Aj klasické trate s novou kvalifikáciou

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: BPA sport marketing, a.s.
Matej Krajčovič 2. dubna 2008 19:04
Sdílej:

Po zmene v kvalifikačnom formáte na ováloch, ktorá bola ohlásená pred úvodnými pretekmi na Homestead-Miami Speedway, spravila IndyCar Series zmeny aj v kvalifikácii na klasické okruhy. Jeden z nich nás čaká už tento víkend.

Kvalifikačný formát pre ovály sme vám predstavili tu. Pre klasické trate prišlo k určitej zmene už v programe voľných tréningov. Pred 3. meraným tréningom totiž vedenie náhodne rozdelí pretekárov do dvoch skupín. Každá z nich potom 30-minútový tréning absolvuje samostatne. Toto rozdelenie zostane v platnosti aj na prvú časť novej kvalifikácie. Každá skupina v nej dostane 20 minút a šesť najrýchlejších z každej skupiny pokračuje ďalej. Ostatní majú smolu, kvalifikácia pre nich končí. Na štartový rošt sa zoradia od trinásteho miesta ďalej, podľa zajazdených časov. V druhej časti si to šesť najrýchlejších z každej skupiny (spolu teda 12 áut) rozdá v priebehu 15 minút, už bez ďalšieho delenia. Od tohto miesta je formát podobný tomu z F1, líši sa len počet áut ktorý postúpia z druhej časti. V IndyCar ich bude šesť. Posledná tretia časť bude mať 10 minút. „Nový kvalifikačný formát by mal byť u fanúšikov populárny. Ponúkne zvyšovanie úrovne napätia a nepredvídateľnosti v každej časti,“ uviedol Al Speyer, výkonný riaditeľ Firestone. Práve od Firestone dostanú piloti pred druhou a treťou časťou kvalifikácie čerstvé pneumatiky.
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.