Tomáš Enge je zpátky v českém týmu pro A1GP – Světový pohár motorsportu. Šéf stáje Antonín Charouz jej povolal proto, že dosavadní pilot Erik Janiš se soustředí na přípravu před svou premiérovou sezonou v Euroserii F3.
Mladík nedávno podepsal kontrakt jako tovární jezdec Mercedesu Benz. V čínské Žuhaji se ještě představí oba závodníci s tím, že Erik by se měl zúčastnit jen jízd nováčků a od lednového pokračování A1GP na Novém Zélandě by už neměl s týmem pracovat.
Pro Tomáše jde o návrat k formulím po deseti měsících. Jednatřicetitelý expilot F1 je jasně nejzkušenějším i nejúspěšnějším jezdcem české reprezentace. Všechna čtyři podiová umístění, včetně výhry v Hlavním závodě v čínské Šanghaji ve finále úvodní sezony šampionátu i loňského stříbra v Brně, jsou jeho.
Tomáš v posledních týdnech testoval s továrním týmem Aston Martin Racing na španělských tratích Jerez a Guadix. V britském Silverstone pak okusil sportovní prototyp Pescarolo Judd týmu Rollcentre Racing a také americký vůz GT Mosler MT900R.
Dvojzávod v Žuhaji bude pro všech dvaadvacet startujících výjimečný, neboť na tamním autodromu se ájednička představí poprvé v historii mistrovství. Žádná data, žádné zkušenosti, nic. Technici tak budou s jezdci usilovně pracovat na každém detailu, aby v Žuhaji uspěli. Tomáš bude mít určitou výhodu, neboť na čínské dráze startoval letos na jaře v závodě FIA Grand Turismo. Technická trať byla postavena v roce 1996 a o čtyři roky později ji upravil slavných architekt závodních okruhů Hermann Tilke
Oba čínské závody pustí v záznamu Česká televize. Přenos začne v neděli 16. prosince v 20.00 na programu ČT4 Sport.
Tomáš Enge Víkend v Žuhaji pro mne bude znamenat návrat do formulového kokpitu po deseti měsících. Jsem zvědavý a těším se, nicméně nebude to zrovna lehké. Pro onu dlouhou pauzu i vzhledem k mému lokti. Ruka, kterou jsem si zranil v dubnovém závodě ALMS v St. Petersburgu, už v běžném zatížení nebolí, nicméně uvidíme, jak bude fungovat v plném zatížení. Řízení formule je totiž velmi namáhavé a pro loket znamená velkou zátěž. Snad to ale bude v pořádku a k závodům nastoupím. Vše by mělo být jasné po pátečních volných trénincích. Trať v Žuhaji znám díky mému startu v letošním závodě FIA GT. Je příjemná, i když je tam více pomalejších zatáček než rychlých, které mám raději. Mám na ni fajn vzpomínku, protože ve Ferrari 430 týmu Scuderia Ecosse jsme s kolegou Timem Mullenem na jaře dojeli třetí ve třídě GT2.
Antonín Charouz Erika stahujeme kvůli jeho novému angažmá továrního pilota Mercedesu Benz v Euroserii F3. Chci, aby se soustředil na testy, celkovou přípravu v týmu ASL – Team Mücke Motorsport. Do Číny ještě odletěl, především pro případ, že by Tomáš nemohl závodit. Nicméně Tom by měl být v pořádku. Zajímá mě, jak si po dlouhé přestávce ve formulích povede.
A1GP v Žuhaji našeho času
Pátek 14. prosince 6.00 – 7.00 volný trénink nováčků 9.00- 10.00 volný trénink Sobota 15. prosince 6.00 – 7.00 volný trénink 7.45 – 9.00 kvalifikace ve 4 segmentech Neděle 16. prosince 6.00 – Sprint 8.30 – Hlavní závod
Tisková zpráva bpa.czŠkoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?