wickens 38 1:03'46.209 + 1'21.003 21 Mexiko Jorge Goeters 37 1:02'57.200 + 1 kolo 22 Libanon Jimmy Auby 37 1:03'42.359 + 1 koloFoto: A1 Grand Prix Media
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.