Engeho v Taupu doplní Jarek Janiš

Janiš, Jaroslav
Janiš, Jaroslav, foto: A1 Grand Prix Media
iMotorSport.cz 15. ledna 2008 21:41
Sdílej:

Jarek Janiš doplní Tomáše Engeho na soupisce českého týmu A1GP – Světového poháru motorsportu ve víkendovém dvojzávodě v Taupu. Čtyřiadvacetiletý závodník se už dostal ze zdravotních potíží, které způsobila srpnová vážná havárie v závodě LMS ve Spa.

Na Novém Zélandě nastoupí v pátečních jízdách nováčků. Zkušeného Engeho opět čeká hlavní náplň – především bitva o další body v obou nedělních ostrých jízdách.

Janiš, starší bratr Erika, který sezonu 2007/2008 pro Česko rozjížděl, už v A1GP působil, nicméně podle předpisů může stále absolvovat tréninky pro takzvané rookie. Pilot i šéf týmu Antonín Charouz berou novozélandské jízdy především jako zkoušku, nakolik je Jarek v pořádku. Především jeho páteř, pochroumaná nárazem do bariéry v zatáčce Eau Rouge ve Spa. Mladý Čech s vozem Spyker nezaviněně boural poté, co v plné rychlosti praskla pneumatika.

Tomáš Enge doufá, že se mu podaří nejméně bodovat jako v předchozím podniku A1GP. V čínské Žuhaji byl ve Sprintu pátý a v Hlavním závodě dojel osmý. Byl to on, kdo loni v Taupu reprezentoval Českou republiku, takže okruh v malebném prostředí ostrovní země dobře zná. Jakmile se dá Tomáš do vzpomínání, připomene, že před rokem mu rychlost na Nové Zélandě rozhodně nechyběla. O úspěch jej připravilo poškozené přední křídlo ve Sprintu a pak potíže při povinné zastávce v boxech. Tomášovy časy v Hlavním závodě patřily k nejlepším.

Závod A1GP je pro novozélandské organizátory podnikem roku. Okruh (www.tauporacetrack.co.nz) byl před loňskou premiérou Světového poháru motorsportu zmodernizován, takže splňuje všechny požadavky moderních závodních tratí. Původní dráha měřila jen 1,4 km, v současnosti má 3,5 km. Závodí se na něm v protisměru hodinových ručiček, má 13 zatáček a hlavní rovina měří 830 m. Pořadatelé přišli s jednou novinkou – na konci rovinky postavili ostrou šikanu, která by měla přinést více předjíždění.

Novozélandský dvojzávod, jenž uzavře první polovinu sezony A1GP, odvysílá Česká televize. Záznam obou závodů pustí na svém programu ČT4 Sport v neděli 20. ledna v 11.05.

A1GP v Taupu našeho času Sprint – sobota 19. ledna 23.00 Hlavní závod – neděle 20. ledna 3.00 Livetiming: www.a1gp.com

Tomáš Enge: „Díky závodům A1GP jsem poznal řadu atraktivních míst, nicméně Taupo a celý Nový Zéland, to je něco výjimečného. Moc se tam těším. Přírodu mám nesmírně rád a v této zemi, pro Čechy tak vzdálené, je nesčetně krás. Závodit v takovém prostředí je velkým zážitkem. Trať se mi zalíbila již při loňské premiéře a naše rychlost byla vysoká. Jen poškozené křídlo a technické potíže v boxech zabránily bodovaným výsledkům. V případě, že se nám potíže vyhnou, mohli bychom být docela vysoko. Nová šikana na konci hlavní roviny by měla přispět k ještě větší zajímavosti závodů. Diváci se mají nač těšit. V retardéru se totiž zajisté odehrají velké boje.“

Jarek Janiš: „Jsem moc rád, že po dlouhodobém léčení a rehabilitaci páteře se opět cítím fit a můžu řídit závodní auto. A ještě k tomu formuli A1GP. Mé jízdy v Taupu poslouží především zkoušce, jak na tom po přestávce jsem a samozřejmě také mohu pomoci Tomášovi s nastavením vozu pro kvalifikace a závody. Po pauze od srpnové nehody ve Spa se už za malý volant velmi těším.“

Antonín Charouz, šéf týmu: „Jarek už je v pořádku, takže dostane v Taupu prostor. Všichni doufáme, že jeho zdravotní stav bude bezvadný i po novozélandských jízdách. Tomáš tam byl loni velmi rychlý, proto věřím, že to o víkendu zopakuje a získáme bodovaná umístění jako v předchozích závodech v Číně.“ Tisková zpráva BPA

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?