Josef Král dokázal v ulicích Durbanu udržet český vůz pohromadě a dokončil oba závody. Navzdory celé řadě havárií a kolizí. Sedmnáctiletý mladík dojel ve Sprintu 18. a v Hlavním závodě pak byl klasifikován na 16. místě.
Sprint začal velkou tlačeniccí v první zatáčce, kterou odstartoval kontakt mezi vozy Velké Británie a Nového Zélandu. Český vůz uvíznul vzadu a zhasl mu motor. Král musel počkat na roztlačení a další kola pak strávil naháněním Libanonu. Nakonec se mu podařilo najít cestu vpřed a následné vyjetí zpomalovacího vozu po nehodě Brazílie mu umožnilo dotažení se na další soupeře.
Ihned po restartu Král úspěšně zaútočil na Indii. Jeho snaha však přišla vniveč, protože kolize Nizozemí s Německem vedla k vyvěšení červené vlajky. V takových situacích platí pořadí z předchozího kola. Král dojel 19., ale nakonec si o jednu příčku polepšil, protože Německo bylo diskvalifikováno za způsobení kolize s Holandskem.
Hlavní závod začal v podobném stylu, Čína najela v první zatáčce na Mexiko a polovina startovního pole musela čekat, než bude uvolněn průjezd. Král tentokrát udržel motor v chodu a při zpomalovacím vozu se dotáhnul na zbytek startovního pole. Ihned po restartu došlo v první zatáčce k další kolizi a zpomalovací vůz se vrátil na trať.
Král se znovu vyhnul problémům a byl blízko první desítky. Následně chtěl zajet do boxů, ale Italský vůz mu v poslední chvíli vjel do cesty a musel prudce brzdit, aby se mu vyhnul. Následoval náraz zezadu a musel odkroužit další kolo, než se dostal do boxů k první zastávce. Na trať se vrátil se soupeři nadosah, ale krátce nato začala zlobit převodovka.
Král se snažil pokračovat, ale řazení se zhoršovalo a nebylo jiného řešení než zajet do boxů. Český tým nakonec problém vyřešil a Král se vrátil na trať, ale měl ztrátu osmi kol. Závod znovu skončil červenou vlajkou, o kterou se postarala hromadná nehoda v první zatáčce. Český vůz byl klasifikován na 16. místě.
Josef Král: „Byl to těžký debut, ale celkově vzato to myslím nebylo špatné. Na startu Sprintu jsem se snažil být opatrný, první zatáčka byla úplně ucpaná. Bohužel jsem spojku zmáčknul o zlomek sekundy později a motor zhasl. Musel jsem počkat na roztlačení a pole mi ujelo. Chvíli jsem bojoval s Libanoncem a po pár kolech se dostal před něj. Vyjetí zpomalovacího vozu mi pak dalo šanci dotáhnout se na zbytek startovního pole. Okamžitě po restartu jsem předjel Indii, ale krátce poté vyvěsili červené vlajky, takže se to nepočítalo. V Hlavním závodě se po startu prakticky opakovala situace ze Sprintu. První zatáčka se znovu ucpala, ale poučil jsem se z chyby a tentokrát jsem motor udržel v chodu. Užíval jsem si souboje s ostatními a až do první zatáčky vše šlo dobře. Italský vůz zabrzdil hodně pozdě před vjezdem do pitlane a dostal jsem ránu zezadu. Kvůli tomu jsem už nestihl zamířit do boxů a musel jsem tam jet až o kolo později. O pár kol později začaly problémy s řazením. Postupně se zhoršovaly a musel jsem do boxů. Tam nějaký čas trvalo, než se závada vyřešila. Vrátil jsem se na trať, hlavně abych získal další zkušenosti, navíc pořád byla šance na odstoupení jiných. Jsem rád, že jsem měl šanci tady závodit. Bylo to těžké, A1GP má skoro čtyřikrát větší výkon než F BMW. Jenom je škoda, že jsme v závodě neměli štěstí. Kdyby nebylo problémů s převodovkou, mohli jsme dosáhnout i na body.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Josef určitě nezklamal. Bylo to pro něj těžké, byl hozený rovnou do vody. Odvedl dobrou práci, když dokončil oba závody. Zároveň ale byla vidět nezkušenost, která vedla k pátečnímu poškození předního křídla a také se projevila v určitých situacích v závodech. Všichni můžeme vidět, že mezi formulí BMW a A1GP je obrovský rozdíl. S Josefovým managementem budeme jednat o jeho dalším působení v týmu. Jsem si jistý, že pokud se dohodneme, tak to pro něj bude velká škola.“
Výsledky, A1GP v Durbanu Sprint 1 Canada Robert Wickens 11 kol za 15:28.156 2 Great Britain Oliver Jarvis -0.990 3 Switzerland Neel Jani -1.742 4 China Cheng Cong Fu -2.248 5 Netherlands Jeroen Bleekemolen -3.477 6 Australia John Martin -5.337 7 Portugal Filipe Albuquerque -6.449 8 Mexico David Garza -8.343 9 Malaysia Fairuz Fauzy -8.931 10 USA Jonathan Summerton -10.270 11 France Loïc Duval -11.067 12 Pakistan Adam Khan -11.625 13 South Africa Adrian Zaugg -12.074 14 Italy Edoardo Piscopo -12.715 15 Ireland Adam Carroll -13.143 16 Indonesia Satrio Hermanto -14.579 17 India Parthiva Sureshwaren -15.375 18 Czech Republic Josef Král -24.147 19 Lebanon Khalil Beschir -30.280 20 New Zealand Jonny Reid -46.100 21 Brazil Bruno Junqueira -3 laps Germany Michael Ammermüller
Hlavní závod 1 Switzerland Neel Jani 41 kol za 1:01:55.330 2 France Loïc Duval -1.051 3 Portugal Filipe Albuquerque -1.934 4 Netherlands Jeroen Bleekemolen -3.378 5 Malaysia Fairuz Fauzy -4.549 6 China Cheng Cong Fu -4.984 7 South Africa Adrian Zaugg -5.640 8 Italy Edoardo Piscopo -6.562 9 Brazil Bruno Junqueira -19.524 10 New Zealand Jonny Reid -20.220 11 Great Britain Oliver Jarvis -1 lap 12 Canada Robert Wickens -2 laps 13 Lebanon Khalil Beschir -2 laps 14 Australia John Martin -2 laps 15 Ireland Adam Carroll -6 laps 16 Czech Republic Josef Král -8 laps 17 India Parthiva Sureshwaren -12 laps 18 USA Jonathan Summerton -16 laps 19 Mexico David Garza -23 laps 20 Germany Michael Ammermüller -38 laps 21 Indonesia Satrio Hermanto -38 laps
A1GP po 14 z 20 závodů 1 Switzerland 118 2 France 108 3 New Zealand 98 4 South Africa 83 5 Germany 77 6 Great Britain 70 7 Netherlands 69 8 Canada 52 9 Ireland 50 10 China 43 11 Brazil 40 12 India 28 13 Mexico 22 14 Australia 20 15 Portugal 19 16 USA 13 17 Czech Republic 10 18 Malaysia 10 19 Italy 7 20 Pakistan 1 21 Lebanon 0 22 Indonesia 0
Tisková zpráva: bpa.czŠkoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?