SHANGHAI - ŠPRINT: Kratšia pretekárska verzia víkendu priniesla ďalšie víťazstvo na konto lídra šampionátu. K väčšiemu nádskoku dopomohla aj úvodná kolízia...
Z prvého miesta štartujúci Neel Jani zo Švajčiarska si dokázal po tradičnom letmom štarte udržať svoju pozíciu, naopak jeho najväčší súper v boji o šampionát Jonny Reid z Nového Zélandu si vybral smolu hneď na začiatku, keď po kolízii s americkým autom havaroval. O kolo neskôr musel pre následky po kolízii odstúpiť aj Jonathan Summerton z USA.
Hneď tri kolá po štarte si prišli na svoje domáci fanúšikovia, keď Cong Fu Cheng dokázal prekonať zelený monopost Írska a posunula sa tak na posledné bodované miesto.
Neel Jani si vytvoril pred súpermi dostatočný nádskok, ktorý si udržal až do odviatia šachovnicovej vlajky, avšak Kanaďan Robert Wickens jazdiaci na druhom mieste musel do poslednej chvíle odolávať silnému tlaku zo strany Portugalska, ktoré bolo po vynikajúcej kvalifikácii pri chuti.
Česká Republika, ktorú reprezentoval Filip Salaquarda aspoň trochu splnila to, čo sľúbila. Posunula sa sice oproti štartovnej pozícii dopredu, ale na body to zďaleka nestačilo. Minimálne výsledok dopomohol k optimistickým výhliadkám do Hlavných pretekov.
Shanghai - Šprint - výsledky pretekov:
1 Švajčiarsko Neel Jani 10 15'59.612 2 Kanada Robert Wickens 10 16'04.255 + 4.643 3 Portugalsko Filipe Albuquerque 10 16'04.947 + 5.335 4 Malajzia Alex Yoong 10 16'11.781 + 12.169 5 India Narain Karthikeyan 10 16'12.680 + 13.068 6 Nemecko Michael Ammermüller 10 16'13.422 + 13.810 7 Južná Afrika Adrian Zaugg 10 16'14.611 + 14.999 8 Taliansko Edoardo Piscopo 10 16'15.447 + 15.835 9 Veľká Británia Robbie Kerr 10 16'16.732 + 17.120 10 Čína Cheng Cong Fu 10 16'17.304 + 17.692 11 Írsko Adam Carroll 10 16'18.193 + 18.581 12 Francúzsko Franck Montagny 10 16'18.726 + 19.114 13 Česká Republika Filip Salaquarda 10 16'20.777 + 21.165 14 Brazília Alexandre Negrão 10 16'21.723 + 22.111 15 Austrália John Martin 10 16'23.975 + 24.363 16 Pakistan Adam Khan 10 16'25.910 + 26.298 17 Holandsko Jeroen Bleekemolen 10 16'27.665 + 28.053 18 Libanon Jimmy Auby 10 16'28.641 + 29.029 19 Indonézia Satrio Hermanto 10 16'29.808 + 30.196 20 Mexiko Jorge Goeters 10 16'37.879 + 38.267 21 USA Jonathan Summerton 1 2'59.591 DNF 22 Nový Zéland Jonny Reid 0 DNF
Foto: A1 Grand Prix Media
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.