Šampionát A1GP 2007/2008 se chýlí ke svému závěru, předposlední dvojzávod sezony se o víkendu uskuteční v čínské Šanghaji.
Tamní moderní autodrom přinesl v předchozích sezonách dva úspěchy českého týmu. Na jaře 2006 tam v Hlavním závodě triumfoval Tomáš Enge a rok později tamtéž dokázal bodovat nováček stáje Filip Salaquarda. Právě na jeho závodnické umění bude spoléhat česká reprezentace i tentokrát.
Čtyřiadvacetiletý závodník s bohatými formulovými zkušenostmi, především z F3, byl šéfem týmu Antonínem Charouzem povolán pro závěr sezony A1GP. Absolvoval mexické bitvy, nyní se představí v Číně a poté bude na jeho bedrech také finále na proslulé britské dráze Brands Hatch.
Filip Salaquarda: „Do Šanghaje se těším. Trať se mi zalíbila hned při mé loňské premiéře. Je rychlá a pro každého pilota musí být i poutavá. Pro mě určitě. Rozhodně cítím větší šance než posledně při mém návratu k týmu v Mexiku. Ale všichni víme, jak je A1GP náročná, takže nechci předbíhat. Nejdůležitější bude kvalifikace. Když se podaří, věřím, že bych mohl zopakovat loňské bodované umístění. V přestávce mezi mexickými a čínskými závody jsem kromě obvyklé fyzické přípravy také testoval s týmem I.S.R. před sezonou International Formula Master v Estorilu. Do tohoto mistrovství vstoupím po květnovém rozloučení s A1GP.“
Antonín Charouz, šéf týmu: “Poslední dva podniky A1GP, v Číně a v Anglii, už bereme spíše jako dojezd sezony, jako testování Filipa Salaquardy. Už mě zajímá především ročník 2008/2009, kdy by mělo být díky vstupu Ferrari do šampionátu vše v podstatě na začátku. Samozřejmě že se nevzdáváme, je jasné, že Filip bude bojovat o co nejlepší umístění a já mu v tom přeji hodně štěstí.“
Záznam obou čínských závodů přinese jako obvykle Česká televize. Přenos pustí v neděli ve 14.10 na svém programu ČT4 Sport.
A1GP v Šanghaji našeho času Pátek 11. dubna 04.00 – Volný trénink nováčků 07.00 – Volný trénink Sobota 12. dubna 04.00 – Volný trénink 07.15 - Kvalifikace Neděle 13. dubna 04.00 – Sprint 08.00 – Hlavní závod Livetiming a livevideo: www.a1gp.com Tisková zpráva BPA
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?