Erik Janiš a český tým dokázali v Malajsii v sobotu zrychlit, ale zlepšení nestačilo na zisk pozic v první desítce. Janiš odstartuje do sprintu ze 17. místa a do hlavního závodu z 16.
Česká stáj doufala, že i v kvalifikaci dokáže proniknout do první desítky, ale bohužel se to nepodařilo. Janišův nejlepší čas pro kvalifikaci do Sprintu vzešel ze druhé jízdy a znamenal 17. místo na startu. V dvojici jízd pro Hlavní závod dokázal Janiš ještě zrychlit, když v první jízdě zajel 1:50,020.
Ve druhé jízdě se už Češi nezrychlili a skončili na konečném 16. místě. Na první pohled se může zdát odstup na první místo Švýcarska jako velký, ale Neel Jani dokázal celému poli odskočit o skoro celou vteřinu a zbytek startovního pole je už velmi vyrovnaný.
Erik Janiš: „S výsledkem nejsem spokojený, protože jsem chtěl být mezi nejlepšími deseti. Dneska jsem dokázal zrychlit, ale nestačilo to. Tvrdě pracujeme, neustále se učím, ale pořád nám něco chybí. Pochopitelně není snadné se v závodech posunout dopředu, když je startovní pole tak vyrovnané a zejména ve Sprintu to bude těžké. Nicméně pořád si myslím, že v dlouhém závodě můžeme na body dosáhnout. Není snadné se vyrovnat s vedrem a vlhkostí, pátek byl těžký, ale dneska se už cítím v pohodě.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Nevím, co říct. Myslím, že pořád máme ten samý problém – nastavit vůz a hlavně pneumatiky pro kvalifikace. V závodě bychom měli být rychlejší.”
Zdroj: BPA sport marketing, a.s. Foto: www.auto-news.cz | Petr Zelinka
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?