AUSTRÁLIE; Oba jezdci českého týmu, Jarek Janiš a Tomáš Enge, zasáhli do dění na trati Eastern Creek nedaleko australského Sydney. Enge zajel v odpoledním volném tréninku 15. čas.
Jarek Janiš měl stejný úkol jako v Taupu, v prvním nováčkovském tréninku na populární dráze provedl pouze funkční test vozu a do druhého nenastoupil. Enge do Austrálie letěl rovnou z Floridy, kde závodil ve slavné daytonské čtyřiadvacetihodinovce.
Volný trénink už podle plánu patřil jemu. Zkušený Čech byl jedním z nejpilnějších jezdců, odjel 28 kol. Nejlepší čas 1:20,621 zařadil český tým na 15. místo.
Tomáš Enge: „Vyvážení vozu bylo dobré, ale neměl žádný grip. Pneumatiky klouzaly, jako kdybych jel s wéercéčkem na sněhu. Na tom musíme zapracovat. Jinak byl vůz spolehlivý.“
Česká televize odvysílá závody A1GP z Austrálie na svém programu ČT4 Sport. Záznam Sprintu a Hlavního závodu můžete sledovat v neděli 3. února od 13.10 do 14.55.
Závody v Austrálii Neděle 3. února Sprint - 01.00 našeho času Hlavní závod - 05.00 našeho času Livetiming a livevideo: www.a1.gp.com
Okruh Eastern Creek Šampionát A1GP je největší mezinárodní sérií, která je na trati k vidění. Okruh, který leží pouhých 40 minut jízdy autem od centra Sydney, také pravidelně hostí velmi populární mistrovství silných cestovních vozů V8 Supercars. V letech 1991 až 1996 se na autodromu pořádala Velká cena Austrálie silničních motocyklů. Okruh měří 3 930m. Z hlavní tribuny lze přehledně sledovat dění na 80 procentech trati. Internet: www.eastern-creek-raceway.com
Bodový stav po 10. z 20 závodů 1. New Zealand 82 2. Switzerland 80 3. France 80 4. Germany 65 5. South Africa 59 6. Ireland 50 7. Netherlands 49 8. Great Britain 48 9. India 28 10. China 28 11. Brazil 27 12. Canada 22 13. Mexico 18 14. Czech Republic 10 15. USA 9 16. Portugal 5 17. Italy 4 18. Australia 4 19. Malaysia 2 20. Pakistan 0 21. Lebanon 0 22. Indonesia 0 Internet: www.a1gp.com
Tisková zpráva bpa.czDo naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.