Česko zaznamenalo hladký čínsky start

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: A1 Grand Prix Media
Jozef Smrtník 14. prosince 2007 22:46
Sdílej:

Český tým začal přípravu na poslední letošní podnik A1GP – Světového poháru motorsportu klidným průběhem obou tréninků. Erik Janiš si užil jízdy nováčků a zajel osmý čas, zatímco Tomáš Enge se v Žuhaji ve volném tréninku vrátil 12. časem do kokpitu A1GP po deseti měsících.

Pro všechny týmy a drtivou většinu jezdců je to nová trať. Janiš se do českého týmu A1GP vrátil po úspěšných testech F3 v Německu a odjel dva krátké tréninky nováčků. Mladík ukázal, že se od počátku sezóny průběžně zlepšuje. Osmé místo sice není jeho nejlepším výsledkem, ale odstup necelé čtyři desetiny na prvního je jeho maximem. Janišův nejlepší čas měl hodnotu 1:24,521 a byl z prvního tréninku.

Hodinový volný trénink znamenal návrat Tomáše Engeho do vozu A1GP. Ten naposledy řídil v únoru a trénink využil pro opětovné zvyknutí si na vůz. S 25 odjetými koly patřil mezi nejpilnější jezdce, nejlepší čas zajel v sedmém kole a měl hodnotu 1:24,484. Oba čínské závody pustí v záznamu Česká televize. Přenos začne v neděli 16. prosince v 20.00 na programu ČT4 Sport.

Tomáš Enge: „Trvalo mi pár kol, než jsem si zase zvyknul na formuli. Myslím, že nastavení není špatné, ale je to teprve začátek víkendu. Od příjezdu do Číny mě trápí nachlazení, takže pochopitelně doufám, že další dva dny budou už lepší.“

Erik Janiš: „S tréninkem nováčků jsem spokojený. Měl jsem určité obavy, jak se po testech F3 budu cítit ve voze A1GP, ale nakonec jsem měl za volantem velmi dobrý pocit. Byl to můj nejlepší trénink, pokud jde o ztrátu na čelo. Mohlo to přitom být ještě lepší, protože v nejrychlejším kole jsem udělal chybu v poslední zatáčce. Kromě mých rostoucích zkušeností jsou asi další dva důvody, proč jsem se přiblížil nejlepším. Trať je pro všechny nová a v převládajících pomalých zatáčkách hraje větší roli mechanický grip než aerodynamika. Bylo by zajímavé srovnat, jak bych si vedl ve volném tréninku ve srovnání s dalšími nováčky.“

Antonín Charouz, šéf týmu: „Je to slušný začátek víkendu. Tomášův loket se zdá být v pohodě, takže se držíme původního plánu a zbytek víkendu pojede on.“

Zdroj: BPA sport marketing a.s. Ilustračné foto: A1 Grand Prix Media

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.