SHANGHAI - HLAVNÉ PRETEKY: Tím USA sa dnes stal 16. tímom, ktorý kedy ochutnal víťazstvo v A1GP. Problémy tímu Švajčiarska oddialili predčasnú korunováciu víťaza šampionátu.
Oproti doobednému šprintu sa štart zaobišiel bez havárie, avšak cesta za plným počtom bodov vrámci víkendu začala byť pre Švajčiarsko oddialená po tom, čo výborne odštartoval jeho súper z druhého miesta Jonathan Summerton z USA a ujal sa v prvej zákrute vedenia.
Po prvom kole pokračoval tím USA na čele prenasledujúci tímami Švajčiarsko, India, Portugalsko, Írsko, Malajzia, Nový Zéland, Veľká Británia, Francúzsko a Taliansko.
V šiestom kole si prišiel na chuť po vydarenom Šprinte opäť tím Portugalska, ktorý zastupoval Filipe Albuquerque. Vo vlásenke prekonal Naraina Krthikeyana z Indie a posunula sa tak na pódiové umiestnenie. O dve kolá neskôr sa po tvrdých útokoch dostal pred Indiu aj Adam Carroll z Írska.
Deviatým kolom sa začala prvá séria zastávok v boxoch, ktorou si výrazne polepšil tím Nového Zélandu, keď sa posunul o dve miesta dopredu pred Malajziu a Indiu. Jonathan Summerton z USA si po skončení rošády naďalej udržal vedenie pred Švajčiarskom.
Relatívna radosť z druhého miesta Neelovi Janimu opadla, keď v 14. kole prišiel na svojom monoposte o druhý prevodový stupeň. Technická závada mala za následok postupné naberanie straty na vedúci monopost tímu USA.
Ešte pred tým, než Janiho prekonal tím Portugalska, v zadnejších pozíciách si po súboji s Indiou polepšil o jedno miesto Alex Yoong z Malajzie.
Druhú sériu zastávok, ktorej povolený začiatok bol naplánovaný na 25 kolo, otvoril líder pretekov Jonathan Summerton. Po dobre zvládnutej zastávke mohol pokračovať na prvom mieste. Takisto výbornú zastávku predviedol tím Portugalska. Naopak Neelovi Janimu sa v Hlavných pretekoch nalepila smola na päty príliš silno a po poruche prevodovky ešte nasledovali problémy pri nasadzovaní zadného kolesa.
Poradie pár kôl pred koncom sa teda ustálilo v poradí USA, Portugalsko, Írsko, Nový Zéland, Švajčiarsko.
Okrem toho, že preteky si napriek častým a divácky atraktívnym súbojom nevyžiadali ani jeden odstup a celé štartovné pole tak bolo klasifikované, jazdci ponechali výsledok šampionátu vďaka problémom Švajčiarska otvorený až do posledných pretekov, ktoré sú na pláne 4.mája 2008 na okruhu Brands Hatch. Víťazstvo Nového Zélandu je však pre veľký bodový nádskok Švajčiarska už iba teoretické.
Shanghai - Hlavné preteky - výsledky: 1 USA Jonathan Summerton 38 1:02'25.206 2 Portugalsko Filipe Albuquerque 38 1:02'34.935 + 9.729 3 Írsko Adam Carroll 38 1:02'40.509 + 15.303 4 Nový Zéland Jonny Reid 38 1:02'44.739 + 19.533 5 Švajčiarsko Neel Jani 38 1:02'51.399 + 26.193 6 Malajzia Alex Yoong 38 1:02'59.616 + 34.410 7 India Narain Karthikeyan 38 1:03'01.173 + 35.967 8 Francúzsko Franck Montagny 38 1:03'03.419 + 38.213 9 Veľká Británia Robbie Kerr 38 1:03'04.486 + 39.280 10 Nemecko Michael Ammermüller 38 1:03'05.096 + 39.890 11 Česká Republika Filip Salaquarda 38 1:03'12.774 + 47.568 12 Taliansko Edoardo Piscopo 38 1:03'15.554 + 50.348 13 Brazília Alexandre Negrão 38 1:03'16.174 + 50.968 14 Austrália John Martin 38 1:03'17.830 + 52.624 15 Čína Cheng Cong Fu 38 1:03'18.446 + 53.240 16 Južná Afrika Adrian Zaugg 38 1:03'20.835 + 55.629 17 Pakistan Adam Khan 38 1:03'30.558 + 1'05.352 18
Holandsko
Jeroen Bleekemolen 38 1:03'39.596 + 1'14.390 19 Indonézia Satrio Hermanto 38 1:03'45.458 + 1'20.252 20 Kanada Robert Wickens 38 1:03'46.209 + 1'21.003 21 Mexiko Jorge Goeters 37 1:02'57.200 + 1 kolo 22 Libanon Jimmy Auby 37 1:03'42.359 + 1 koloFoto: A1 Grand Prix Media
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?