Tomáš Enge se vrací do českého týmu

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: A1 Grand Prix Media
Pavel Stavebník 12. prosince 2007 08:21
Sdílej:

Tomáš Enge je zpátky v českém týmu pro A1GP – Světový pohár motorsportu. Šéf stáje Antonín Charouz jej povolal proto, že dosavadní pilot Erik Janiš se soustředí na přípravu před svou premiérovou sezonou v Euroserii F3.

Mladík nedávno podepsal kontrakt jako tovární jezdec Mercedesu Benz. V čínské Žuhaji se ještě představí oba závodníci s tím, že Erik by se měl zúčastnit jen jízd nováčků a od lednového pokračování A1GP na Novém Zélandě by už neměl s týmem pracovat.

Pro Tomáše jde o návrat k formulím po deseti měsících. Jednatřicetitelý expilot F1 je jasně nejzkušenějším i nejúspěšnějším jezdcem české reprezentace. Všechna čtyři podiová umístění, včetně výhry v Hlavním závodě v čínské Šanghaji ve finále úvodní sezony šampionátu i loňského stříbra v Brně, jsou jeho.

Tomáš v posledních týdnech testoval s továrním týmem Aston Martin Racing na španělských tratích Jerez a Guadix. V britském Silverstone pak okusil sportovní prototyp Pescarolo Judd týmu Rollcentre Racing a také americký vůz GT Mosler MT900R.

Dvojzávod v Žuhaji bude pro všech dvaadvacet startujících výjimečný, neboť na tamním autodromu se ájednička představí poprvé v historii mistrovství. Žádná data, žádné zkušenosti, nic. Technici tak budou s jezdci usilovně pracovat na každém detailu, aby v Žuhaji uspěli. Tomáš bude mít určitou výhodu, neboť na čínské dráze startoval letos na jaře v závodě FIA Grand Turismo. Technická trať byla postavena v roce 1996 a o čtyři roky později ji upravil slavných architekt závodních okruhů Hermann Tilke

Oba čínské závody pustí v záznamu Česká televize. Přenos začne v neděli 16. prosince v 20.00 na programu ČT4 Sport.

Tomáš Enge Víkend v Žuhaji pro mne bude znamenat návrat do formulového kokpitu po deseti měsících. Jsem zvědavý a těším se, nicméně nebude to zrovna lehké. Pro onu dlouhou pauzu i vzhledem k mému lokti. Ruka, kterou jsem si zranil v dubnovém závodě ALMS v St. Petersburgu, už v běžném zatížení nebolí, nicméně uvidíme, jak bude fungovat v plném zatížení. Řízení formule je totiž velmi namáhavé a pro loket znamená velkou zátěž. Snad to ale bude v pořádku a k závodům nastoupím. Vše by mělo být jasné po pátečních volných trénincích. Trať v Žuhaji znám díky mému startu v letošním závodě FIA GT. Je příjemná, i když je tam více pomalejších zatáček než rychlých, které mám raději. Mám na ni fajn vzpomínku, protože ve Ferrari 430 týmu Scuderia Ecosse jsme s kolegou Timem Mullenem na jaře dojeli třetí ve třídě GT2.

Antonín Charouz Erika stahujeme kvůli jeho novému angažmá továrního pilota Mercedesu Benz v Euroserii F3. Chci, aby se soustředil na testy, celkovou přípravu v týmu ASL – Team Mücke Motorsport. Do Číny ještě odletěl, především pro případ, že by Tomáš nemohl závodit. Nicméně Tom by měl být v pořádku. Zajímá mě, jak si po dlouhé přestávce ve formulích povede.

A1GP v Žuhaji našeho času

Pátek 14. prosince 6.00 – 7.00 volný trénink nováčků 9.00- 10.00 volný trénink Sobota 15. prosince 6.00 – 7.00 volný trénink 7.45 – 9.00 kvalifikace ve 4 segmentech Neděle 16. prosince 6.00 – Sprint 8.30 – Hlavní závod

Tisková zpráva bpa.cz
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?