Erik Janiš a český tým dokázali v Malajsii v sobotu zrychlit, ale zlepšení nestačilo na zisk pozic v první desítce. Janiš odstartuje do sprintu ze 17. místa a do hlavního závodu z 16.
Česká stáj doufala, že i v kvalifikaci dokáže proniknout do první desítky, ale bohužel se to nepodařilo. Janišův nejlepší čas pro kvalifikaci do Sprintu vzešel ze druhé jízdy a znamenal 17. místo na startu. V dvojici jízd pro Hlavní závod dokázal Janiš ještě zrychlit, když v první jízdě zajel 1:50,020.
Ve druhé jízdě se už Češi nezrychlili a skončili na konečném 16. místě. Na první pohled se může zdát odstup na první místo Švýcarska jako velký, ale Neel Jani dokázal celému poli odskočit o skoro celou vteřinu a zbytek startovního pole je už velmi vyrovnaný.
Erik Janiš: „S výsledkem nejsem spokojený, protože jsem chtěl být mezi nejlepšími deseti. Dneska jsem dokázal zrychlit, ale nestačilo to. Tvrdě pracujeme, neustále se učím, ale pořád nám něco chybí. Pochopitelně není snadné se v závodech posunout dopředu, když je startovní pole tak vyrovnané a zejména ve Sprintu to bude těžké. Nicméně pořád si myslím, že v dlouhém závodě můžeme na body dosáhnout. Není snadné se vyrovnat s vedrem a vlhkostí, pátek byl těžký, ale dneska se už cítím v pohodě.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Nevím, co říct. Myslím, že pořád máme ten samý problém – nastavit vůz a hlavně pneumatiky pro kvalifikace. V závodě bychom měli být rychlejší.”
Zdroj: BPA sport marketing, a.s. Foto: www.auto-news.cz | Petr Zelinka
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?