Tomáš Enge je zpátky v českém týmu pro A1GP – Světový pohár motorsportu. Šéf stáje Antonín Charouz jej povolal proto, že dosavadní pilot Erik Janiš se soustředí na přípravu před svou premiérovou sezonou v Euroserii F3.
Mladík nedávno podepsal kontrakt jako tovární jezdec Mercedesu Benz. V čínské Žuhaji se ještě představí oba závodníci s tím, že Erik by se měl zúčastnit jen jízd nováčků a od lednového pokračování A1GP na Novém Zélandě by už neměl s týmem pracovat.
Pro Tomáše jde o návrat k formulím po deseti měsících. Jednatřicetitelý expilot F1 je jasně nejzkušenějším i nejúspěšnějším jezdcem české reprezentace. Všechna čtyři podiová umístění, včetně výhry v Hlavním závodě v čínské Šanghaji ve finále úvodní sezony šampionátu i loňského stříbra v Brně, jsou jeho.
Tomáš v posledních týdnech testoval s továrním týmem Aston Martin Racing na španělských tratích Jerez a Guadix. V britském Silverstone pak okusil sportovní prototyp Pescarolo Judd týmu Rollcentre Racing a také americký vůz GT Mosler MT900R.
Dvojzávod v Žuhaji bude pro všech dvaadvacet startujících výjimečný, neboť na tamním autodromu se ájednička představí poprvé v historii mistrovství. Žádná data, žádné zkušenosti, nic. Technici tak budou s jezdci usilovně pracovat na každém detailu, aby v Žuhaji uspěli. Tomáš bude mít určitou výhodu, neboť na čínské dráze startoval letos na jaře v závodě FIA Grand Turismo. Technická trať byla postavena v roce 1996 a o čtyři roky později ji upravil slavných architekt závodních okruhů Hermann Tilke
Oba čínské závody pustí v záznamu Česká televize. Přenos začne v neděli 16. prosince v 20.00 na programu ČT4 Sport.
Tomáš Enge Víkend v Žuhaji pro mne bude znamenat návrat do formulového kokpitu po deseti měsících. Jsem zvědavý a těším se, nicméně nebude to zrovna lehké. Pro onu dlouhou pauzu i vzhledem k mému lokti. Ruka, kterou jsem si zranil v dubnovém závodě ALMS v St. Petersburgu, už v běžném zatížení nebolí, nicméně uvidíme, jak bude fungovat v plném zatížení. Řízení formule je totiž velmi namáhavé a pro loket znamená velkou zátěž. Snad to ale bude v pořádku a k závodům nastoupím. Vše by mělo být jasné po pátečních volných trénincích. Trať v Žuhaji znám díky mému startu v letošním závodě FIA GT. Je příjemná, i když je tam více pomalejších zatáček než rychlých, které mám raději. Mám na ni fajn vzpomínku, protože ve Ferrari 430 týmu Scuderia Ecosse jsme s kolegou Timem Mullenem na jaře dojeli třetí ve třídě GT2.
Antonín Charouz Erika stahujeme kvůli jeho novému angažmá továrního pilota Mercedesu Benz v Euroserii F3. Chci, aby se soustředil na testy, celkovou přípravu v týmu ASL – Team Mücke Motorsport. Do Číny ještě odletěl, především pro případ, že by Tomáš nemohl závodit. Nicméně Tom by měl být v pořádku. Zajímá mě, jak si po dlouhé přestávce ve formulích povede.
A1GP v Žuhaji našeho času
Pátek 14. prosince 6.00 – 7.00 volný trénink nováčků 9.00- 10.00 volný trénink Sobota 15. prosince 6.00 – 7.00 volný trénink 7.45 – 9.00 kvalifikace ve 4 segmentech Neděle 16. prosince 6.00 – Sprint 8.30 – Hlavní závod
Tisková zpráva bpa.czČtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?