Tomáš Enge a český tým si na australské trati Eastern Creek prožili obtížný závodní den. V hlavní roli se představil déšť, který vymazal solidní základ z kvalifikace.
Enge dojel 18. ve Sprintu a 15. v Hlavním závodě. Australské počasí si na neděli připravilo nepříjemnou změnu. Sprint odstartoval sice na suché trati, temné mraky ale slibovaly déšť. Enge byl na roštu 14. a po startu nebyl daleko od první desítky. Nicméně v sedmém kole začalo lehce pršet, původně jen v několika zatáčkách včetně té velmi rychlé první…
Český vůz se obtížně ovládal, a když déšť zesílil, Enge se rozhodnul přezout na mokré pneu. Tato sázka ovoce nepřinesla, ale v tu chvíli už tým neměl co ztratit.
Hlavní závod byl tím, kde tým cítil po devátém čase v kvalifikaci dobrou šanci na úspěch. Postavení navíc ještě vylepšilo odsunutím Kanady dozadu za nerespektování modrých vlajek v kvalifikaci, Francie a Nový Zéland pak poslaly na konec pole technické problémy, takže Enge byl na startu šestý.
Na trati bylo hodně vody, ačkoliv před startem déšť ustal, za vozy se nicméně stále tvořil silný, neprůhledný vodní sprej. Enge na roštu proto mírně najel doleva, aby alespoň v prvních metrech trochu lépe viděl. Po startu hned přišel o několik pozic a tento trend bohužel dále pokračoval v dalších kolech, když bojoval se špatnou přilnavostí a tím i trakcí zadních kol.
Další rána pak přišla od jury. Komisaři udělili české stáji penalizaci v podobě průjezdu boxy za nesprávné postavení na startu. Tým pak využil první příležitosti k úvodní povinné zastávce a vyměnil pneumatiky. Nová sada mokrých kol fungovala daleko lépe a Enge byl okamžitě o několik sekund na kolo rychlejší. Ze zadních pozic se posouval vpřed, ale ztráta byla příliš velká a poslední sada pneumatik zase nefungovala ideálně.
V průběžném pořadí šampionátu je český tým s 10 body na 16. místě.
Tomáš Enge: „Jsem nespokojený s oběma závody. Věděli jsme, že ve Sprintu začne nejspíš pršet a déšť skutečně přišel asi v polovině závodu. Původně pršelo jen na několika místech, ale vůz se strašně obtížně řídil, hlavně v rychlých zatáčkách. Déšť pak zesílil, ale pořád to bylo hodně na hraně mezi suchými a mokrými pneumatikami. Kvůli velké přetáčivosti v rychlých zatáčkách jsem se nakonec rozhodl zajet do boxů pro mokré pneu, stejně jako to udělaly týmy Velké Británie a Indonésie. Abychom z toho profitovali, potřebovali bychom o pár kol navíc. Na startu Hlavního závodu jsme měli slibnou pozici, ale závod byl noční můrou. Na roštu jsem malinko uhnul z řady vozů, abych aspoň trochu viděl přes sprej z dalších vozů. Dostali jsme za to penalizaci, ačkoliv nám to nepřineslo žádnou výhodu. Nebyl to však jediný problém. Zadní pneumatiky vůbec nefungovaly, ztrácel jsem na výjezdu ze všech zatáček, protože jsem neměl žádnou trakci. Druhá sada byla o hodně lepší a najednou jsem jezdil časy srovnatelné se zbytkem startovního pole. Poslední set už nebyl zase tak dobrý, ale to už jsme stejně byli hodně vzadu... Je divné, že se jednotlivé sady pneumatik chovaly tak odlišně, ačkoliv je mechanici nahustili na stejný tlak. Mezi první a druhou sadou byl rozdíl čtyři sekundy na kolo.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Je to stejná situace jako po Taupu, nejlepší je na tento víkend co nejrychleji zapomenout.“
Výsledky - Sprint 1 France Loic Duval 14 kol za 20:18.536 2 New Zealand Jonny Reid -9.198 3 Canada Robert Wickens -11.016 4 Germany Michael Ammermüller -11.929 5 USA Jonathan Summerton -12.604
Hlavní závod 1 South Africa Adrian Zaugg 42 kol za 1:12:00.930 2 Switzerland Neel Jani -19.560
Bodový stav po 12. z 20 závodů 1 New Zealand 96 2 France 96 3 Switzerland 93
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.