Šampionát A1GP 2007/2008 se chýlí ke svému závěru, předposlední dvojzávod sezony se o víkendu uskuteční v čínské Šanghaji.
Tamní moderní autodrom přinesl v předchozích sezonách dva úspěchy českého týmu. Na jaře 2006 tam v Hlavním závodě triumfoval Tomáš Enge a rok později tamtéž dokázal bodovat nováček stáje Filip Salaquarda. Právě na jeho závodnické umění bude spoléhat česká reprezentace i tentokrát.
Čtyřiadvacetiletý závodník s bohatými formulovými zkušenostmi, především z F3, byl šéfem týmu Antonínem Charouzem povolán pro závěr sezony A1GP. Absolvoval mexické bitvy, nyní se představí v Číně a poté bude na jeho bedrech také finále na proslulé britské dráze Brands Hatch.
Filip Salaquarda: „Do Šanghaje se těším. Trať se mi zalíbila hned při mé loňské premiéře. Je rychlá a pro každého pilota musí být i poutavá. Pro mě určitě. Rozhodně cítím větší šance než posledně při mém návratu k týmu v Mexiku. Ale všichni víme, jak je A1GP náročná, takže nechci předbíhat. Nejdůležitější bude kvalifikace. Když se podaří, věřím, že bych mohl zopakovat loňské bodované umístění. V přestávce mezi mexickými a čínskými závody jsem kromě obvyklé fyzické přípravy také testoval s týmem I.S.R. před sezonou International Formula Master v Estorilu. Do tohoto mistrovství vstoupím po květnovém rozloučení s A1GP.“
Antonín Charouz, šéf týmu: “Poslední dva podniky A1GP, v Číně a v Anglii, už bereme spíše jako dojezd sezony, jako testování Filipa Salaquardy. Už mě zajímá především ročník 2008/2009, kdy by mělo být díky vstupu Ferrari do šampionátu vše v podstatě na začátku. Samozřejmě že se nevzdáváme, je jasné, že Filip bude bojovat o co nejlepší umístění a já mu v tom přeji hodně štěstí.“
Záznam obou čínských závodů přinese jako obvykle Česká televize. Přenos pustí v neděli ve 14.10 na svém programu ČT4 Sport.
A1GP v Šanghaji našeho času Pátek 11. dubna 04.00 – Volný trénink nováčků 07.00 – Volný trénink Sobota 12. dubna 04.00 – Volný trénink 07.15 - Kvalifikace Neděle 13. dubna 04.00 – Sprint 08.00 – Hlavní závod Livetiming a livevideo: www.a1gp.com Tisková zpráva BPA
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.