Český tým začal přípravu na poslední letošní podnik A1GP – Světového poháru motorsportu klidným průběhem obou tréninků. Erik Janiš si užil jízdy nováčků a zajel osmý čas, zatímco Tomáš Enge se v Žuhaji ve volném tréninku vrátil 12. časem do kokpitu A1GP po deseti měsících.
Pro všechny týmy a drtivou většinu jezdců je to nová trať. Janiš se do českého týmu A1GP vrátil po úspěšných testech F3 v Německu a odjel dva krátké tréninky nováčků. Mladík ukázal, že se od počátku sezóny průběžně zlepšuje. Osmé místo sice není jeho nejlepším výsledkem, ale odstup necelé čtyři desetiny na prvního je jeho maximem. Janišův nejlepší čas měl hodnotu 1:24,521 a byl z prvního tréninku.
Hodinový volný trénink znamenal návrat Tomáše Engeho do vozu A1GP. Ten naposledy řídil v únoru a trénink využil pro opětovné zvyknutí si na vůz. S 25 odjetými koly patřil mezi nejpilnější jezdce, nejlepší čas zajel v sedmém kole a měl hodnotu 1:24,484. Oba čínské závody pustí v záznamu Česká televize. Přenos začne v neděli 16. prosince v 20.00 na programu ČT4 Sport.
Tomáš Enge: „Trvalo mi pár kol, než jsem si zase zvyknul na formuli. Myslím, že nastavení není špatné, ale je to teprve začátek víkendu. Od příjezdu do Číny mě trápí nachlazení, takže pochopitelně doufám, že další dva dny budou už lepší.“
Erik Janiš: „S tréninkem nováčků jsem spokojený. Měl jsem určité obavy, jak se po testech F3 budu cítit ve voze A1GP, ale nakonec jsem měl za volantem velmi dobrý pocit. Byl to můj nejlepší trénink, pokud jde o ztrátu na čelo. Mohlo to přitom být ještě lepší, protože v nejrychlejším kole jsem udělal chybu v poslední zatáčce. Kromě mých rostoucích zkušeností jsou asi další dva důvody, proč jsem se přiblížil nejlepším. Trať je pro všechny nová a v převládajících pomalých zatáčkách hraje větší roli mechanický grip než aerodynamika. Bylo by zajímavé srovnat, jak bych si vedl ve volném tréninku ve srovnání s dalšími nováčky.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Je to slušný začátek víkendu. Tomášův loket se zdá být v pohodě, takže se držíme původního plánu a zbytek víkendu pojede on.“
Zdroj: BPA sport marketing a.s. Ilustračné foto: A1 Grand Prix Media
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?