Solidní výsledek vyrovnané kvalifikace

Salaquarda, Filip
Salaquarda, Filip, foto: A1 Grand Prix Media
Jozef Smrtník 12. dubna 2008 11:45
Sdílej:

Filip Salaquarda kvalifikoval český vůz ve velmi vyrovnaném boji na 16. místo ve Sprintu a 14. v Hlavním závodě. Kvalifikace byla velmi těsná a tým věří, že zítra bude ve srovnání s přímými soupeři rychlejší.

Okruh v Šanghaji zůstal nakonec po celou sobotu suchý, denní program A1GP zahájil, jak už je v sobotu zvykem, volný trénink. Český tým v něm zkoušel drobné úpravy nastavení vozu a také si ověřil životnost pneumatik.

Salaquarda odjel 26 kol a skončil na 12. místě, když na nejrychlejší Francii ztratil jen devět desetin sekundy. Kvalifikace pak opět ukázala, že český tým narozdíl od některých ostatních nedokáže dostat z nových pneumatik maximum hned v prvním kole. Salaquarda vyjel na nových gumách v obou kvalifikačních jízdách pro sprint, nejlepší čas 1:35,590 zajel hned v té první.

Tým skončil 16., ačkoliv ztráta na druhé místo nepřesahuje jednu vteřinu. Potvrzením neobyčejně vyrovnaného pole je fakt, že bývalý jezdec F1 Franck Montagny byl v dopoledním tréninku nejrychlejší, ale v kvalifikaci skončil až 18. za Salaquardou.

V první kvalifikační jízdě pro Hlavní závod Salaquarda použil lehce jeté pneumatiky a byl výrazně spokojenější s vyvážením vozu. Jeho čas 1:35,611 byl sedmý nejrychlejší. V poslední jízdě se s novými pneumatikami bohužel znovu vrátila přetáčivost a nedokázal se zlepšit. Hlavní závod odstartuje ze 14. místa.

Startovní pole bylo opět hodně vyrovnané, Filipovi chyběly jen tři desetiny na první desítku. Tentokrát se pouze dva vozy dostaly pod 1:35, obě pole position získal suverénním způsobem Švýcar Jani.

Filip Salaquarda: „Bylo to hodně vyrovnané a jsem trochu zklamaný, že jsme neskončili výše. Když jsme nasadili nové pneumatiky, tak se hodně změnilo vyvážení vozu a trápila mě přetáčivost. Upřímně řečeno, nejlepší vyvážení vozu bylo ve třetí jízdě, kdy jsem jel na lehce jetých pneumatikách z druhé kvalifikace. Je škoda, že v kvalifikaci je vždy jediné kolo, vůz vždy fungoval lépe až ve druhém. Nějaký čas je taky ve mě, protože zvláště v kvalifikaci pro Hlavní závod se mi nepodařilo poskládat sektory. Myslím, že pro zítřek máme stabilní vůz. Ve Sprintu bude těžké dostat se k bodům, v hlavní boji na body určitě můžeme dosáhnout.“

Antonín Charouz, šéf týmu: „Jsme v polovině druhé desítky, ale odstupy jsou menší než v minulosti. Je také třeba říci, že v A1GP je teď neuvěřitelná jezdecká konkurence, mnoho pilotů závodilo nebo testovalo F1. Nijak jsme neskrývali, že poslední dva závody pro nás jsou hlavně přípravou na příští sezónu, uvidíme, jak k ní přistoupíme. Pokud jde o současnost, cílem je zítra bodovat.“

Záznam obou čínských závodů přinese jako obvykle Česká televize. Přenos pustí v neděli ve 14.10 na svém programu ČT4 Sport.

Tizková zpráva BPA sports marketing, a.s. Foto: A1 Grand Prix Media

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?