IndyCar mění formát kvalifikace

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: IndyCar Media
iM3 2. února 2008 23:34
Sdílej:

Po sériích NASCAR a Formule 1 přichází na řadu i americká IRL a upravuje sobotní boje o pole-position.

Dosud měli závodnicí k dispozici pouze jedno kvalifikační kolo, které rozhodovalo o postavení na startu. Od letošního roku se systém mění na vzor, jenž používá slavný podnik Indianapolis 500. Jezdci pojedou kvalifikaci na čtyři kola, přičemž čas se bude sčítat a ten nejrychlejší bude mít právo startu z prvního místa. Za tímto krokem stojí prezident série Brian Barnhart, který slibuje lepší atraktivitu. „Kvalifikace je jedna z nejvíce nervy drásajících zkušeností pro závodníky IndyCar. V Indianapolis kvalifikace znamená 10 mil jízdy na hranici možností v rychlosti 350 km/h. Máme v plánu tento druh monstróznosti a dramatu přesunout na každý ovál v kalendáři,“ řekl Barnhart. Udržet maximální koncentraci bez chyb po čtyři kvalifikační kola může znamenat zmenšení rozdílů mezi předními týmy a outsidery. „Na dlouhých oválech to bude náročné,“ říká Scott Dixon. „Jedno kolo v Milwaukee se dá lehce zvládnout, ale čtyři, to je jiné kafé.“ foto: IndyCar Media
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.