Josef Král nastoupí za českou stáj v A1GP. Jeho premiérou bude víkendový dvojzávod v jihoafrickém Durbanu.
Sedmnáctiletý pilot nahradí Tomáše Engeho, jenž v letošní sezoně společně s Erikem Janišem v týmu působil. Tomáš jako tovární jezdec Astonu Martin je stále více zaneprázdněn vývojem vozů této značky a Erik se soustředil na přípravu vstupu do Euroserie F3. Josef má za sebou úspěšné působení ve formuli BMW, v níž bojoval v posledních dvou letech.
Předloni závodil v německé sérii v týmu Jiřího Mičánka a loni pak zářil na britských ostrovech ve stáji Double R Racing Kimiho Räikkönena a Steve Robertsona. V jejich barvách se stal vicemistrem Velké Británie. Pro sestavu šampiona formule 1 také v Brands Hatch úspěšně testoval monopost F3. Do A1GP vstupuje poté, co se v odborné anketě Zlatý volant umístil jako druhý nejlepší český závodník a navíc získal Cenu Jiřího Sedláře pro piloty do 23 let.
Před vstupem do zahraničních sérií byl Josef 3. v MČR Národní formule (2005) a ještě dříve získal tři tituly motokárového mistra republiky. Loni také okusil kouzlo silných cestovních vozů, když v MMČR Divize 4 startoval se silným speciálem Audi A4 DTM jako host týmu BRT. Ve tříhodinovce se střídal s krajanem Milanem Maděryčem a Švédem Thedem Björkem.
Okruh v Durbanu bude pro Josefa druhou městskou tratí, kterou pozná. Dosud se proháněl jen slavným Norisringem v německém Norimberku. Úzká jihoafrická dráha leží u pobřeží Indického oceánu, měří 3 280 metrů, má 11 zatáček a nejrychleji na ní jel současný pilot F1 Nelson Piquet mladší z Brazílie. Čas 1:18,178 drží od ledna 2006.
Česká televize pustí závody z Durbanu na svém programu ČT4 Sport v záznamu (neděle 24. 2., 22.20 až 24.00).
Josef Král: „Je to pro mě velká zpráva! Čeká mě vstup do nového formulového světa, takže se na něj moc těším. Bude to pro mě sice náročná premiéra, ale věřím, že ji zvládnu co nejlépe. Nové pro mě bude vlastně všechno. Třeba tak silnou formuli jsem nikdy neřídil, nicméně přechod na větší výkon mi dosud potíže nedělal. Třeba s formulí 3 jsem se sžil hodně rychle a po pár kolech s Audi A4 DTM jsem v Mostě zajížděl stejné časy jako švédský specialista na silné cestovních vozy Thed Björk. Z městských tratí jsem poznal jen německý Norisring, kde jsem ovšem zjistil, že to je extra adrenalin a to já mám rád. Doufám, že vše v Durbanu zvládnu a sezonu A1GP v českých barvách dokončím. Těším se i proto, že bych v Šanghaji poznal trať čínské Velké ceny F1 a také bych jel na krásné dráze Brands Hatch, kterou jsem loni velmi dobře poznal při závodění s formulí BMW i během testů F3. Samozřejmě děkuji svému managementu a Antonínu Charouzovi, že mi takovou šanci dali. Nechci je zklamat!“
Antonín Charouz: „Management Josefa Krále se na mne obrátil s nabídkou a výsledkem jednání byla naše dohoda na startech v A1GP. Jednou z variant mého vstupu do jeho kariéry byla i možnost závodění v našem týmu I.S.R. v sérii International Formula Master, nicméně to se nakonec nepodařilo. Filip Salaquarda se totiž na poslední chvíli nedohodl na angažmá ve formuli Champcar Atlantic, takže to bude on, kdo pojede IFM . Příchod Josefa k naši stáji A1GP se ukázal jako ideálně načasovaný. Tomáš Enge má stále více práce s vývojem vozů GT od továrního týmu Aston Martin Racing, Erik Janiš se připravuje na Euroserii F3, aktuálně je na soustředění továrních jezdců Mercedesu Benz, jeho bratr Jarek není zdravotně v pořádku a můj syn Jan má povinnosti s vývojem a přípravou našeho nového prototypu Lola Aston Martin pro Le Mans Series a 24h Le Mans. Josef svou rychlost předvedl ve formuli BMW, věřím, že si brzy zvykne i na výrazně silnější monopost A1GP.“
A1GP v Durbanu našeho času
Josef Král Narozen: 15. 6. 1990 ve Dvoře Králové nad Labem Bydliště: Hradec Králové Výška: 181 cm Váha: 68 Kg
Kariéra 2007 - formule BMW UK, celkově 2. - testování formule 3 v týmu Double R Racing Kimiho Räikkönena a Steve Robertsona - Světové finále formule BMW ve Valencii, celkově 2., poté diskvalifikován technickými komisaři 2006
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.