Pomalý, ale bezpečný start testů

Rahal, Graham
Rahal, Graham, foto: IndyCar Media
iM3 25. března 2008 10:40
Sdílej:

Závodníci bývalé série CCWS vstoupili do druhé části příprav na novou sezónu IndyCar. Testy na oválu v Homesteadu byly brány s maximální opatrností, sportovní ředitel série Brian Barnhart dohlížel na celý průběh tréninků a nenechal jezdce závodit nejvyššími rychlostmi.

Do Homesteadu dorazilo devět jezdců z nichž většina nemá s ovály žádné zkušenosti. Proto bylo nutné řádně tyto "nováčky" zaškolit. Výjimku tvořil Roth Racing v čele s Martym Rothem a Jayem Howardem, kteří se nestihli dostavit na první únorový test a z toho důvodu jim byla poskytnuta druhá šance. Až na Bruna Junqueiru se na dráze objevili všichni. Brazilcův monopost nebyl včas připraven, nicméně dnes se s jeho účastí počítá. Jezdci odkroužili dohromady 598 kol za podmínek, které Barnhart předem nařídil. Pod zamračenou oblohou byl stanoven limit maximální rychlosti na 195 mil/h, důvodem byla již zmíněna nedostatečná zkušenost s ovály. „Všechny týmy pracovaly extrémně tvrdě,“ řekl Barnhart. „Blížíme se časům závodního víkendu. Zbývá nám ještě dalších šest hodin testů, je nutné se důkladně připravit na nadcházející úvodní podnik.“ „Zdá se, jako kdybych začal se závoděním až teď,“ řekl Perera ve službách Conquest Racing. „V televizi to vypadá velmi jednoduše, ale není to pravda. Na klasických okruzích se vždy snažíte brzdit pozdě a mít v zatáčkách maximální rychlost. Tady je to stále dokola, ale může se stát cokoliv.“ „Prvních pár kol jsem se ve voze cítil nejistě,“ řekl Power, jehož jediná zkušenost s ovály sahá do roku 2006 na Milwaukee Mile. „Ale jakmile jsem se do toho dostal, cítil jsem se pohodlně. Nyní je to pouze o tvrdé práci a získávání rychlosti.“ 1 Marty Roth 25.3320 2 Jay Howard 25.3850 3 Will Power 25.5420 4 Graham Rahal 25.6680 5 Enrique Bernoldi 25.6870 6 Oriol Servia 25.6920 7 Franck Perera 25.7620 8 Justin Wilson 25.8660 9 Ernesto Viso 25.9930 10 Mario Moraes 26.8030
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.