Josef Král dokázal v ulicích Durbanu udržet český vůz pohromadě a dokončil oba závody. Navzdory celé řadě havárií a kolizí. Sedmnáctiletý mladík dojel ve Sprintu 18. a v Hlavním závodě pak byl klasifikován na 16. místě.
Sprint začal velkou tlačeniccí v první zatáčce, kterou odstartoval kontakt mezi vozy Velké Británie a Nového Zélandu. Český vůz uvíznul vzadu a zhasl mu motor. Král musel počkat na roztlačení a další kola pak strávil naháněním Libanonu. Nakonec se mu podařilo najít cestu vpřed a následné vyjetí zpomalovacího vozu po nehodě Brazílie mu umožnilo dotažení se na další soupeře.
Ihned po restartu Král úspěšně zaútočil na Indii. Jeho snaha však přišla vniveč, protože kolize Nizozemí s Německem vedla k vyvěšení červené vlajky. V takových situacích platí pořadí z předchozího kola. Král dojel 19., ale nakonec si o jednu příčku polepšil, protože Německo bylo diskvalifikováno za způsobení kolize s Holandskem.
Hlavní závod začal v podobném stylu, Čína najela v první zatáčce na Mexiko a polovina startovního pole musela čekat, než bude uvolněn průjezd. Král tentokrát udržel motor v chodu a při zpomalovacím vozu se dotáhnul na zbytek startovního pole. Ihned po restartu došlo v první zatáčce k další kolizi a zpomalovací vůz se vrátil na trať.
Král se znovu vyhnul problémům a byl blízko první desítky. Následně chtěl zajet do boxů, ale Italský vůz mu v poslední chvíli vjel do cesty a musel prudce brzdit, aby se mu vyhnul. Následoval náraz zezadu a musel odkroužit další kolo, než se dostal do boxů k první zastávce. Na trať se vrátil se soupeři nadosah, ale krátce nato začala zlobit převodovka.
Král se snažil pokračovat, ale řazení se zhoršovalo a nebylo jiného řešení než zajet do boxů. Český tým nakonec problém vyřešil a Král se vrátil na trať, ale měl ztrátu osmi kol. Závod znovu skončil červenou vlajkou, o kterou se postarala hromadná nehoda v první zatáčce. Český vůz byl klasifikován na 16. místě.
Josef Král: „Byl to těžký debut, ale celkově vzato to myslím nebylo špatné. Na startu Sprintu jsem se snažil být opatrný, první zatáčka byla úplně ucpaná. Bohužel jsem spojku zmáčknul o zlomek sekundy později a motor zhasl. Musel jsem počkat na roztlačení a pole mi ujelo. Chvíli jsem bojoval s Libanoncem a po pár kolech se dostal před něj. Vyjetí zpomalovacího vozu mi pak dalo šanci dotáhnout se na zbytek startovního pole. Okamžitě po restartu jsem předjel Indii, ale krátce poté vyvěsili červené vlajky, takže se to nepočítalo. V Hlavním závodě se po startu prakticky opakovala situace ze Sprintu. První zatáčka se znovu ucpala, ale poučil jsem se z chyby a tentokrát jsem motor udržel v chodu. Užíval jsem si souboje s ostatními a až do první zatáčky vše šlo dobře. Italský vůz zabrzdil hodně pozdě před vjezdem do pitlane a dostal jsem ránu zezadu. Kvůli tomu jsem už nestihl zamířit do boxů a musel jsem tam jet až o kolo později. O pár kol později začaly problémy s řazením. Postupně se zhoršovaly a musel jsem do boxů. Tam nějaký čas trvalo, než se závada vyřešila. Vrátil jsem se na trať, hlavně abych získal další zkušenosti, navíc pořád byla šance na odstoupení jiných. Jsem rád, že jsem měl šanci tady závodit. Bylo to těžké, A1GP má skoro čtyřikrát větší výkon než F BMW. Jenom je škoda, že jsme v závodě neměli štěstí. Kdyby nebylo problémů s převodovkou, mohli jsme dosáhnout i na body.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Josef určitě nezklamal. Bylo to pro něj těžké, byl hozený rovnou do vody. Odvedl dobrou práci, když dokončil oba závody. Zároveň ale byla vidět nezkušenost, která vedla k pátečnímu poškození předního křídla a také se projevila v určitých situacích v závodech. Všichni můžeme vidět, že mezi formulí BMW a A1GP je obrovský rozdíl. S Josefovým managementem budeme jednat o jeho dalším působení v týmu. Jsem si jistý, že pokud se dohodneme, tak to pro něj bude velká škola.“
Výsledky, A1GP v Durbanu Sprint 1 Canada Robert Wickens 11 kol za 15:28.156 2 Great Britain Oliver Jarvis -0.990 3 Switzerland Neel Jani -1.742 4 China Cheng Cong Fu -2.248 5 Netherlands Jeroen Bleekemolen -3.477 6 Australia John Martin -5.337 7 Portugal Filipe Albuquerque -6.449 8 Mexico David Garza -8.343 9 Malaysia Fairuz Fauzy -8.931 10 USA Jonathan Summerton -10.270 11 France Loïc Duval -11.067 12 Pakistan Adam Khan -11.625 13 South Africa Adrian Zaugg -12.074 14 Italy Edoardo Piscopo -12.715 15 Ireland Adam Carroll -13.143 16 Indonesia Satrio Hermanto -14.579 17 India Parthiva Sureshwaren -15.375 18 Czech Republic Josef Král -24.147 19 Lebanon Khalil Beschir -30.280 20 New Zealand Jonny Reid -46.100 21 Brazil Bruno Junqueira -3 laps Germany Michael Ammermüller
Hlavní závod 1 Switzerland Neel Jani 41 kol za 1:01:55.330 2 France Loïc Duval -1.051 3 Portugal Filipe Albuquerque -1.934 4 Netherlands Jeroen Bleekemolen -3.378 5 Malaysia Fairuz Fauzy -4.549 6 China Cheng Cong Fu -4.984 7 South Africa Adrian Zaugg -5.640 8 Italy Edoardo Piscopo -6.562 9 Brazil Bruno Junqueira -19.524 10 New Zealand Jonny Reid -20.220 11 Great Britain Oliver Jarvis -1 lap 12 Canada Robert Wickens -2 laps 13 Lebanon Khalil Beschir -2 laps 14 Australia John Martin -2 laps 15 Ireland Adam Carroll -6 laps 16 Czech Republic Josef Král -8 laps 17 India Parthiva Sureshwaren -12 laps 18 USA Jonathan Summerton -16 laps 19 Mexico David Garza -23 laps 20 Germany Michael Ammermüller -38 laps 21 Indonesia Satrio Hermanto -38 laps
A1GP po 14 z 20 závodů 1 Switzerland 118 2 France 108 3 New Zealand 98 4 South Africa 83 5 Germany 77 6 Great Britain 70 7 Netherlands 69 8 Canada 52 9 Ireland 50 10 China 43 11 Brazil 40 12 India 28 13 Mexico 22 14 Australia 20 15 Portugal 19 16 USA 13 17 Czech Republic 10 18 Malaysia 10 19 Italy 7 20 Pakistan 1 21 Lebanon 0 22 Indonesia 0
Tisková zpráva: bpa.czSpolečnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?