SEPANG - ŠPRINT: Neel Jani počas pretekov na desať kôl nezaváhal a dokázal pred silnou konkurenciou udržať svoje umiestnenie z pole position až do konca.
Ešte pred samotným štartom sa musel tím Libanonu uspokojiť s umiestnením na konci štartovného poľa. Včerajšia kontrola po kvalifikácii zistila podváhu ich monopostu o 3 kg.
Po štarte sa Neel Jani ľahko zbavil prenasledovania Veľkou Britániou, pretože Oliver Jarvis mierne kolidoval s Francúzom Duvalom, čim sa prepadol na šieste miesto. Monopost bol však kolíziou poškodený a Jarvis bol onedlho nútený odstúpiť z pretekov.
Na čele sa za Neel Janim zaradili Francúzsko, Kanada a Nemecko. Ammermüller pri svojom debude dokázal v druhom kole prekonať takisto prvýkrát pretekajúceho Wickensa z Kanady.
Na poradí Švajčiarsko, Francúzsko a Nemecko na čele sa už do konca pretekov nič neudialo a Neel Jani mohol oslavovať obhajobu víťazstva z minulého roku v Šprinte.
AKTUALIZOVANÉ: Komisári dodatočne po pretekoch penalizovali tím Holandska za uliatý štart tím a Nemecka za kolíziu s Kanadou.
Sepang - Šprint - 24.11.2007:
1 Švajčiarsko Neel Jani 10 18'20.910 2 Francúzsko Loïc Duval 10 18'24.702 + 3.792 3 Kanada Robert Wickens 10 18'34.037 + 13.127 4 Brazília Sérgio Jimenez 10 18'34.647 + 13.737 5 Nový Zéland Jonny Reid 10 18'35.386 + 14.476 6 Veľká Británia Oliver Jarvis 10 18'35.847 + 14.937 7 Írsko Adam Carroll 10 18'40.589 + 19.679 8 Taliansko Enrico Toccacelo 10 18'44.131 + 23.221 9 Malajzia Alex Yoong 10 18'44.497 + 23.587 10 Južná Afrika Adrian Zaugg 10 18'46.015 + 25.105 11 India Narain Karthikeyan 10 18'46.114 + 25.204 12 USA Jonathan Summerton 10 18'47.437 + 26.527 13 Portugalsko João Urbano 10 18'48.682 + 27.772 14 Libanon Chris Alajajian 10 18'55.031 + 34.121 15 Česká Republika Erik Janiš 10 18'57.238 + 36.328 16 Nemecko Michael Ammermüller 10 18'57.845 + 36.935-PENALTY 17 Pakistan Adam Khan 10 18'58.456 + 37.546 18 Holandsko Jeroen Bleekemolen 10 19'01.237 + 40.327-PENALTY 19 Indonézia Satrio Hermanto 10 19'05.730 + 44.820 20 Mexiko Michel Jourdain Jr. 10 19'08.326 + 47.416 21 Čína Cheng Cong Fu 1 2'08.009 DNF 22 Austrália Ian Dyk 0 DNF
Foto: A1 Grand Prix Media
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?