ZHUHAI - KVALIFIKÁCIA: Zajtrajšie eso v rukáve v podobe zisku pole position drží obhájca titulu a aktuálny líder šampionátu. Česko má veľkú šancu bodovať v šprinte...
Víťazom úvodnej 15-minútovky sa stal Adam Carroll z Írska, avšak pre celkové poradie do úvodného Šprintu sa započítava aj výsledok z druhej 15-minútovky. Tá sa napokon ukázala, ako kľúčová, pretože najlepšie kolo vrámci oboch častí zajazdil Michael Ammermüller z Nemecka. Po nezdarenom poslednom pretekárskom víkende má tak možnosť zlepšiť svoju jazdeckú reputáciu. Adama Carrolla neprekonal iba mladý Nemec, ale aj Neel Jani zo Švajčiarska, takže sa bude musieť uspokojiť s umiestnením v druhej rade.
Hrozba z pred víkendu zo strany Švajčiarska sa počas ďalších dvoch častí kvalifikácie potvrdila. Neel Jani po uspokojivom umiestnení na štarte Šprintu bude mať v Hlavných pretekoch najlepšie predpoklady na obhajobu víťazstva z Malajzie. Spoločníka v prvej rade mu bude robiť Oliver Jarvis nasledovaný dvojicou z Indie a Francúzska.
Český tím najmä zásluhou Tomáša Engeho naberá nový dych, pretože sa mu podarilo vybojovať pre úvodný Šprint umiestenie v tretej rade, čo je zatiaľ najlepším kvalifikačným výsledkom aktuálnej sezóny. Súboj o postavenie v Hlavných pretekoch už nebol Engemu natoľko naklonený, preťože Liberecký rodák bude štartovať až zo šestnásteho miesta.
Zhuhai - postavenie na štarte - Šprint:
1 Nemecko 1'23.203 - 2 Švajčiarsko 1'23.425 + 0.222 3 Írsko 1'23.675 + 0.472 4 Čína 1'23.784 + 0.581 5 Veľká Británia 1'23.850 + 0.647 6 Česká Republika 1'23.921 + 0.718 7 Francúzsko 1'23.928 + 0.725 8 Holandsko 1'23.965 + 0.762 9 India 1'23.972 + 0.769 10 Kanada 1'24.029 + 0.826 11 USA 1'24.104 + 0.901 12 Brazília 1'24.141 + 0.938 13 Nový Zéland 1'24.141 + 0.938 14 Južná Afrika 1'24.207 + 1.004 15 Portugalsko 1'24.263 + 1.060 16 Taliansko 1'24.307 + 1.104 17 Malajzia 1'24.391 + 1.188 18 Austrália 1'24.770 + 1.567 19 Indonézia 1'24.893 + 1.690 20 Libanon 1'24.915 + 1.712 21 Pakistan 1'24.958 + 1.755 22 Mexiko 1'25.246 + 2.043
Zhuhai - postavenie na štarte - Hlavné preteky:
1 Švajčiarsko 1'23.465 - 2 Veľká Británia 1'23.650 + 0.185 3 India 1'23.767 + 0.302 4 Francúzsko 1'23.784 + 0.319 5 Nemecko 1'23.890 + 0.425 6 Čína 1'23.930 + 0.465 7 USA 1'23.992 + 0.527 8 Malajzia 1'24.036 + 0.571 9 Južná Afrika 1'24.100 + 0.635 10 Nový Zéland 1'24.114 + 0.649 11 Kanada 1'24.149 + 0.684 12 Portugalsko 1'24.250 + 0.785 13 Írsko 1'24.294 + 0.829 14 Brazília 1'24.328 + 0.863 15 Libanon 1'24.328 + 0.863 16 Česká Republika 1'24.350 + 0.885 17 Pakistan 1'24.378 + 0.913 18 Holandsko 1'24.460 + 0.995 19 Austrália 1'24.538 + 1.073 20 Indonézia 1'24.667 + 1.202 21 Taliansko 1'24.810 + 1.345 22 Mexiko 1'24.886 + 1.421
Foto: A1 Grand Prix Media
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.