Tomáš Enge a český tým A1GP v Taupu prožili náročný víkend, ve kterém více než se soupeři bojovali s vlastním vozem. Enge ve Sprintu cíl neviděl, v Hlavním závodě dojel 12.
Po nevydařené kvalifikaci se tým rozhodl zariskovat a pro závody nastavil vůz úplně jinak. Ve Sprintu došlo k mnoha incidentům, díky kterým se Tomáš přiblížil bodovaným pozicím. Navzdory tomu, že vůz byl opět obtížně ovladatelný. Všechny naděje zhasly ve chvíli, když Tomáš v nové šikaně kolidoval s Libanonským vozem. Do cíle v té době chyběla tři kola.
Hlavní závod se odehrával v podobném duchu. Plná nádrž jenom zvýraznila problémy na nerovnostech a Enge se s volantem hodně nadřel, aby udržel vůz na trati. Dokázal se vyhnout problémům a z původního 20. místa na roštu se posouval vpřed. Při první zastávce ale tým ztratil cenné sekundy. Druhá zastávka byla lepší, ale body už byly mimo dosah. Enge protnul cíl na 12. místě. Český tým je s 10 body na 14. místě průběžného pořadí.
Tomáš Enge: „Nakonec jsme byli poměrně blízko bodům, ale více se o to zasloužily problémy ostatních než naše vlastní zlepšení. Po kvalifikaci jsme úplně změnili nastavení vozu, ale problém s hrboly to nevyřešilo. Vůz hodně škrtal „břichem“ a pral jsem se s ním jako blázen, abych ho udržel na trati. Tolik puchýřů na rukou jsem neměl od mých dob ve F3000! Ve Sprintu se vůz choval malinko lépe, ale jakmile jsme dali pro Hlavní závod plnou nádrž, bylo to hrozné. Také naše první zastávka nebyla hladká a ztratili jsme několik míst. Pokud jde o kolizi ve Sprintu, souhlasím s komisaři, že šlo o závodní incident. On najednou zpomalil uprostřed zatáčky a nemohl jsem se mu už vyhnout. Celkově vzato to nebyl náš víkend a musíme se dívat dopředu. Určitě doufám, že za dva týdny v Austrálii se bude dařit lépe.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Co můžu říci... Samozřejmě budeme analyzovat data a poučíme se. Nicméně obecně vzato je nejlepší na tento víkend zapomenout a soustředit se na další závody.“
Tlačová správa BPA.cz Foto: BPA sport marketing, a.s.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.