Češi odchádzajú z Nového Zélandu bez bodov

Janiš, Jaroslav
Janiš, Jaroslav, foto: BPA sport marketing, a.s.
Jozef Smrtník 20. ledna 2008 10:43
Sdílej:

Tomáš Enge a český tým A1GP v Taupu prožili náročný víkend, ve kterém více než se soupeři bojovali s vlastním vozem. Enge ve Sprintu cíl neviděl, v Hlavním závodě dojel 12.

Taupo nabídlo bitvy plné drsných soubojů, domácí diváci byli po krátké jízdě v extázi, na nejvyšší stupínek totiž vystoupil domácí hrdina Johny Reid. Český tým neměl moc důvod k radosti, neboť prožíval zřejmě nejobtížnější víkend v dosavadním působení v A1GP.

Po nevydařené kvalifikaci se tým rozhodl zariskovat a pro závody nastavil vůz úplně jinak. Ve Sprintu došlo k mnoha incidentům, díky kterým se Tomáš přiblížil bodovaným pozicím. Navzdory tomu, že vůz byl opět obtížně ovladatelný. Všechny naděje zhasly ve chvíli, když Tomáš v nové šikaně kolidoval s Libanonským vozem. Do cíle v té době chyběla tři kola.

Hlavní závod se odehrával v podobném duchu. Plná nádrž jenom zvýraznila problémy na nerovnostech a Enge se s volantem hodně nadřel, aby udržel vůz na trati. Dokázal se vyhnout problémům a z původního 20. místa na roštu se posouval vpřed. Při první zastávce ale tým ztratil cenné sekundy. Druhá zastávka byla lepší, ale body už byly mimo dosah. Enge protnul cíl na 12. místě. Český tým je s 10 body na 14. místě průběžného pořadí.

Tomáš Enge: „Nakonec jsme byli poměrně blízko bodům, ale více se o to zasloužily problémy ostatních než naše vlastní zlepšení. Po kvalifikaci jsme úplně změnili nastavení vozu, ale problém s hrboly to nevyřešilo. Vůz hodně škrtal „břichem“ a pral jsem se s ním jako blázen, abych ho udržel na trati. Tolik puchýřů na rukou jsem neměl od mých dob ve F3000! Ve Sprintu se vůz choval malinko lépe, ale jakmile jsme dali pro Hlavní závod plnou nádrž, bylo to hrozné. Také naše první zastávka nebyla hladká a ztratili jsme několik míst. Pokud jde o kolizi ve Sprintu, souhlasím s komisaři, že šlo o závodní incident. On najednou zpomalil uprostřed zatáčky a nemohl jsem se mu už vyhnout. Celkově vzato to nebyl náš víkend a musíme se dívat dopředu. Určitě doufám, že za dva týdny v Austrálii se bude dařit lépe.“

Antonín Charouz, šéf týmu: „Co můžu říci... Samozřejmě budeme analyzovat data a poučíme se. Nicméně obecně vzato je nejlepší na tento víkend zapomenout a soustředit se na další závody.“

Tlačová správa BPA.cz Foto: BPA sport marketing, a.s.

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?