Josef Král dokázal v ulicích Durbanu udržet český vůz pohromadě a dokončil oba závody. Navzdory celé řadě havárií a kolizí. Sedmnáctiletý mladík dojel ve Sprintu 18. a v Hlavním závodě pak byl klasifikován na 16. místě.
Sprint začal velkou tlačeniccí v první zatáčce, kterou odstartoval kontakt mezi vozy Velké Británie a Nového Zélandu. Český vůz uvíznul vzadu a zhasl mu motor. Král musel počkat na roztlačení a další kola pak strávil naháněním Libanonu. Nakonec se mu podařilo najít cestu vpřed a následné vyjetí zpomalovacího vozu po nehodě Brazílie mu umožnilo dotažení se na další soupeře.
Ihned po restartu Král úspěšně zaútočil na Indii. Jeho snaha však přišla vniveč, protože kolize Nizozemí s Německem vedla k vyvěšení červené vlajky. V takových situacích platí pořadí z předchozího kola. Král dojel 19., ale nakonec si o jednu příčku polepšil, protože Německo bylo diskvalifikováno za způsobení kolize s Holandskem.
Hlavní závod začal v podobném stylu, Čína najela v první zatáčce na Mexiko a polovina startovního pole musela čekat, než bude uvolněn průjezd. Král tentokrát udržel motor v chodu a při zpomalovacím vozu se dotáhnul na zbytek startovního pole. Ihned po restartu došlo v první zatáčce k další kolizi a zpomalovací vůz se vrátil na trať.
Král se znovu vyhnul problémům a byl blízko první desítky. Následně chtěl zajet do boxů, ale Italský vůz mu v poslední chvíli vjel do cesty a musel prudce brzdit, aby se mu vyhnul. Následoval náraz zezadu a musel odkroužit další kolo, než se dostal do boxů k první zastávce. Na trať se vrátil se soupeři nadosah, ale krátce nato začala zlobit převodovka.
Král se snažil pokračovat, ale řazení se zhoršovalo a nebylo jiného řešení než zajet do boxů. Český tým nakonec problém vyřešil a Král se vrátil na trať, ale měl ztrátu osmi kol. Závod znovu skončil červenou vlajkou, o kterou se postarala hromadná nehoda v první zatáčce. Český vůz byl klasifikován na 16. místě.
Josef Král: „Byl to těžký debut, ale celkově vzato to myslím nebylo špatné. Na startu Sprintu jsem se snažil být opatrný, první zatáčka byla úplně ucpaná. Bohužel jsem spojku zmáčknul o zlomek sekundy později a motor zhasl. Musel jsem počkat na roztlačení a pole mi ujelo. Chvíli jsem bojoval s Libanoncem a po pár kolech se dostal před něj. Vyjetí zpomalovacího vozu mi pak dalo šanci dotáhnout se na zbytek startovního pole. Okamžitě po restartu jsem předjel Indii, ale krátce poté vyvěsili červené vlajky, takže se to nepočítalo. V Hlavním závodě se po startu prakticky opakovala situace ze Sprintu. První zatáčka se znovu ucpala, ale poučil jsem se z chyby a tentokrát jsem motor udržel v chodu. Užíval jsem si souboje s ostatními a až do první zatáčky vše šlo dobře. Italský vůz zabrzdil hodně pozdě před vjezdem do pitlane a dostal jsem ránu zezadu. Kvůli tomu jsem už nestihl zamířit do boxů a musel jsem tam jet až o kolo později. O pár kol později začaly problémy s řazením. Postupně se zhoršovaly a musel jsem do boxů. Tam nějaký čas trvalo, než se závada vyřešila. Vrátil jsem se na trať, hlavně abych získal další zkušenosti, navíc pořád byla šance na odstoupení jiných. Jsem rád, že jsem měl šanci tady závodit. Bylo to těžké, A1GP má skoro čtyřikrát větší výkon než F BMW. Jenom je škoda, že jsme v závodě neměli štěstí. Kdyby nebylo problémů s převodovkou, mohli jsme dosáhnout i na body.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Josef určitě nezklamal. Bylo to pro něj těžké, byl hozený rovnou do vody. Odvedl dobrou práci, když dokončil oba závody. Zároveň ale byla vidět nezkušenost, která vedla k pátečnímu poškození předního křídla a také se projevila v určitých situacích v závodech. Všichni můžeme vidět, že mezi formulí BMW a A1GP je obrovský rozdíl. S Josefovým managementem budeme jednat o jeho dalším působení v týmu. Jsem si jistý, že pokud se dohodneme, tak to pro něj bude velká škola.“
Výsledky, A1GP v Durbanu
Hlavní závod 1 Switzerland Neel Jani 41 kol za 1:01:55.330 2 France Loïc Duval -1.051
A1GP po 14 z 20 závodů
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.