Český tým A1GP má za sebou úspěšný víkend v čínské Žuhaji, kde dokázal bodovat v obou závodech. Tomáš Enge vybojoval páté místo ve Sprintu a osmé v Hlavním závodě. Okruh Žuhaj byl svědkem napínavých závodů s dramatickým děním na trati i nečekanými zvraty.
Ve středu startovního pole došlo v prvním kole k několika kolizím, které si vyžádaly výjezd zpomalovacího vozu. Závod byl ale zakrátko znovu restartován a Enge musel až do cíle bránit svou pozici. Český jezdec neudělal jedinou chybičku a v cíli byl odmávnut na pátém místě.
Zatímco ve Sprintu mohli Češi využít dobré startovní pozice, v hlavní bitvě to neplatilo. Enge startoval z 16. místa a v první zatáčce musel být hodně ostražitý. Mnoho jezdců i komentátorů předpovídalo, že první zatáčka přinese hodně kontaktů, což se potvrdilo. Enge dokázal český vůz protáhnout bez úhony a na konci prvního kola byl kousek od bodované desítky.
Na trať znovu musel zpomalovací vůz, aby pořadatelé mohli odklidit poškozené vozy. S restartem závodu se přiblížily první zastávky v boxech, po kterých Engeho několik kol brzdil libanonský vůz, ale zkušený český jezdec si našel cestu vpřed. S blížícími se druhými zastávkami jel už na osmém místě.
Tentokrát perfektní zastávka vytvořila náskok na dotírající vůz USA a Češi se dokonce posunuli na sedmou příčku. Enge nicméně za sebou nemohl udržet stíhající Francii, kterou odsunula dozadu penalizace. Český vůz měl v závěru závodu problémy s brzdami a Enge volil bezpečné tempo pro dojetí do cíle, kterým projel jako osmý.
Český tým má po víkendu důvod k oslavě, protože se mu podařilo poprvé od Brna 2006 bodovat v obou závodech víkendu. V letošní sezóně tým zaokrouhlil bodový zisk na 10 bodů a to znamená posun na 14. místo průběžného pořadí.
Tomáš Enge: „Bylo to lepší, než jsem čekal! Jsem velmi spokojený s oběma závody. Ve Sprintu jsem měl vydařený start a už na rovince jsem byl lehce před Velkou Británií, ale Jarvis šel v první zatáčce na vnitřek. Udržel jsem se vedle něj a druhá zatáčka byla moje. Hodně na mě pak tlačil, ale nedal jsem mu šanci. Pro Hlavní závod jsme trochu změnili nastavení vozu, aby více šetřil zadní pneumatiky. Formule pak fungovalo velmi dobře. Tušil jsem, že v první zatáčce dojde k nehodám, takže jsem tam jel volně. To se vyplatilo, projel jsem ji bez poškození vozu a po druhé zatáčce jsem začal závodit. Při první zastávce jsme trochu ztratili, ale Libanon jsem dokázal poměrně rychle předjet. Odstup na čelo byl relativně velký, takže to bylo hlavně o dokončení závodu. Druhá zastávka byla skvělá. Zhruba 10 kol před cílem jsem pak cítil, že měkne brzdový pedál, přední brzdy prakticky odešly. Francie byla o hodně rychlejší a upřímně řečeno jsem ani nekladl velký odpor. Místo toho jsem se soustředil na to, abych byl opatrný na brzdy a dokončil závod. V cíli se potvrdilo, že přední destičky byly sjeté až na kov. S lepší kvalifikací jsme možná mohli dopadnout ještě lépe, na druhou stranu máme body z obou závodů a vůz je na rozdíl od jiných celý. Pro mě osobně je asi nejpozitivnější to, že můj loket vydržel víkend bez jakýchkoliv problémů. Zdá se, že dlouhá pauza a tvrdý tréninkový režim přinesly ovoce. Na konci listopadu jsem se pak rozehřál při testu speciálu Aston Martin a tento víkend ukázal, že nyní už jsem zcela fit a můžu závodit i s formulovými vozy, které nemají posilovač řízení.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Mám velkou radost. Tomáš odvedl při návratu do A1GP skvělý výkon. Je příjemné vidět, že je ve formě. Zároveň je třeba dodat, že to není nic proti Erikovi a jeho předchozím výkonům. Vždy jsme věděli, že se bude učit, protože to pro něj byl velký skok.“
Zdroj: BPA sportmarketing a.s. Foto: A1 Grand Prix Media
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.