Tomáš Enge a český tým A1GP v Taupu prožili náročný víkend, ve kterém více než se soupeři bojovali s vlastním vozem. Enge ve Sprintu cíl neviděl, v Hlavním závodě dojel 12.
Po nevydařené kvalifikaci se tým rozhodl zariskovat a pro závody nastavil vůz úplně jinak. Ve Sprintu došlo k mnoha incidentům, díky kterým se Tomáš přiblížil bodovaným pozicím. Navzdory tomu, že vůz byl opět obtížně ovladatelný. Všechny naděje zhasly ve chvíli, když Tomáš v nové šikaně kolidoval s Libanonským vozem. Do cíle v té době chyběla tři kola.
Hlavní závod se odehrával v podobném duchu. Plná nádrž jenom zvýraznila problémy na nerovnostech a Enge se s volantem hodně nadřel, aby udržel vůz na trati. Dokázal se vyhnout problémům a z původního 20. místa na roštu se posouval vpřed. Při první zastávce ale tým ztratil cenné sekundy. Druhá zastávka byla lepší, ale body už byly mimo dosah. Enge protnul cíl na 12. místě. Český tým je s 10 body na 14. místě průběžného pořadí.
Tomáš Enge: „Nakonec jsme byli poměrně blízko bodům, ale více se o to zasloužily problémy ostatních než naše vlastní zlepšení. Po kvalifikaci jsme úplně změnili nastavení vozu, ale problém s hrboly to nevyřešilo. Vůz hodně škrtal „břichem“ a pral jsem se s ním jako blázen, abych ho udržel na trati. Tolik puchýřů na rukou jsem neměl od mých dob ve F3000! Ve Sprintu se vůz choval malinko lépe, ale jakmile jsme dali pro Hlavní závod plnou nádrž, bylo to hrozné. Také naše první zastávka nebyla hladká a ztratili jsme několik míst. Pokud jde o kolizi ve Sprintu, souhlasím s komisaři, že šlo o závodní incident. On najednou zpomalil uprostřed zatáčky a nemohl jsem se mu už vyhnout. Celkově vzato to nebyl náš víkend a musíme se dívat dopředu. Určitě doufám, že za dva týdny v Austrálii se bude dařit lépe.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Co můžu říci... Samozřejmě budeme analyzovat data a poučíme se. Nicméně obecně vzato je nejlepší na tento víkend zapomenout a soustředit se na další závody.“
Tlačová správa BPA.cz Foto: BPA sport marketing, a.s.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.