DURBAN - ŠPRINT: AKTUALIZOVANÉ Predčasne ukončené preteky na mestskej trati pre haváriu priniesli prvé víťazstvo Robertovi Wickensovi.
Príprava na štart do prvého nedeľného súboja nebola priaznivá pre tím Indie. Narain Karthikeyan sice pre tím vybojoval v kvalifikácii deviaté miesto, ale zranenie zápästia ešte počas tréningu znemožnila bývalému pilotovi F1 štartovať. Namiesto neho nastúpil do národného monopostu Partiva Sureshwaren, avšak musel sa zaradiť na koniec štartovného poľa.
V letmom štarte pod slnečnou oblohou sa vedenia ujal získateľ pole position Kanaďan Robert Wickens. Na smolu Nového Zélandu si Jonny Reid poškodil predné krídlo o zadnú časť auta Wickensa, takže musel neplánovane zájsť ku svojim mechanikom. Pre Olivera Jarvisa z Veľkej Británie to znamenalo posun na druhé miesto.
Prvým kolom prechádzalo čelo štartovného poľav poradí: Kanada, Veľká Británia, Švajčiarsko, Brazília, Čína, Holandsko, Nemecko a Austrália.
Netrvalo dlho a do boxov musel neplánovane zájsť aj Bruno Junqueira z Brazílie, pretože si takisto poškodil krídlo pri pokuse o zdolanie Neela Janiho.
Vzhľadom k tomu, že mestská trať neponúka priveľa možností na predbiehanie, celo pretekov zostávalo naďalej v nezmenenom poradi. V čase, keď si Kanada udržiavala nádskok takmer päť sekúnd, došlo k nárazu o stenu brazílskeho monopostu v rýchlej zákrute. Situácia si pochopiteľne vyžiadala výjazd bezpečnostného auta na dve kolá.
Po reštarte sa opäť začalo s tvrdými súbojmi s Kanadou na čele. Svoju horkokrvnosť a aj mladícku nerozvážnosť opäť potvdil Michael Ammermüller, keď po tvrdom súboji s autom Holandska obaja havarovali. Vzhľadom k blížiacemu sa koncu pretekov sa v tomto momente rozhodlo vedenie pretekov predčasne ukončiť preteky.Rozhnevaný Jeroen Bleekemolen na život a na smrť následne nešetril pre novinárov slová na adresu Ammermüllera.
Kanada si po dramatickom priebehu odnáša víťazstvo po dvoch rokoch a Robert Wickens sa tešil na pódiu z prvého víťazstva v kariére pilota A1GP. Druhé miesto obsadila Veľká Británia nasledovaná Švajčiarskom.
Pre český tím boli preteky opäť sklamaním. Josef Král sa v priebehu pretekov prepadol oproti štartovnej pozícii o jedno miesto dozadu.
AKTUALIZOVANÉ: Tím Nemecka bol následne po pretekoch pre nešportové správanie voči tímu Holandska diskvalifikovaný
Durban - Šprint - 24.2.2008:
1 Kanada Robert Wickens 11 15'28.156 2 Veľká Británia Oliver Jarvis 11 15'29.146 + 0.990 3 Švajčiarsko Neel Jani 11 15'29.898 + 1.742 4 Čína Cheng Cong Fu 11 15'30.404 + 2.248 5 Holandsko Jeroen Bleekemolen 11 15'31.633 + 3.477 6 Austrália John Martin 11 15'33.493 + 5.337 7 Portugalsko Filipe Albuquerque 11 15'34.605 + 6.449 8 Mexiko David Garza 11 15'36.499 + 8.343 9 Malajzia Fairuz Fauzy 11 15'37.087 + 8.931 10 USA Jonathan Summerton 11 15'38.426 + 10.270 11 Francúzsko Loïc Duval 11 15'39.223 + 11.067 12 Pakistan Adam Khan 11 15'39.781 + 11.625 13 Južná Afrika Adrian Zaugg 11 15'40.230 + 12.074 14 Taliansko Edoardo Piscopo 11 15'40.871 + 12.715 15 Írsko Adam Carroll 11 15'41.299 + 13.143 16 Indonézia Satrio Hermanto 11 15'42.735 + 14.579 17 India Parthiva Sureshwaren 11 15'43.531 + 15.375 18 Česká Republika Josef Kral 11 15'52.303 + 24.147 19 Libanon Khalil Beschir 11 15'58.436 + 30.280 20 Nový Zéland Jonny Reid 11 16'14.256 + 46.100 21 Brazília Bruno Junqueira 8 11'53.996 + 3 kola - Nemecko Michael Ammermüller 11 15'32.758
Foto: A1 Grand Prix Media
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?