Josef Král nastoupí za českou stáj v A1GP. Jeho premiérou bude víkendový dvojzávod v jihoafrickém Durbanu.
Sedmnáctiletý pilot nahradí Tomáše Engeho, jenž v letošní sezoně společně s Erikem Janišem v týmu působil. Tomáš jako tovární jezdec Astonu Martin je stále více zaneprázdněn vývojem vozů této značky a Erik se soustředil na přípravu vstupu do Euroserie F3. Josef má za sebou úspěšné působení ve formuli BMW, v níž bojoval v posledních dvou letech.
Předloni závodil v německé sérii v týmu Jiřího Mičánka a loni pak zářil na britských ostrovech ve stáji Double R Racing Kimiho Räikkönena a Steve Robertsona. V jejich barvách se stal vicemistrem Velké Británie. Pro sestavu šampiona formule 1 také v Brands Hatch úspěšně testoval monopost F3. Do A1GP vstupuje poté, co se v odborné anketě Zlatý volant umístil jako druhý nejlepší český závodník a navíc získal Cenu Jiřího Sedláře pro piloty do 23 let.
Před vstupem do zahraničních sérií byl Josef 3. v MČR Národní formule (2005) a ještě dříve získal tři tituly motokárového mistra republiky. Loni také okusil kouzlo silných cestovních vozů, když v MMČR Divize 4 startoval se silným speciálem Audi A4 DTM jako host týmu BRT. Ve tříhodinovce se střídal s krajanem Milanem Maděryčem a Švédem Thedem Björkem.
Okruh v Durbanu bude pro Josefa druhou městskou tratí, kterou pozná. Dosud se proháněl jen slavným Norisringem v německém Norimberku. Úzká jihoafrická dráha leží u pobřeží Indického oceánu, měří 3 280 metrů, má 11 zatáček a nejrychleji na ní jel současný pilot F1 Nelson Piquet mladší z Brazílie. Čas 1:18,178 drží od ledna 2006.
Česká televize pustí závody z Durbanu na svém programu ČT4 Sport v záznamu (neděle 24. 2., 22.20 až 24.00).
Josef Král: „Je to pro mě velká zpráva! Čeká mě vstup do nového formulového světa, takže se na něj moc těším. Bude to pro mě sice náročná premiéra, ale věřím, že ji zvládnu co nejlépe. Nové pro mě bude vlastně všechno. Třeba tak silnou formuli jsem nikdy neřídil, nicméně přechod na větší výkon mi dosud potíže nedělal. Třeba s formulí 3 jsem se sžil hodně rychle a po pár kolech s Audi A4 DTM jsem v Mostě zajížděl stejné časy jako švédský specialista na silné cestovních vozy Thed Björk. Z městských tratí jsem poznal jen německý Norisring, kde jsem ovšem zjistil, že to je extra adrenalin a to já mám rád. Doufám, že vše v Durbanu zvládnu a sezonu A1GP v českých barvách dokončím. Těším se i proto, že bych v Šanghaji poznal trať čínské Velké ceny F1 a také bych jel na krásné dráze Brands Hatch, kterou jsem loni velmi dobře poznal při závodění s formulí BMW i během testů F3. Samozřejmě děkuji svému managementu a Antonínu Charouzovi, že mi takovou šanci dali. Nechci je zklamat!“
Antonín Charouz: „Management Josefa Krále se na mne obrátil s nabídkou a výsledkem jednání byla naše dohoda na startech v A1GP. Jednou z variant mého vstupu do jeho kariéry byla i možnost závodění v našem týmu I.S.R. v sérii International Formula Master, nicméně to se nakonec nepodařilo. Filip Salaquarda se totiž na poslední chvíli nedohodl na angažmá ve formuli Champcar Atlantic, takže to bude on, kdo pojede IFM . Příchod Josefa k naši stáji A1GP se ukázal jako ideálně načasovaný. Tomáš Enge má stále více práce s vývojem vozů GT od továrního týmu Aston Martin Racing, Erik Janiš se připravuje na Euroserii F3, aktuálně je na soustředění továrních jezdců Mercedesu Benz, jeho bratr Jarek není zdravotně v pořádku a můj syn Jan má povinnosti s vývojem a přípravou našeho nového prototypu Lola Aston Martin pro Le Mans Series a 24h Le Mans. Josef svou rychlost předvedl ve formuli BMW, věřím, že si brzy zvykne i na výrazně silnější monopost A1GP.“
A1GP v Durbanu našeho času Pátek 22. 2. 10.00 – 10.25 volný trénink rookie 11.35 – 12.00 volný trénink rookie 13.00 – 14.00 volný trénink Sobota 23. 2. 10.00 – 11.00 volný trénink 13.15 – 15.30 kvalifikace Neděle 24. 2. 10.00 - Sprint 14.00 – Hlavní závod Livetiming a live video: www.a1gp.com
Josef Král Narozen: 15. 6. 1990 ve Dvoře Králové nad Labem Bydliště: Hradec Králové Výška: 181 cm Váha: 68 Kg Záliby: snowboarding, squash, hudba, tenis Jazyky: angličtina, španělština Počátek kariéry: 1998 Internet: www.josefkral.cz
Kariéra 2007 - formule BMW UK, celkově 2. - testování formule 3 v týmu Double R Racing Kimiho Räikkönena a Steve Robertsona - Světové finále formule BMW ve Valencii, celkově 2., poté diskvalifikován technickými komisaři 2006 - formule BMW Germany, celkově 12. - Světové finále formule BMW ve Valencii, celkově 2., poté diskvalifikován technickými komisaři 2005 - Národní formule 1400 MMČR, celkově 3. - formule BMW - testování a trénink 2004 - MČR motokár ICA 100, celkově 1. - série Open Masters v Itálii 2003 - MČR motokár ICA 100, celkově 1. - kvalifikace Mistrovsví Evropy – Ampfing, 7. - finále Mistrovsví Evropy – Corridonia, 36. 2002-1999 - motokáry, mistr ČR Comer 80ZT 2001 BPA
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?