Šampionát A1GP 2007/2008 se chýlí ke svému závěru, předposlední dvojzávod sezony se o víkendu uskuteční v čínské Šanghaji.
Tamní moderní autodrom přinesl v předchozích sezonách dva úspěchy českého týmu. Na jaře 2006 tam v Hlavním závodě triumfoval Tomáš Enge a rok později tamtéž dokázal bodovat nováček stáje Filip Salaquarda. Právě na jeho závodnické umění bude spoléhat česká reprezentace i tentokrát.
Čtyřiadvacetiletý závodník s bohatými formulovými zkušenostmi, především z F3, byl šéfem týmu Antonínem Charouzem povolán pro závěr sezony A1GP. Absolvoval mexické bitvy, nyní se představí v Číně a poté bude na jeho bedrech také finále na proslulé britské dráze Brands Hatch.
Filip Salaquarda: „Do Šanghaje se těším. Trať se mi zalíbila hned při mé loňské premiéře. Je rychlá a pro každého pilota musí být i poutavá. Pro mě určitě. Rozhodně cítím větší šance než posledně při mém návratu k týmu v Mexiku. Ale všichni víme, jak je A1GP náročná, takže nechci předbíhat. Nejdůležitější bude kvalifikace. Když se podaří, věřím, že bych mohl zopakovat loňské bodované umístění. V přestávce mezi mexickými a čínskými závody jsem kromě obvyklé fyzické přípravy také testoval s týmem I.S.R. před sezonou International Formula Master v Estorilu. Do tohoto mistrovství vstoupím po květnovém rozloučení s A1GP.“
Antonín Charouz, šéf týmu: “Poslední dva podniky A1GP, v Číně a v Anglii, už bereme spíše jako dojezd sezony, jako testování Filipa Salaquardy. Už mě zajímá především ročník 2008/2009, kdy by mělo být díky vstupu Ferrari do šampionátu vše v podstatě na začátku. Samozřejmě že se nevzdáváme, je jasné, že Filip bude bojovat o co nejlepší umístění a já mu v tom přeji hodně štěstí.“
Záznam obou čínských závodů přinese jako obvykle Česká televize. Přenos pustí v neděli ve 14.10 na svém programu ČT4 Sport.
A1GP v Šanghaji našeho času Pátek 11. dubna 04.00 – Volný trénink nováčků 07.00 – Volný trénink Sobota 12. dubna 04.00 – Volný trénink 07.15 - Kvalifikace Neděle 13. dubna 04.00 – Sprint 08.00 – Hlavní závod Livetiming a livevideo: www.a1gp.com Tisková zpráva BPA
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?