Tomáš Enge a český tým A1GP v Taupu prožili náročný víkend, ve kterém více než se soupeři bojovali s vlastním vozem. Enge ve Sprintu cíl neviděl, v Hlavním závodě dojel 12.
Po nevydařené kvalifikaci se tým rozhodl zariskovat a pro závody nastavil vůz úplně jinak. Ve Sprintu došlo k mnoha incidentům, díky kterým se Tomáš přiblížil bodovaným pozicím. Navzdory tomu, že vůz byl opět obtížně ovladatelný. Všechny naděje zhasly ve chvíli, když Tomáš v nové šikaně kolidoval s Libanonským vozem. Do cíle v té době chyběla tři kola.
Hlavní závod se odehrával v podobném duchu. Plná nádrž jenom zvýraznila problémy na nerovnostech a Enge se s volantem hodně nadřel, aby udržel vůz na trati. Dokázal se vyhnout problémům a z původního 20. místa na roštu se posouval vpřed. Při první zastávce ale tým ztratil cenné sekundy. Druhá zastávka byla lepší, ale body už byly mimo dosah. Enge protnul cíl na 12. místě. Český tým je s 10 body na 14. místě průběžného pořadí.
Tomáš Enge: „Nakonec jsme byli poměrně blízko bodům, ale více se o to zasloužily problémy ostatních než naše vlastní zlepšení. Po kvalifikaci jsme úplně změnili nastavení vozu, ale problém s hrboly to nevyřešilo. Vůz hodně škrtal „břichem“ a pral jsem se s ním jako blázen, abych ho udržel na trati. Tolik puchýřů na rukou jsem neměl od mých dob ve F3000! Ve Sprintu se vůz choval malinko lépe, ale jakmile jsme dali pro Hlavní závod plnou nádrž, bylo to hrozné. Také naše první zastávka nebyla hladká a ztratili jsme několik míst. Pokud jde o kolizi ve Sprintu, souhlasím s komisaři, že šlo o závodní incident. On najednou zpomalil uprostřed zatáčky a nemohl jsem se mu už vyhnout. Celkově vzato to nebyl náš víkend a musíme se dívat dopředu. Určitě doufám, že za dva týdny v Austrálii se bude dařit lépe.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Co můžu říci... Samozřejmě budeme analyzovat data a poučíme se. Nicméně obecně vzato je nejlepší na tento víkend zapomenout a soustředit se na další závody.“
Tlačová správa BPA.cz Foto: BPA sport marketing, a.s.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?