AUSTRÁLIA - KVALIFIKÁCIA: Scenár z predchádzajúceho podujatia v Taupo sa opakuje. O prvé miesto na štarte oboch pretekov si rozdelilli dvaja rivali aj keď v obrátenom poradí.
Úvodný Šprint si svojim najlepším časom v prvej 15-minútovke poistil Loic Duval z Francúzska pred Švajčiarom Neel Janim a Adrianom Zauggom z Južnej Afriky.
"Našim hlavným cielom je získaťpódium," povedal po kvalifikácii Loic Duval. "Pravdepodobne sa jedná o môj posledný víkend v A1GP a preto by som rád odišiel zo seriálu s víťazstvom. V Šprinte sme na najlepšejpozícii, ktorý je jednoduchší na štart. Sme celkom konkurencieschopní a vždy bojujeme z prednýchmiest. Ak sa nám podarí štart, pre súperov bude náročné zdolať nás."
Boj o postavenie na štarte v Hlavných pretekoch sa stal doménou lídra šampionátu Nový Zéland, ktorého monopost už tradične pilotoval Jonny Reid. Svoj najlepší čas dosiahol hneď v úvode poslednej 15-minútovky. Tím Švajčiarska sa umiestnil na druhom mieste s minimálnou stratou 12 tisícin sekundy.
"V prvej kvalifikácii sme strácali, ale zmenili sme náš plán hry a potom sme už dosahovali čisté jazdy," zdvôveril sa so svojimi pocitmi Jonny Reid. "Auto je skvelé a som extrémne spokojný so ziskom pole position."
Austrália - postavenie na štarte - Šprint:
1 Francúzsko 1'18.149 - 2 Švajčiarsko 1'18.218 + 0.069 3 Južná Afrika 1'18.243 + 0.094 4 Nový Zéland 1'18.368 + 0.219 5 Čína 1'18.370 + 0.221 6 USA 1'18.464 + 0.315 7 Nemecko 1'18.632 + 0.483 8 Veľká Británia 1'18.649 + 0.500 9 Austrália 1'18.690 + 0.541 10 Holandsko 1'18.804 + 0.655 11 Brazília 1'18.811 + 0.662 12 Írsko 1'18.929 + 0.780 13 India 1'19.004 + 0.855 14 Česká Republika 1'19.099 + 0.950 15 Kanada 1'19.197 + 1.048 16 Malajzia 1'19.384 + 1.235 17 Portugalsko 1'19.492 + 1.343 18 Pakistan 1'19.623 + 1.474 19 Mexiko 1'19.785 + 1.636 20 Taliansko 1'19.975 + 1.826 21 Indonézia 1'20.154 + 2.005 22 Libanon - -
Austrália - postavenie na štarte - Hlavné preteky:
1 Nový Zéland 1'18.578 - 2 Švajčiarsko 1'18.590 + 0.012 3 Veľká Británia 1'18.720 + 0.142 4 Čína 1'18.825 + 0.247 5 Francúzsko 1'18.829 + 0.251 6 Južná Afrika 1'18.922 + 0.344 7 USA 1'18.976 + 0.398 8 Kanada 1'19.199 + 0.621 9 Česká Republika 1'19.232 + 0.654 10 Brazília 1'19.235 + 0.657 11 Malajzia 1'19.252 + 0.674 12 Holandsko 1'19.487 + 0.909 13 Nemecko 1'19.516 + 0.938 14 Mexiko 1'19.529 + 0.951 15 Austrália 1'19.611 + 1.033 16 Írsko 1'19.706 + 1.128 17 Portugalsko 1'19.733 + 1.155 18 Pakistan 1'19.852 + 1.274 19 India 1'19.878 + 1.300 20 Taliansko 1'20.051 + 1.473 21 Indonézia 1'20.133 + 1.555 22 Libanon - -
Foto: A1 Grand Prix Media
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?