Enge vyrazí z páté řady

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: A1 Grand Prix Media
Jozef Smrtník 2. února 2008 09:47
Sdílej:

Tomáš Enge dokázal v napínavé kvalifikaci na australské trati Eastern Creek vybojovat devátou startovní příčku pro zítřejší Hlavní závod formule A1GP. Do Sprintu vyrazí ze 14. místa.

Zatímco v pátek měl český pilot starosti s malou přilnavostí, dnes se vůz choval lépe. V tréninku před kvalifikací se stáj snažila najít ideální nastavení vozu pro závody. Enge jel většinou s naplněnou nádrží a tým si hrál s nastavením světlé výšky pro velmi hrbolatou australskou trať.

Enge v tréninku odjel 22 kol s nejlepším časem 1:21,733 a skončil na 16. příčce. První dva kvalifikační segmenty jako obvykle rozhodly o postavení na startu krátkého závodu. Enge zajel nejlepší čas 1:19,099 ve druhé jízdě, když za pole position zaostal o necelou sekundu. Český tým skončil na 14. místě. Mezitím vysvitlo slunce, které pro kvalifikaci do Hlavního závodu rozpálilo vozovku. To vedlo k celkovému zpomalení časů. Engeho nejlepší kolo bylo to úplně poslední a čas 1:19,232 postrčil Čechy do páté řady, šest desetin za pole position.

Tomáš Enge: “Když srovnáme odstup na špici, jsme na tom víceméně stejně jako loni.  Dopoledne jsme vyzkoušeli pár věcí, které měly zlepšit přilnavost, ale pořád to není ideální. Soustředili jsme se hlavně na závodní nastavení, jezdili s plnou nádrží a kontrolovali výšku vozu, aby moc nenarážel podlahou. Kvalifikace byla hodně vyrovnaná, 14 vozů v jedné sekundě. Sprint byl rychlejší, protože před kvalifikací pro Hlavní závod vysvitlo sluníčko a všichni byli proti očekávání o zhruba půl vteřiny na kolo pomalejší. Jsme v lepší pozici než v Taupu, ale pořád je co zlepšovat. Vůz je tady trochu nedotáčivý, ale to není velký problém. Myslím, že oba závody budou hodně vyrovnané, jak je ostatně vidět z dosažených kvalifikačních časů, takže můžou rozhodovat zastávky v boxech.“

Česká televize odvysílá závody A1GP z Austrálie na svém programu ČT4 Sport. Záznam Sprintu a Hlavního závodu můžete sledovat v neděli 3. února od 13.10 do 14.55.

Závody v Austrálii Neděle 3. února Sprint - 01.00 našeho času Hlavní závod - 05.00 našeho času Livetiming a livevideo: www.a1.gp.com

Okruh Eastern Creek Šampionát A1GP je největší mezinárodní sérií, která je na trati k vidění. Okruh, který leží pouhých 40 minut jízdy autem od centra Sydney, také pravidelně hostí velmi populární mistrovství silných cestovních vozů V8 Supercars. V letech 1991 až 1996 se na autodromu pořádala Velká cena Austrálie silničních motocyklů. Okruh měří 3 930m. Z hlavní tribuny lze přehledně sledovat dění na 80 procentech trati. Internet: www.eastern-creek-raceway.com

Tisková zpráva bpa.cz Foto: A1 Grand Prix Media

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.