Filip Salaquarda kvalifikoval český vůz ve velmi vyrovnaném boji na 16. místo ve Sprintu a 14. v Hlavním závodě. Kvalifikace byla velmi těsná a tým věří, že zítra bude ve srovnání s přímými soupeři rychlejší.
Salaquarda odjel 26 kol a skončil na 12. místě, když na nejrychlejší Francii ztratil jen devět desetin sekundy. Kvalifikace pak opět ukázala, že český tým narozdíl od některých ostatních nedokáže dostat z nových pneumatik maximum hned v prvním kole. Salaquarda vyjel na nových gumách v obou kvalifikačních jízdách pro sprint, nejlepší čas 1:35,590 zajel hned v té první.
Tým skončil 16., ačkoliv ztráta na druhé místo nepřesahuje jednu vteřinu. Potvrzením neobyčejně vyrovnaného pole je fakt, že bývalý jezdec F1 Franck Montagny byl v dopoledním tréninku nejrychlejší, ale v kvalifikaci skončil až 18. za Salaquardou.
V první kvalifikační jízdě pro Hlavní závod Salaquarda použil lehce jeté pneumatiky a byl výrazně spokojenější s vyvážením vozu. Jeho čas 1:35,611 byl sedmý nejrychlejší. V poslední jízdě se s novými pneumatikami bohužel znovu vrátila přetáčivost a nedokázal se zlepšit. Hlavní závod odstartuje ze 14. místa.
Startovní pole bylo opět hodně vyrovnané, Filipovi chyběly jen tři desetiny na první desítku. Tentokrát se pouze dva vozy dostaly pod 1:35, obě pole position získal suverénním způsobem Švýcar Jani.
Filip Salaquarda: „Bylo to hodně vyrovnané a jsem trochu zklamaný, že jsme neskončili výše. Když jsme nasadili nové pneumatiky, tak se hodně změnilo vyvážení vozu a trápila mě přetáčivost. Upřímně řečeno, nejlepší vyvážení vozu bylo ve třetí jízdě, kdy jsem jel na lehce jetých pneumatikách z druhé kvalifikace. Je škoda, že v kvalifikaci je vždy jediné kolo, vůz vždy fungoval lépe až ve druhém. Nějaký čas je taky ve mě, protože zvláště v kvalifikaci pro Hlavní závod se mi nepodařilo poskládat sektory. Myslím, že pro zítřek máme stabilní vůz. Ve Sprintu bude těžké dostat se k bodům, v hlavní boji na body určitě můžeme dosáhnout.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Jsme v polovině druhé desítky, ale odstupy jsou menší než v minulosti. Je také třeba říci, že v A1GP je teď neuvěřitelná jezdecká konkurence, mnoho pilotů závodilo nebo testovalo F1. Nijak jsme neskrývali, že poslední dva závody pro nás jsou hlavně přípravou na příští sezónu, uvidíme, jak k ní přistoupíme. Pokud jde o současnost, cílem je zítra bodovat.“
Záznam obou čínských závodů přinese jako obvykle Česká televize. Přenos pustí v neděli ve 14.10 na svém programu ČT4 Sport.
Tizková zpráva BPA sports marketing, a.s. Foto: A1 Grand Prix Media
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.