AKTUALIZOVANÉ VÝSLEDKY ŠPRINTU A HLAVNÝCH PRETEKOV: Časté atraktívne súboje boli počas víkendu pre divákov lahôdkou, avšak pre vedenie pretekov to znamenalo viacero vyšetrovaní, ktoré sa aj napokon odzrkadlili vo výsledkoch oboch pretekov.
Krátko skončení oboch pretekov bol známy prvý vinník. Tím Holandska obdržal trest v podobe pripísania 25 sekúnd navyše za uliatý štart počas Šprintu, čo ho posunulo mimom bodov až na osemnáste miesto.
Pátranie po vinníkoch v Šprinte neskončilo a dodatočne sa trestu nevyhol Michael Ammermüller za vygenerovanie kolízie v poslednom kole, ktorej šlo zabrániť. V druhej zákrute strčil do Roberta Wickensa z Kanady, čím získal pódium. Komisári udelili mladému Nemcovi za tento incident trest a prišiel tak nie len o pódium, ale aj o body, pretože sa zaradil až na 16. miesto. Naopak Wickens sa pri svojom debute potešil z prvého pódia.
Hlavné preteky takisto nezostali nezmenené. Tentokrát bola prešetrená kuriózna situácia pri hromadnom výjazde z boxov po prvej zastávke, keď museli jazdci čakať na rozsvietenie zeleného svetla. Oku komisárov neušlo, že Oliver Jarvis z Veľkej Británie a Sérgio Jimenez z Brazílie sa nie príliš férovo zachovali pri samotnom hromadnom výjazde z boxov. Obaja dostali po dvoch sekundách navyše, čo takisto zasiahlo do ich poradia.
Komisári navyše aj v Hlavných pretekoch opäť prešetrovali "výstrelky" nováčika Ammermüllera. Ešte počas pretekov dostal trest prejazdu boxami za kolíziu v 19. kole s Veľkou Britániou. Michael sa zjavne nepoučil o po ďalšej kolízii v 28. kole s Českou Republikou dostal dodatočnú diskvalifikáciu z pretekov.
Sepang - konečné poradie Šprintu:
1 Švajčiarsko Neel Jani 10 18'20.910 2 Francúzsko Loïc Duval 10 18'24.702 + 3.792 3 Kanada Robert Wickens 10 18'34.037 + 13.127 4 Brazília Sérgio Jimenez 10 18'34.647 + 13.737 5 Nový Zéland Jonny Reid 10 18'35.386 + 14.476 6 Veľká Británia Oliver Jarvis 10 18'35.847 + 14.937 7 Írsko Adam Carroll 10 18'40.589 + 19.679 8 Taliansko Enrico Toccacelo 10 18'44.131 + 23.221 9 Malajzia Alex Yoong 10 18'44.497 + 23.587 10 Južná Afrika Adrian Zaugg 10 18'46.015 + 25.105 11 India Narain Karthikeyan 10 18'46.114 + 25.204 12 USA Jonathan Summerton 10 18'47.437 + 26.527 13 Portugalsko João Urbano 10 18'48.682 + 27.772 14 Libanon Chris Alajajian 10 18'55.031 + 34.121 15 Česká Republika Erik Janiš 10 18'57.238 + 36.328 16 Nemecko Michael Ammermüller 10 18'57.845 + 36.935-PENALTY 17 Pakistan Adam Khan 10 18'58.456 + 37.546 18 Holandsko Jeroen Bleekemolen 10 19'01.237 + 40.327-PENALTY 19 Indonézia Satrio Hermanto 10 19'05.730 + 44.820 20 Mexiko Michel Jourdain Jr. 10 19'08.326 + 47.416 21 Čína Cheng Cong Fu 1 2'08.009 DNF 22 Austrália Ian Dyk 0 DNF
Sepang - konečné poradie Hlavných pretekov:
1 Švajčiarsko Neel Jani 35 1:08'13.459 2 Francúzsko Loïc Duval 35 1:08'22.387 + 8.928 3 Brazília Sérgio Jimenez 35 1:08'23.873 + 10.414-PENALTY 4 Holandsko Jeroen Bleekemolen 35 1:08'24.681 + 11.222 5 Čína Cheng Cong Fu 35 1:08'30.813 + 17.354 6 India Narain Karthikeyan 35 1:08'31.053 + 17.594 7 Írsko Adam Carroll 35 1:08'32.831 + 19.372 8 Nový Zéland Jonny Reid 35 1:08'33.856 + 20.397 9 Austrália Ian Dyk 35 1:08'57.753 + 44.294 10 USA Jonathan Summerton 35 1:08'58.008 + 44.549 11 Mexiko Michel Jourdain Jr. 35 1:08'58.174 + 44.715 12 Veľká Británia Oliver Jarvis 35 1:08'59.818 + 46.359-PENALTY 13 Malajzia Alex Yoong 35 1:09'02.254 + 48.795 14 Pakistan Adam Khan 35 1:09'10.336 + 56.877 15 Česká Republika Erik Janiš 35 1:09'11.778 + 58.319 16 Indonézia Satrio Hermanto 35 1:09'34.365 + 1'20.906 17 Libanon Chris Alajajian 26 53'00.577 DNF 18 Taliansko Enrico Toccacelo 17 34'54.917 DNF 19 Južná Afriko Adrian Zaugg 7 13'18.875 DNF 20 Kanada Robert Wickens 7 13'29.020 DNF 21 Portugalsko João Urbano 0 DNF - Nemecko Michael Ammermüller 35 1:08'59.868 DQ
Foto: A1 Grand Prix Media
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?