ZHUHAI - KVALIFIKÁCIA: Zajtrajšie eso v rukáve v podobe zisku pole position drží obhájca titulu a aktuálny líder šampionátu. Česko má veľkú šancu bodovať v šprinte...
Víťazom úvodnej 15-minútovky sa stal Adam Carroll z Írska, avšak pre celkové poradie do úvodného Šprintu sa započítava aj výsledok z druhej 15-minútovky. Tá sa napokon ukázala, ako kľúčová, pretože najlepšie kolo vrámci oboch častí zajazdil Michael Ammermüller z Nemecka. Po nezdarenom poslednom pretekárskom víkende má tak možnosť zlepšiť svoju jazdeckú reputáciu. Adama Carrolla neprekonal iba mladý Nemec, ale aj Neel Jani zo Švajčiarska, takže sa bude musieť uspokojiť s umiestnením v druhej rade.
Hrozba z pred víkendu zo strany Švajčiarska sa počas ďalších dvoch častí kvalifikácie potvrdila. Neel Jani po uspokojivom umiestnení na štarte Šprintu bude mať v Hlavných pretekoch najlepšie predpoklady na obhajobu víťazstva z Malajzie. Spoločníka v prvej rade mu bude robiť Oliver Jarvis nasledovaný dvojicou z Indie a Francúzska.
Český tím najmä zásluhou Tomáša Engeho naberá nový dych, pretože sa mu podarilo vybojovať pre úvodný Šprint umiestenie v tretej rade, čo je zatiaľ najlepším kvalifikačným výsledkom aktuálnej sezóny. Súboj o postavenie v Hlavných pretekoch už nebol Engemu natoľko naklonený, preťože Liberecký rodák bude štartovať až zo šestnásteho miesta.
Zhuhai - postavenie na štarte - Šprint:
1 Nemecko 1'23.203 - 2 Švajčiarsko 1'23.425 + 0.222 3 Írsko 1'23.675 + 0.472 4 Čína 1'23.784 + 0.581 5 Veľká Británia 1'23.850 + 0.647 6 Česká Republika 1'23.921 + 0.718 7 Francúzsko 1'23.928 + 0.725 8 Holandsko 1'23.965 + 0.762 9 India 1'23.972 + 0.769 10 Kanada 1'24.029 + 0.826 11 USA 1'24.104 + 0.901 12 Brazília 1'24.141 + 0.938 13 Nový Zéland 1'24.141 + 0.938 14 Južná Afrika 1'24.207 + 1.004 15 Portugalsko 1'24.263 + 1.060 16 Taliansko 1'24.307 + 1.104 17 Malajzia 1'24.391 + 1.188 18 Austrália 1'24.770 + 1.567 19 Indonézia 1'24.893 + 1.690 20 Libanon 1'24.915 + 1.712 21 Pakistan 1'24.958 + 1.755 22 Mexiko 1'25.246 + 2.043
Zhuhai - postavenie na štarte - Hlavné preteky:
1 Švajčiarsko 1'23.465 - 2 Veľká Británia 1'23.650 + 0.185 3 India 1'23.767 + 0.302 4 Francúzsko 1'23.784 + 0.319 5 Nemecko 1'23.890 + 0.425 6 Čína 1'23.930 + 0.465 7 USA 1'23.992 + 0.527 8 Malajzia 1'24.036 + 0.571 9 Južná Afrika 1'24.100 + 0.635 10 Nový Zéland 1'24.114 + 0.649 11 Kanada 1'24.149 + 0.684 12 Portugalsko 1'24.250 + 0.785 13 Írsko 1'24.294 + 0.829 14 Brazília 1'24.328 + 0.863 15 Libanon 1'24.328 + 0.863 16 Česká Republika 1'24.350 + 0.885 17 Pakistan 1'24.378 + 0.913 18 Holandsko 1'24.460 + 0.995 19 Austrália 1'24.538 + 1.073 20 Indonézia 1'24.667 + 1.202 21 Taliansko 1'24.810 + 1.345 22 Mexiko 1'24.886 + 1.421
Foto: A1 Grand Prix Media
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.