SHANGHAI - ŠPRINT: Kratšia pretekárska verzia víkendu priniesla ďalšie víťazstvo na konto lídra šampionátu. K väčšiemu nádskoku dopomohla aj úvodná kolízia...
Z prvého miesta štartujúci Neel Jani zo Švajčiarska si dokázal po tradičnom letmom štarte udržať svoju pozíciu, naopak jeho najväčší súper v boji o šampionát Jonny Reid z Nového Zélandu si vybral smolu hneď na začiatku, keď po kolízii s americkým autom havaroval. O kolo neskôr musel pre následky po kolízii odstúpiť aj Jonathan Summerton z USA.
Hneď tri kolá po štarte si prišli na svoje domáci fanúšikovia, keď Cong Fu Cheng dokázal prekonať zelený monopost Írska a posunula sa tak na posledné bodované miesto.
Neel Jani si vytvoril pred súpermi dostatočný nádskok, ktorý si udržal až do odviatia šachovnicovej vlajky, avšak Kanaďan Robert Wickens jazdiaci na druhom mieste musel do poslednej chvíle odolávať silnému tlaku zo strany Portugalska, ktoré bolo po vynikajúcej kvalifikácii pri chuti.
Česká Republika, ktorú reprezentoval Filip Salaquarda aspoň trochu splnila to, čo sľúbila. Posunula sa sice oproti štartovnej pozícii dopredu, ale na body to zďaleka nestačilo. Minimálne výsledok dopomohol k optimistickým výhliadkám do Hlavných pretekov.
Shanghai - Šprint - výsledky pretekov:
1 Švajčiarsko Neel Jani 10 15'59.612 2 Kanada Robert Wickens 10 16'04.255 + 4.643 3 Portugalsko Filipe Albuquerque 10 16'04.947 + 5.335 4 Malajzia Alex Yoong 10 16'11.781 + 12.169 5 India Narain Karthikeyan 10 16'12.680 + 13.068 6 Nemecko Michael Ammermüller 10 16'13.422 + 13.810 7 Južná Afrika Adrian Zaugg 10 16'14.611 + 14.999 8 Taliansko Edoardo Piscopo 10 16'15.447 + 15.835 9 Veľká Británia Robbie Kerr 10 16'16.732 + 17.120 10 Čína Cheng Cong Fu 10 16'17.304 + 17.692 11 Írsko Adam Carroll 10 16'18.193 + 18.581 12 Francúzsko Franck Montagny 10 16'18.726 + 19.114 13 Česká Republika Filip Salaquarda 10 16'20.777 + 21.165 14 Brazília Alexandre Negrão 10 16'21.723 + 22.111 15 Austrália John Martin 10 16'23.975 + 24.363 16 Pakistan Adam Khan 10 16'25.910 + 26.298 17 Holandsko Jeroen Bleekemolen 10 16'27.665 + 28.053 18 Libanon Jimmy Auby 10 16'28.641 + 29.029 19 Indonézia Satrio Hermanto 10 16'29.808 + 30.196 20 Mexiko Jorge Goeters 10 16'37.879 + 38.267 21 USA Jonathan Summerton 1 2'59.591 DNF 22 Nový Zéland Jonny Reid 0 DNF
Foto: A1 Grand Prix Media
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.