Sedmnáctiletý Josef Král dnes prožil náročný debut v barvách českého týmu A1GP. Na náročné městské trati v Durbanu se seznámil s tvrdostí blízkých zdí, ale následně dokázal průběžně zrychlovat.
Dráha na pobřeží Indického oceánu nabízí nádherné prostředí a neopakovatelnou atmosféru, zároveň je to zřejmě nejnáročnější okruh sezóny A1GP.
Místy úzká trať je lemována nesmlouvavými zdmi a situaci jezdcům rozhodně neulehčují nerovnosti, kvůli kterým musí být ve střehu i na rovinkách. Před Králem, nejmladším jezdcem ve startovním poli, ležel náročný úkol – vypořádat se s obrovským výkonovým rozdílem mezi formulí BMW a A1GP, který dosahuje bezmála 400 koní a zároveň pokud možno nechybovat, protože zdi chyby neodpouští.
První trénink nováčků proběhnul bez problémů a český jezdec odjel 11 kol s nejlepším časem 1:26,088. Druhá část tréninku nezačala šťastně, hned v prvním kole došlo po smyku k nárazu do zdi a tím trénink pro Krále skončil.
Nepříjemné chvíle ale dokázal Král hodit za hlavu a ve volném tréninku se dokázal soustředit na průběžné zlepšování. S rostoucí jistotou ubíral desetiny, s 28 odjetými koly byl spolu s Johny Reidem nejpilnějším jezdcem dne. Daleko podstatnější než výsledné 21. místo je pro jezdce i tým fakt, že se Král dostal časem 1:22,727 do těsného kontaktu s ostatními soupeři. Nyní bude k¬¬¬lid na analýzu dat a vytipování míst, kde má největší rezervy.
Josef Král: „Je to obrovský skok proti formuli BMW. Městská trať v Durbanu je hodně náročná, i zkušení jezdci jako Johny Reid o ní mluví s respektem. Dopolední trénink byl hlavně o zvykání si na vůz, v jeho druhé části jsem bohužel přidal o trochu více plynu, než jsem měl a kontaktu se zdí už nešlo zabránit. Trochu jsem si narazil koleno, ale snad to bude dobré. Ve volném tréninku jsem začal jako ostatní na nových pneu a pochopitelně jsem je ještě neuměl správně využít, navíc se pořád učím. Ke konci už jsem byl docela spokojený, ještě musím zapracovat na jedné rychlé zatáčce a mohli bychom být v horní polovině druhé desítky. Rychlé zatáčka je hodně o důvěře v auto a také o tom zvyknout si na větší přítlak, který má A1GP proti formuli BMW. Tento víkend beru hlavně jako učební, nečekám zázraky a nečeká je ani tým. Těším se na sobotu, před kvalifikací máme ještě další trénink pro zlepšení a věřím, že po nastudování dat z telemetrie dokáži dále zrychlit.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Josef není v lehké pozici a nikdo od něj nemůže čekat zázraky. Je vůbec nejmladším jezdcem ve startovním poli. Trochu mě mrzí, že dnes boural, protože jsem ho upozorňoval na záludnosti tratě. Na druhou stranu je hodně mladý a i nehody k závodění patří. Pro zbytek víkendu je nejdůležitější, aby zachoval chladnou hlavu a snažil se krok za krokem zrychlovat a nepokusil se zajet super čas. Každé kolo je pro něj důležité, a pokud dokončí závod, pak se zejména na této trati může stát cokoliv.“
Česká televize pustí závody z Durbanu na svém programu ČT4 Sport v záznamu (neděle 24. 2., 22.20 až 24.00).
Výsledky, A1GP v Durbanu
Volný trénink
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.