AUSTRÁLIA - KVALIFIKÁCIA: Scenár z predchádzajúceho podujatia v Taupo sa opakuje. O prvé miesto na štarte oboch pretekov si rozdelilli dvaja rivali aj keď v obrátenom poradí.
Úvodný Šprint si svojim najlepším časom v prvej 15-minútovke poistil Loic Duval z Francúzska pred Švajčiarom Neel Janim a Adrianom Zauggom z Južnej Afriky.
"Našim hlavným cielom je získaťpódium," povedal po kvalifikácii Loic Duval. "Pravdepodobne sa jedná o môj posledný víkend v A1GP a preto by som rád odišiel zo seriálu s víťazstvom. V Šprinte sme na najlepšejpozícii, ktorý je jednoduchší na štart. Sme celkom konkurencieschopní a vždy bojujeme z prednýchmiest. Ak sa nám podarí štart, pre súperov bude náročné zdolať nás."
Boj o postavenie na štarte v Hlavných pretekoch sa stal doménou lídra šampionátu Nový Zéland, ktorého monopost už tradične pilotoval Jonny Reid. Svoj najlepší čas dosiahol hneď v úvode poslednej 15-minútovky. Tím Švajčiarska sa umiestnil na druhom mieste s minimálnou stratou 12 tisícin sekundy.
"V prvej kvalifikácii sme strácali, ale zmenili sme náš plán hry a potom sme už dosahovali čisté jazdy," zdvôveril sa so svojimi pocitmi Jonny Reid. "Auto je skvelé a som extrémne spokojný so ziskom pole position."
Austrália - postavenie na štarte - Šprint:
1 Francúzsko 1'18.149 - 2 Švajčiarsko 1'18.218 + 0.069 3 Južná Afrika 1'18.243 + 0.094 4 Nový Zéland 1'18.368 + 0.219 5 Čína 1'18.370 + 0.221 6 USA 1'18.464 + 0.315 7 Nemecko 1'18.632 + 0.483 8 Veľká Británia 1'18.649 + 0.500 9 Austrália 1'18.690 + 0.541 10 Holandsko 1'18.804 + 0.655 11 Brazília 1'18.811 + 0.662 12 Írsko 1'18.929 + 0.780 13 India 1'19.004 + 0.855 14 Česká Republika 1'19.099 + 0.950 15 Kanada 1'19.197 + 1.048 16 Malajzia 1'19.384 + 1.235 17 Portugalsko 1'19.492 + 1.343 18 Pakistan 1'19.623 + 1.474 19 Mexiko 1'19.785 + 1.636 20 Taliansko 1'19.975 + 1.826 21 Indonézia 1'20.154 + 2.005 22 Libanon - -
Austrália - postavenie na štarte - Hlavné preteky:
1 Nový Zéland 1'18.578 - 2 Švajčiarsko 1'18.590 + 0.012 3 Veľká Británia 1'18.720 + 0.142 4 Čína 1'18.825 + 0.247 5 Francúzsko 1'18.829 + 0.251 6 Južná Afrika 1'18.922 + 0.344 7 USA 1'18.976 + 0.398 8 Kanada 1'19.199 + 0.621 9 Česká Republika 1'19.232 + 0.654 10 Brazília 1'19.235 + 0.657 11 Malajzia 1'19.252 + 0.674 12 Holandsko 1'19.487 + 0.909 13 Nemecko 1'19.516 + 0.938 14 Mexiko 1'19.529 + 0.951 15 Austrália 1'19.611 + 1.033 16 Írsko 1'19.706 + 1.128 17 Portugalsko 1'19.733 + 1.155 18 Pakistan 1'19.852 + 1.274 19 India 1'19.878 + 1.300 20 Taliansko 1'20.051 + 1.473 21 Indonézia 1'20.133 + 1.555 22 Libanon - -
Foto: A1 Grand Prix Media
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.