Šampionát A1GP 2007/2008 se chýlí ke svému závěru, předposlední dvojzávod sezony se o víkendu uskuteční v čínské Šanghaji.
Tamní moderní autodrom přinesl v předchozích sezonách dva úspěchy českého týmu. Na jaře 2006 tam v Hlavním závodě triumfoval Tomáš Enge a rok později tamtéž dokázal bodovat nováček stáje Filip Salaquarda. Právě na jeho závodnické umění bude spoléhat česká reprezentace i tentokrát.
Čtyřiadvacetiletý závodník s bohatými formulovými zkušenostmi, především z F3, byl šéfem týmu Antonínem Charouzem povolán pro závěr sezony A1GP. Absolvoval mexické bitvy, nyní se představí v Číně a poté bude na jeho bedrech také finále na proslulé britské dráze Brands Hatch.
Filip Salaquarda: „Do Šanghaje se těším. Trať se mi zalíbila hned při mé loňské premiéře. Je rychlá a pro každého pilota musí být i poutavá. Pro mě určitě. Rozhodně cítím větší šance než posledně při mém návratu k týmu v Mexiku. Ale všichni víme, jak je A1GP náročná, takže nechci předbíhat. Nejdůležitější bude kvalifikace. Když se podaří, věřím, že bych mohl zopakovat loňské bodované umístění. V přestávce mezi mexickými a čínskými závody jsem kromě obvyklé fyzické přípravy také testoval s týmem I.S.R. před sezonou International Formula Master v Estorilu. Do tohoto mistrovství vstoupím po květnovém rozloučení s A1GP.“
Antonín Charouz, šéf týmu: “Poslední dva podniky A1GP, v Číně a v Anglii, už bereme spíše jako dojezd sezony, jako testování Filipa Salaquardy. Už mě zajímá především ročník 2008/2009, kdy by mělo být díky vstupu Ferrari do šampionátu vše v podstatě na začátku. Samozřejmě že se nevzdáváme, je jasné, že Filip bude bojovat o co nejlepší umístění a já mu v tom přeji hodně štěstí.“
Záznam obou čínských závodů přinese jako obvykle Česká televize. Přenos pustí v neděli ve 14.10 na svém programu ČT4 Sport.
A1GP v Šanghaji našeho času Pátek 11. dubna 04.00 – Volný trénink nováčků 07.00 – Volný trénink Sobota 12. dubna 04.00 – Volný trénink 07.15 - Kvalifikace Neděle 13. dubna 04.00 – Sprint 08.00 – Hlavní závod Livetiming a livevideo: www.a1gp.com Tisková zpráva BPA
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.